Kombinationer med Oscar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • walle_1
    Användare
    • February 2003
    • 708

    #16
    Testa crenicichla proteus, honan blir 20 cm och hannen 25. Dom är helläckra fiskar. Precis som orm säger, glupska som få och dessutom ganska agro. Jag har hört att det är svårt att få par av proteus eftersom hannen slår ihjäl honan ganska snabbt om hon inte vill leka.


    MVH Martin

    http://m1.271.telia.com/~u27102612/

    Kommentar

    • pleco
      Användare
      • April 2002
      • 516

      #17
      Är du intresserad av Crenicichlor så är Göteborg rätt stad ,här finns det:C.Xingu1,C.axatilis ,C.compressiceps ,C.proteus , C.menezesi ,C.sp"columbia",C.sp"peru",C.lungubris,C.xinguII .
      ==> Mina video==> Mitt Bildarkiv på Zoopet ==> Min Zoon

      Kommentar

      • Hasse_H
        Användare
        • April 2002
        • 1081

        #18
        Åker till Götet inom en inte alltför avlägsen framtid, så jag ska hålla ögonen öppna :-)
        Tack för tipsen!
        /Hasse

        Kommentar

        • Frode
          Användare
          • April 2002
          • 24

          #19
          Jeg tror jeg ville ha forsøkt med H. Temporalis eller H. Chorophanoides (problemer med min ”speller ” når det gjelder latinske navn.

          Ditte blir store nok til å matche påfuglene. Og de er helt annerledes både i kropsform og farger så det blir en bra kontrast. Sammen med temporalis og påfugler tror jeg at jeg ville ha valgt en pen variant av ”hantler” eventuelt en crenichikla fra saxatilis gruppen.

          Lykke til med noe som helt sikkert blir et interessant akvarium.

          Kommentar

          • Hasse_H
            Användare
            • April 2002
            • 1081

            #20
            Chokladciklider? Är de inte lite för timida för att kunna hävda sig mot påfåglarna? Annars tycker jag de är intressanta.

            Har läst på lite mer om chrenicichlor, men jag är lite tveksam. Tycker det verkar vara svårt att hitta någon som inte är rejält aggressiv, speciellt när de kommer upp i storlek runt 20-30 cm. Mindre än så är väl svårt med fullvuxna påfåglar.

            mvh
            /Hasse

            Kommentar

            • Daniel Odell
              Användare
              • January 2003
              • 2437

              #21
              Jag skulle inte försöka med H. Temporalis iallafall. De växer myyycket långsammare och är en supersnäll och försiktig fisk. De kommer ha svårt att konkurera om mat.
              fish r friend

              Kommentar

              Arbetssätt...