Dela skiffer

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • suN

    Dela skiffer

    Köpte skiffer nyss...men de hade bara en å samma storlek på allihopa så jag köpte en bara....den är 35x23cm...

    Nu skulle jag vilja dela den i mindre bitar, hur göra? Bara testa med hammaren? Försöka göra lite spår i den först med spik...??

    /Mattias
  • imported_n/a
    Användare
    • July 2003
    • 23

    #2
    HEJ PÅ DIG:
    DETTA BEROR MYCKET PÅ VILKEN STORLEK VI PRATAR OM, OM DU VILL HA STORA BYTAR, RÄKER MED ATT KILA IGENOM EN HUGGMEJSEL OCH HAMRA LITE SÅ ATT SKIFFEL DELAR SIG.
    OM DET ÄR SMÅ BYTAR, DELA DEN I STORA SÅDANA OCH SÅGA DOM MED EN SÅGFIL(SMÅ TÄNDER)OCH SÅ VOILA.
    EDUARDO RUBIO C.

    Kommentar

    • Henrik Dehlin
      NCS Medlem
      • September 2002
      • 1913

      #3
      Har du hittat caps ?

      Kommentar

      • suN

        #4
        Testade med en bågfil, det gick ju faktiskt riktigt bra, men det blev ju naturligtvis inte speciellt naturliga kanter om man säger...

        Testade istället med en vanlig spårmejsel å hammare...gick lite bättre men det blev mest långa diagonala snitt efter mönstret som redan fanns i skiffret istället för de fina 3-/4-kanten som jag ville få fram =(

        Ska nog gå att använda ändå, de var ju inte speciellt dyra grejjer så det blir till att köpa mera å experimentera.

        Kommentar

        • Karon
          Användare
          • April 2002
          • 880

          #5
          Har du (eller någon du känner) tillgång till en vinkelslip och skaffar en kapskiva för sten är det fort gjort. Sedan knackar man lite försiktigt på kanterna föt att få dem lite "naturligare".

          Kommentar

          • Hult
            Användare
            • July 2003
            • 77

            #6
            Vad ligger Kg priset på ungefär för skiffer?
            OBS, alla kan ha fel ;]

            240L: 10 Demasoni, 6 Saulosi, 4 Hongi, 3 Ahli , 2 Plecostomus
            110L: 2 Regnbågsciklider, 2 Palettciklider, 2 Ancistrusar, 15 Neontetror
            70L: Tuggande Hongi, 15 Saulosi yngel & 2 Golden Ancistrus
            40L: Ca 50 Palettyngel

            http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=103295

            Kommentar

            Arbetssätt...