Hedra Anna Lindh - lämna dina kondoleanser

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • abborre
    Användare
    • June 2002
    • 16

...

Kommentar

• mikael33
      Användare
      • July 2003
      • 69

Tankar till familjen...
      Mikael O
      450L: Biotodoma Cupido, Regnbågar; Hantel, Pristella tetror, Ancistrus dolichopterus; Royal pleco, Kakaduor, Gröna tigerbarber, Odessabarber, Glasmalar.

112L: Mosaik guramin, Kampfisk Blå gurami, Neontetror, Zebrafisk och en mal

Kommentar

• Stelin
        Användare
        • December 2002
        • 1338

....
        //Stefan Lindstedt

Kommentar

• Mrsonk
          Användare
          • December 2002
          • 233

En stor förlust för vårt land. Som alltid när det gäller brott av denna dignitet så är det tragiskt. Hoppas bara detta är en väckarklocka för regeringen att sluta dallta med brottslingar, hårdare tag krävs. Det är inte första gången någon galning gjort folk illa. Tankarna går till hennes familj och vänner.
          Oscar Cederqvist
          -----------------

Kommentar

• Micke_A
            NCS Medlem
            • January 2003
            • 638

Det är ju som sagts förut lika hemskt när så´nt här händer, oavsett vem. Men det är klart att man reagerar lite extra när det är en offentlig person, som dessutom var omtyckt. Jag ska erkänna att jag inte är särskilt insatt i politik, men som jag har förstått det var hon en bra politiker, mycket tack vare att hon inte glömde att vara människa, samtidigt som hon var politiker.

MVH Micke
            MVH Micke

"Varför har ni Carl-Uno Sjöblom i ert akvarium?" "Det är inte Carl-Uno Sjöblom, det är en brax!"

http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=77336

Kommentar

• Kjell Fohrman
              Användare
              • April 2002
              • 4619

citat:Hoppas bara detta är en väckarklocka för regeringen att sluta dallta med brottslingar, hårdare tag krävs.
              Vad som hänt är en tragedi, men att tro att ett samhällsproblem löses genom att man slutar dalta med brottslingar leder knappast någon vart.
              Snarare är det de länder där det "daltas" minst och där straffen är hårdast som har störst problem med kriminalitet.
              Jag tror snarare att en bättre kriminalvård (främst psykvård) är en bättre lösning, men det tänker jag inte debattera här, eftersom det inte hör hemma i denna tråd då den skapades i ett helt annat syfte.
              Ciklidhälsningar
              Kjell

Kommentar

• GoSatta
                Användare
                • February 2003
                • 1686

varför är det värre när det händer en offentlig person?:

Jo för en ofentlig person har alla ett förhållande med vilket gör att alla kan relatera till personen. Visst är varje förlust av ett människoliv hämskt MEN det påverkar självfallet inte människor lika hårt eftersom det inte finns någon personlig relation.

Varför är då Annas död värre en om det tex. hade varit "Robinson-Anna"?? (ursäkta den dåliga gämförelsen)

Jo eftersom Anna har gett upp en stor del av sitt eget privat liv för att göra vårt liv bättre. Vi lever i en demokrati som kräver att vissa indivder överger en del av sina egna liv för att vi andra (förhoppningsvis) ska få ett bättre. Ett mord på en politiker (vilken sida men en står på) är ett mord på hela vårt samhälle.

PS.
                Björn: jag kan förstå din åsikt men du är (tack och lov för dig) för ung för att ha upplevt vår senaste politiker mord. Det är som sagt inte bara ett atentat mot en person, det är ett atentat mot ett helt folk vilken politisk inriktning man en må ha.
                DS.
                /Mats Satta a massagana, Ahamlack, Ulaghize
                http://www.gosatta.org

Kommentar

• Mia L
                  Användare
                  • April 2002
                  • 82

Hemskt att detta kan hända i Sverige. Jag är själv mamma och tänkter på hennes barn och man. Det är väldigt tragiskt.

Mia
                  Mia L

Kommentar

• alie
                    Användare
                    • June 2003
                    • 54

Idag har jag hört många muttra "varför får mordet på femåringen i arvika så lite utrymme i media medan anna lindh får så stor täckning".

Det hemska med mordet på Anna Lindh är att det påverkar friheten med att ha en åsikt - politisk framförallt, eller vilken åsikt som helst. Om man kan bli hotad eller mördad för sin åsikt är det bara för hemskt, och många skulle välja att vara tysta i sina åsikter i ett sådant våldssamhälle. Så kan det inte få vara!

Det hemska med mordet på femåringen i Arvika eller 16-åringen i Sundsvall är att det är meningslöst våld och lika tragiskt som anna lindh natuturligtvis. Ingen tycker nåt annat.

Kommentar

• Tony
                      Användare
                      • April 2002
                      • 4594

Det är MER tragiskt att ett oskyldigt barn mördas än att Anna Lindh som haft ett yrke med kända risker mördas. Punkt slut.

Tony Englund

Kommentar

• salar
                        Användare
                        • June 2002
                        • 227

Saknar ord! Så tragiskt!
                        SALAR

Kommentar

• StefanL
                          Användare
                          • August 2002
                          • 10777

Anna Lindh var en av få politiker som jag verkligen gillade och en av de jag respekterade högst för det arbete hon gjorde för Sverige. Fruktansvärt tragisk händelse för vårt land.

Kommentar

• Nyanzalac
                            Användare
                            • August 2002
                            • 46

Nabolandet Norge føler med Dere. Vi mottok nyheten med sjokk og vanntro.
                            Et angrep på demokratiet.......

Kommentar

Arbetssätt...