Tropical Fish Hobbyist

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kaj.p
    Användare
    • April 2002
    • 2294

    Tropical Fish Hobbyist

    Hittade 24 ex av 120-sidiga nummer på vinden Kompletta årgångar 87, 88. Frugan ville slänga detta i återvinningen Men det finns nog något bättre, så om det finns någon som är intresserad så motivera detta i denna tråd .
    Jag bjuder på frakten.
    Diskussällskapet
    www.diskusforum.se
  • Micke
    Användare
    • April 2002
    • 9579

    #2
    Det låter som en perfekt inspirationskälla för en blivande redaktör för Ciklidbladet. Om du tycker att det är en god motivering så hittar du min postadress under styrelseinformationen i CB 2/2003.
    Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
    Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

    Kommentar

    • Fredrik H.
      Användare
      • April 2002
      • 1884

      #3
      Nu har du ändrat på texten Kaj!! Det var orättvist eftersom jag redan mailat dig personligen!!!

      Jag kan inte annat än hålla med Micke om detta men jag tror att det finns massor av bra bilder i de där bladen så det kan vara viktigt att en fotograf som jag tar del av denna information, studerar noga både arter och fototeknik, varpå jag givetvis sänder dem vidare till Micke för att de ska förvaltas i Ciklid Bladet-redaktörens säkra boning.

      mvh,
      Fredrik H.
      Gratis konto på: www.cichlidtube.com
      www.cichlidgallery.org
      www.tropheini.com

      Kommentar

      • kaj.p
        Användare
        • April 2002
        • 2294

        #4
        Nu fick jag beslutsångerst och kommer inte att sova i natt.
        Men vad jag förstår vill Micke läsa och Fredrik vill ha bilderna,
        Detta borde ju inte vara något svårt problem att lösa.
        Diskussällskapet
        www.diskusforum.se

        Kommentar

        • StefanL
          Användare
          • August 2002
          • 10784

          #5
          Skänk tidskrifterna till Ciklid.se (NCS) som i sin tur kan lotta ut dom till intresserade medlemmar...i ett enda stort paket som julklapp *s*.

          Det tycker jag vore det bästa då det finns många som är intresserade (inkl mig), men få som vill skicka motiveringsfraser för att få dom.

          Kommentar

          • Kjell Nilsson
            Användare
            • January 2003
            • 50

            #6
            Snälla Micke, hämta ingen inspiration från 15 år gamla TFH-publikationer!
            På den tiden när jag var inblandad i framställningen av tidskriften AKVARIET hade vi ett utbytessytem med ett antal europeiska akvarieblad, de fick ett ex av vår och vi fick ett ex av deras tidning. Om ni inte redan gör på detta sätt så rekomenderas det. Där finns det bättre inspiration (plagiering?) att hämta. Detta förfarande innebar även att man fick möjlighet att översätta en del bra artiklar från verkligt duktiga författare och fotografer efter kontakt med respektive författtare.

            Kommentar

            • Micke
              Användare
              • April 2002
              • 9579

              #7
              "Nu fick jag beslutsångerst och kommer inte att sova i natt.
              Men vad jag förstår vill Micke läsa och Fredrik vill ha bilderna,
              Detta borde ju inte vara något svårt problem att lösa."

              Jag tyckte Fredriks förslag var bra, skicka tidningarna till honom så kan jag få dem av honom senare.

              "Snälla Micke, hämta ingen inspiration från 15 år gamla TFH-publikationer!"
              Du behöver inte vara orolig, att hämta inspiration behöver inte betyda att man tar efter. Däremot är det alltid spännande att se andra tidskifter och kanske få lite ideer på artikeluppslag. Är det riktigt dåligt kan det vara bra att ta till sig och undvika att göra om misstagen. Givetvis har vi utbyte av tidningar med andra ciklidföreningar världen över och ibland finns det också med översatta artiklar från dessa i CB.
              Själv läser jag allt jag kan komma över om akvarie och akvariefisk och tycker att det alltid finns något att snappa upp.
              Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
              Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

              Kommentar

              • kaj.p
                Användare
                • April 2002
                • 2294

                #8
                Yepp Micke Så gör jag
                Diskussällskapet
                www.diskusforum.se

                Kommentar

                Arbetssätt...