Erfarna Discusodlare....hjääälp!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Rigan

    Erfarna Discusodlare....hjääälp!!

    Har 2 st discusar som hela tiden håller ihop med varandra och skyddar varandra mot allt och alla i karet. Som jag förstår sedan tidigare utparningar är det att dessa troligtvis är ett potensiellt lekpar, så nu till frågan.

    Hanen (tror jag) är en stor fet, grann Turkos och honan (tror jag) är en Vildfångad Heckel, stor, snäll och grann. Är det nån idé att flytta dessa individer till ett lek-kar då jag inte hört nån som fått lek med Heckel inblandade.

    Vore tacksam för svar.
  • JohanW
    Användare
    • February 2003
    • 127

    #2
    Why not? Nån ska väl vara först?
    11 Pigeon blood
    9 VF nhamunda blue
    Ett gäng L-malar

    Kommentar

    • Nille_Pe
      Användare
      • September 2002
      • 121

      #3
      Det är väl bara försöka, om det inte fungerar kan du väl flytta tillbaka dem?
      I Diskus boken i back to nature serien finns det en blid på en diskus som är en korsning mellan Heckel och någon annan odlingsvariant, som jag själv tycker är snygg.

      Lycka till!
      /Nille
      //Nille

      Västerås akvarieförening har fått ny hemsida;
      www.vaaf.se

      Kommentar

      • Johan1
        Användare
        • May 2002
        • 390

        #4
        Prova du och göra en korsning. Det finns några som lekt heckel vad jag vet. Den feta linjen på kroppen försvinner dock för varje generation. Jag hade besök av ett par från motala akvarieklubb som hävdade att det vad någon som nyligen lekt ren heckel. Fick det även bekräftat på annant håll. Om det stämmer vet jag dock inte.
        https://sites.google.com/site/johandiskus/Home

        Kommentar

        Arbetssätt...