Tillföra en grupp röd zebror, går det?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ola
    Användare
    • August 2002
    • 1232

    Tillföra en grupp röd zebror, går det?

    Hej,

    Har en blanding av olika malawis i mitt 222L, så är det för lite fisk nu så dom har börjat att slåss hela tiden, så en efter en kommer trilla över pinnen så hårt dom slåss.

    Hade tänkt att tillföra en grupp rödzebror ¨å det blir lite mer fisk i karet, så nu till frågan: Går det att tillföra en grupp fisk som är helt okända för dom övriga invånarna i karet tollererar fiskarna som är i karet nu dom nya fiskar?

    Lite klydigt hoppas ni förstår=)

    Mvh Ola
    ola lindeberg
  • Micke
    Användare
    • April 2002
    • 9579

    #2
    Det är helt omöjligt att ge dig ett vettigt svar om du inte berättar vad du har för fisk i akvariet.
    Jag fick aldrig något svar när jag ställde frågan i ditt tidigare inlägg;
    Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
    Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

    Kommentar

    • Ola
      Användare
      • August 2002
      • 1232

      #3
      Áulonocara jacobfribergi 1+2,hongi 1+1, röd zebra en hona bara, 5 st ungdjur av Aulonocarorna melan 4-8cm 1+1okänd ( ser ut som fisken som är på Maj 2003 kalendern)och 1+1 okänd.
      Dom okända malawisarna verkar inte vara så speciellt agro iaf inte vad dom har visat mig.

      Mvh Ola
      ola lindeberg

      Kommentar

      • StefanL
        Användare
        • August 2002
        • 10784

        #4
        Möblera om en del i akvariet innan du sätter i de nya fiskarna. Jag ser inte att det skulle bli långvarigt problem, men däremot kan det bli lite stökigt en början innan de nya acklimatiserat sig.

        Kommentar

        • Micke
          Användare
          • April 2002
          • 9579

          #5
          I akvariet har du om jag förstår dig rätt redan 14 fiskar fördelat på 6 olika arter. Jag tycker inte att det är få fiskar i akvariet, tvärtom är det i mesta laget i ett akvarium på 222 liter.
          En annan sak att tänka på är att det sällan fungerar i längden att blanda mbunas och Auloncaror, särskilt inte med så begränsat utrymme. De arter du har ger iof bra förutsättningar för att lyckas eftersom rödzebran är en förhållandevis fredlig mbuna och jacobfreibergi'n en robust Aulonocara.
          Om du trots allt vill försöka tycker jag att du ska begränsa dig till 3 av arterna (plocka förslagsvis bort de okända fiskarna) och följa Tricellas's råd innan du släpper i de nya fiskarna.
          Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
          Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

          Kommentar

          • Ola
            Användare
            • August 2002
            • 1232

            #6
            Det dära med arterna har jag redan klart för mig, vill ha 2st arter i karet. en grupp rödzebror + något annat.

            Eftersom det har blivit klydd med malawisarna nu så funderar jag at byta ut dem till Tanganyika istället. Har ni några tips till Tangayikor i 222L? Kan jag ha en grupp Prinsessor,svartamasken någon julle och en liten grupp snäcklekare? Vill iaf ha Prinsessorna såfall.
            ola lindeberg

            Kommentar

            Arbetssätt...