Fiend:
Varför har du plockat bort "din bild" om du nu själv inte är orolig för att du gjort något övertramp.
Jag hittade det andra forumet som du skrivit på och detta är ett utdrag av det som stod där:
I detta forum har du sedan försvarat dig med detta:
Vill också påpeka att jag var in på din hemsida och den var snygg med fin layout och funktionalitet.
Varför har du plockat bort "din bild" om du nu själv inte är orolig för att du gjort något övertramp.
Jag hittade det andra forumet som du skrivit på och detta är ett utdrag av det som stod där:
citat:Hej!
Jag har i Photoshop ritat av en bild (de syns att jag inspirerats utav bilden) som jag funnit på nätet. Är det något copyrightbrott i detta?
De är inte 100% identiska och det syns klara skillnader i bilderna och jag har inte använt en gnutta från den andra bilden i min, utan helt enkelt suttit och jämfört mått, mönster osv och sen gjort en egen bild.
Jag har i Photoshop ritat av en bild (de syns att jag inspirerats utav bilden) som jag funnit på nätet. Är det något copyrightbrott i detta?
De är inte 100% identiska och det syns klara skillnader i bilderna och jag har inte använt en gnutta från den andra bilden i min, utan helt enkelt suttit och jämfört mått, mönster osv och sen gjort en egen bild.
citat:Men det vore ju en helt annan sak om man ritade en räv som slickar sig på tassen, precis som en annan räv gör på exakt samma sätt på ett känt fotografi.
Men då det gäller en fisk från sidan som i princip bara kan se ut på ett sätt så?
Men då det gäller en fisk från sidan som i princip bara kan se ut på ett sätt så?
citat:Jag har inte bearbetat och modiferat något fotografi!. Kom inte och påstå nåt annat, för då är ni ute och cyklar.
Jag har inte laddat hem det fotografit från zoopet.com heller.
Jag har inte laddat hem det fotografit från zoopet.com heller.
citataken är den att jag inte har ritat av fotografiet i detalj, utan enbart inspirerats av former och färger på fotografiet. Vem som helst kan se att det varken är samma vinkel, färgteckning, eller mönster på den bild som jag ritat och den som zoopet.com har.
Kommentar