Hedra Anna Lindh - lämna dina kondoleanser

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Johan1
    Användare
    • May 2002
    • 390

Hedra Anna Lindh - lämna dina kondoleanser

Tycker detta är en sorlig händelse och startar denna tråd. Hoppas att ni inte misstycker.

Johan Nilsson
    https://sites.google.com/site/johandiskus/Home
  • Hasse_H
    Användare
    • April 2002
    • 1081

Kan bara instämma. En stor förlust för Sverige och Europa, en politisk personlighet som var omtyckt i alla läger.

Man kan också lämna sina kondoleanser på http://www.aftonbladet.se

Är själv både chockad, ledsen och upprörd idag.

/Hasse

Kommentar

• Ola Svensson
      • April 2002
      • 14633

.
      Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• David Johansson
        Användare
        • April 2002
        • 581

Oerhört tragiskt, nu hoppas man bara att gärningsmannen blir fast så inte historien upprepar sig.
        David

Kommentar

• Kjell Fohrman
          Användare
          • April 2002
          • 4619

Mycket sorgligt - speciellt när så pass unga människor dör och det oavsett vem det är.
          Se t.ex. denna artikel i dagens Aftonbladet http://www.aftonbladet.se/vss/telegr..._852__,00.html som är ytterligare ett exempel på det fullkomligt meningslösa våldet.
          Ciklidhälsningar
          Kjell

Kommentar

• Jonas E
            Användare
            • February 2003
            • 2533

det e hemskt, det är det enda ord som kan beskriva det just nu......
            /Jonas
            /Jonas
            540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

Kommentar

• Björn
              Användare
              • April 2002
              • 787

Visst är det tragiskt, men varken mer eller mindre tragiskt än när någon annan man eller kvinna i världen berövas livet. Man kan ju bara hoppas att alla viktiga och mindre viktiga medborgare får samma mediatid efter sin bortgång efter vansinnesdåd som detta.

Mvh
              Björn

Ps. hoppas ni förstår att jag inte menar någonting illa om Anna, utan vill påpeka att det är tragiskt att sånthär händer, oavsett vem det drabbar...
              fisklokalen.se - MER ÄN BARA FISKAR

Kommentar

• alie
                Användare
                • June 2003
                • 54

Hej alla Norrköpingsbor! Kopiera gärna följande meddelande och skicka runt på mail o ICQ etc till era vänner:

I kväll klockan 19.00 blir det en stilla gudstjänst med ljuständning och musik i S:t Olai med anledning av utrikesminister Anna Lindhs bortgång. Skicka gärna detta meddelande vidare till era vänner.
                Må gott!

Kommentar

• fredrikr
                  Användare
                  • October 2002
                  • 985

Det här var två angrepp: Ett angrepp på en person och ett angrepp på demokratin. Det är det senare som chockar mig mest. Det är dags att inse att politiker inte kan gå runt utan skydd i Sverige. Jättetrist att det ska vara så, men det är dit vi har kommit.

Angående mediatiden tror jag inte att de anhöriga önskar sig mycket mediatid - de skulle nog gärna ge bort den till någon annan, så för vems skull ska man önska mycket mediatid till mordoffer? Att det blir mycket mediatid beror nog på att det är många som har någon slags relation till henne. Inte som personliga vänner kanske, men många människor har träffat henne i olika sammanhang, och massor av människor har en bild av henne och en uppfattning om henne som person, och alla dessa vill nog veta mer, vilket styr massmedias val. Sedan har vi det större angreppet, det på demokratin, vilket självklart spelar in enormt mycket.

Det hela är fruktansvärt sorgligt av flera skäl. Jag tänker mycket på hennes anhöriga, och påminns om hur viktigt det är att leva i nuet - man vet aldrig när livet tar slut.
                  Fred rik Rams berg, Stockholm. Moderator för Köp och Sälj-avdelningen.  <font color="red">2005-06-05:</font id="red">
                  http://www.stockholmsciklidklubb.com   http://akvarium.ramsberg.net     <font color="red">Nya bilder!</font id="red">

Kommentar

• Christer T

En sorgens dag, naturligtvis speciellt för hennes nära anhöriga men även för oss som inte känner henne personligt. Jag delade inte hennes politiska åsikter men hon var i mina ögon den bästa Sossarna hade och en utmärkt representant för Sverige i världen.

Christer C

Kommentar

• anli
                      Användare
                      • March 2003
                      • 3740

Det är mycket sorgligt när en människa skall sluta sitt liv på grund av ett meningslöst våldsdåd. Är det dessutom en familj som förlorar sin mor, så är det ännu sorgligare.
                      Anders L

Kommentar

• Fredrik H.
                        Användare
                        • April 2002
                        • 1884

Jag instämmer med er alla. Det känns som en mycket mörk och tung dag.
                        Fredrik H.
                        Gratis konto på: www.cichlidtube.com
                        www.cichlidgallery.org
                        www.tropheini.com

Kommentar

• fredrikr
                          Användare
                          • October 2002
                          • 985

Och det blir bara värre. Nu har de hittat 16-åringen som försvann i helgen. De värsta farhågorna besannades.

Fred rik Rams berg, Stockholm. Moderator för Köp och Sälj-avdelningen.  <font color="red">2005-06-05:</font id="red">
                          http://www.stockholmsciklidklubb.com   http://akvarium.ramsberg.net     <font color="red">Nya bilder!</font id="red">

Kommentar

• StefanL
                            Användare
                            • August 2002
                            • 10777

Just nu är det tungt med dessa oerhörda händelser. Jag tänker då på alla dessa brutala dåd som skett under sommaren och nu med mordet på vår utrikesminister Anna Lindh.

Jag vill även rikta mina tankar hos drabbade familjer till Anna Lindh, 16-åriga Nathalie i Sundsvall och det senaste tragiska dådet med den 5-åriga flickan som blev brutalt mördad på ett dagis.

Alla är tragiska och fruktansvärda händelser som ger en mörk skugga över vårt öppna och vackra samhälle...

Kommentar

• Ola
                              Användare
                              • August 2002
                              • 1232

11 septemper verkar vara drabbad...
                              Ronny petterson dog väl den 11 sept (formel-1 förare)
                              World Trade Center
                              Min fassa fyller år hehe.
                              Och detta nu med Anna lindh.
                              Sverige är kanske inte så snällt som alla tror och förväntar sig?
                              Hoppas nu dom får fatt i mördaren...

Mvh Ola
                              ola lindeberg

Kommentar

Arbetssätt...