Artemia?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • imported_n/a
    Användare
    • July 2003
    • 44

    Artemia?

    Hej

    Jag har ett 40liters akvarium som jag odlar kampfisk i.Och i förgår så släppte jag i kampfiskarna. Hannen började genast att bygga skumbo och nästa dag när jag kom hem från skolan så var dom i full färd med att leka. När dom var färdiga tog jag ut honan och väntade på att äggen skulle kläckas. Men redan nästa dag när jag kom hem så var alla äggen borta och några konstiga små bollar hoppade runt under vatten ytan. Kan detta vara Artemia eller?

    Tacksam för svar! Mvh Malawi-victor
  • mariaa
    Användare
    • May 2002
    • 97

    #2
    Hej!
    Kan inte de konstiga små bollarna vara kampfisk yngel då. De är ju väldigt små när de kläcks.
    Mvh Maria

    Kommentar

    • Mrsonk
      Användare
      • December 2002
      • 233

      #3
      Det är yngel, precis som Maria skriver. När ynglena kan simma upp till ytan själv(efter ca 4dygn) tar du väck hanen. Mata med Liquifru No1 och äggula.
      Oscar Cederqvist
      -----------------

      Kommentar

      • mariaa
        Användare
        • May 2002
        • 97

        #4
        Hej!
        Jo, jag har ju väldigt svårt att tro att artemia bara uppstår från ingenting i ett akvarium med fisk! Ta fram ett förstorningsglas och kika på dina bebisar du.
        Mvh Maria

        Kommentar

        • imported_n/a
          Användare
          • July 2003
          • 44

          #5

          Hej


          Brukar de kunna simma vågrätt efter de första timmarna. Dom andra har det tagit 4 dagar för precis som Mrsonk skrev dessutom så var dom inte i skumboet någon gång. Jag har tittat med förstorindglas och ficklampa men jag såg ingen svans.

          Mvh Mlawi-victor

          Kommentar

          • mariaa
            Användare
            • May 2002
            • 97

            #6
            Hej!
            Det brukar nog inte gå så fort som några timmar. Kanske du har fått någon slags loppa då?
            Mvh maria

            Kommentar

            Arbetssätt...