ojoj inte kunde jag tro att du skulle fastna för jaguarer när du först postade om småfiskar! Fredrik kommer nog svara han med snart, men jag passar på att ge mina egna svar, jaguar-ägare som jag är.
ge dom ett större kar jag för min del planerar villa-inköp med källare inom ett par, tre år....
snabbt om man ger dem utrymme, bra vatten och mycket och bra mat. 1-2cm i månaden tills de når 15-16cm sen stannar det av. Storlek på kar är lite olika. Amerikanerna tycker att 75g (337l) är tillräckligt för ett par i hela livet. Ett 720 som är 2 meter räcker hela livet enligt mig, då jaguarer över 40cm är ytterst sällsynt.
absolut! tills de leker ..... då är det bara att hoppas att karet är stort nog. Tänkbara polare är olika bottenlevande fiskar av tuffare kaliber tex chokladmal, plecos av olika slag, fengäddor, större andra catfishes. Sen finns det mängder av stora aggressiva central-amerikaner de kan gå tillsammans med i ett stort nog akvarium tex midas, texas och massa vieja-arter för att nämna några. Mina går med påfåglar i ett 160x60x60. De har även gått med gäddciklider men gäddorna var för aggressiva.
Det finns ett par olika varianter. En variant har jag sett som är nästan blå. Sen finns det guldmorph. Sen finns det den varianten som verkar vara den enda i sverige nu, den som jag/walle_1/FI har. Det finns en även en mer svart/vit variant som är snyggast i min mening med vit grundfärg. Jag är i full färd att plocka hem ett 10-tal sånna från USA.
Har sett dem mellan 50-100:- st
mjä, inte malawi-blås direkt. men kraftig filtrering!
citat:
Hur planerar du att göra när dina växer?
Hur planerar du att göra när dina växer?
citat:
Hur snabbt växer de?
Ett 720liters kar - skulle det räcka? (60x60x200)
Hur snabbt växer de?
Ett 720liters kar - skulle det räcka? (60x60x200)
citat:
Finns det NGN art över huvud taget som man kan kombinera? Du hade ngn mal med långa skäggtömmar, är det ett alternativ?
Finns det NGN art över huvud taget som man kan kombinera? Du hade ngn mal med långa skäggtömmar, är det ett alternativ?
citat:
En annan fråga: finns det 102 färgvarianter beroende på vilken vik de är uppväxta i eller har du en färg/teckning som är vanlig?
En annan fråga: finns det 102 färgvarianter beroende på vilken vik de är uppväxta i eller har du en färg/teckning som är vanlig?
citat:
Vad kostar denna art?
Vad kostar denna art?
citat:
Är det bra med kraftig genomströmmning..?
Är det bra med kraftig genomströmmning..?
Kommentar