Jaguarciklid 2003 - del 8

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mattias Nilsson
    Användare
    • April 2002
    • 467

Ni har säkert sett, men för säkerhetsskull, kolla in:

Hyfsat stort... Kanske inte så kul att bara se uppe ifrån dock, men härligt gäng firrar oxå!

Mvh
    Mattias

http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=132646

Kommentar

• FI
      Användare
      • August 2002
      • 3743

chrillo: Att honan börjar tuffa till sig ser jag som positivt, jag såg samma beteende hos min hona för några månader sedan och i mitt fall så resulterade denna kraftmätning att hanen slutade attackera henne inför leken. Däremot så vet jag inte varför hon gjorde så eller varför din hona gör så, det kanske har med självförtroendet att göra? Hon kanske har fått bättre självförtroende och vill börja styra och ställa lite?

Appropå monstrena på Waldorf, jepp det är citrinellumciklider... STORA citrinellumciklider. Den största hanen måste ju vara minst 40cm eller nåt sånt, noterade du pannpuckeln?... Det såg ju nästan sjukt ut...
      Det är kul att de har fått dem att fungera så bra ihop, alla fiskarna ser fina ut och jag har faktiskt aldrig sett dem bråka. Däremot så gillar jag inte att de blandar ihop biotoperna och har har en massa afrikaner i karet... Men det är ju en annan sak. Firrarna är i alla fall ruskigt granna.

Jag ser för övrigt att du har skaffat likadana citrinellumciklider som jag, du köpte dem hos Rolle va? Jag skaffade mina för någon vecka sedan de är redan mina favoriter i 222-litrarn.

Mvh Fredrik Isaksson
      Fredrik Isaksson
      Bildarkivet

Kommentar

• FI
        Användare
        • August 2002
        • 3743

chrillo: Jag glömde att gratulera dig för jaggorna, de börjar verkligen bli stora och MYCKET vackra. Det syns även att de har skakat av sig all sin rädsla precis som det ska vara. Känn dig stolt. =)

Mvh Fredrik Isaksson
        Fredrik Isaksson
        Bildarkivet

Kommentar

• chrillo
          Användare
          • February 2003
          • 180

Hej!
          Jo de är verkligen mäktiga fiskarna på waldorfs =). Jo vi skaffade citrinellums för ett tag sedan från rolles. De är små men inte alls rädda av sig vilket är riktigt kul =). Jo jaggarna har skakat av sig rädslan helt vilket är kul det med. Våran hona har iofs varit en tuffing hela tiden. Har alltid bemött hanens attacker vilket har varit väldigt få. Han har väll varit på honan 5 - 6 gånger sedan vi skaffade dem och alla gånger har honan försvarat sig bra. Nu verkar det mera som att hon är på hanen hela tiden =).
          720liter Malawi

Mvh /Christian
          http://www.akvaristforeningnord.org

Kommentar

• M.A

Helt offtopic, men jag har lite funderingar runt mina blå ciklider för den som kanske vet nåt intressant

//Marcus

Kommentar

• Daniel Odell
              Användare
              • January 2003
              • 2437

jättedålig bild men det han har i munnen är en svärdbärare större än han själv. kom hem på natten å lös in lite med ficklampan för att kolla att allt var ok, det var det inte för den stackars svärdbäraren ..... jag hajjar inte hur han lyckats få i sig den här. men kul att de jagar, mina gamla jaggor var kassa jägare.
              fish r friend

Kommentar

• FI
                Användare
                • August 2002
                • 3743

Hehe, det där verkar ju lovande, rovinstinkten är på topp, det är så vi vill ha dem eller hur.

Ser jag fel eller har de vuxit en hel del sedan du köpte dem?
                Mår de bra i övrigt, pigga och matglada osv?

Mvh Fredrik Isaksson
                Fredrik Isaksson
                Bildarkivet

Kommentar

• Daniel Odell
                  Användare
                  • January 2003
                  • 2437

ojoj ja de har mer än dubblat sin storlek sen jag köpte dem. alla fiskar mår idag bra och äter som hästar. ena jaggan har varit sjuk men är nu frisk, men den veckan han var sjuk har lämnat honom på efterkälken i tillväxt.
                  fish r friend

Kommentar

• INXS

Nya bilder pa foraldrarna

Sa semestern pa Jaguartraden ar over?

Kommentar

• walle_1
                      Användare
                      • February 2003
                      • 708

Ola: Vad var det för ormhuvud i danmark?

MVH Martin

http://m1.271.telia.com/~u27102612/

Kommentar

• walle_1
                        Användare
                        • February 2003
                        • 708

Ola: vad var det för ormhuvud i danmark?

MVH Martin

Kommentar

• FI
                          Användare
                          • August 2002
                          • 3743

INXS: Fina bilder, dina jaggor börjar verkligen bli granna nu, det skulle vara kul om du kunde ta en bild på både hanen och honan utan blixt, bara så att man får se hur de ser ut i normalt akvarieljus. Honan är ju jättesnygg, det ser ut som att hon har börjat få mönster på ryggfenan, mycket snyggt.

Här hos mig så fungerar väl allt ungefär som vanligt, ynglena är nu några timmar från att vara helt frisimmande, de svävar lite försiktigt ca 5cm ovanför sanden just nu., Det kommer nog att bli en sjukt stor kull den här gången, de har delat upp yngelhögen i tre högar, kanske så att de inte ska ligga och klämmas på varandra, så har de aldrig gjort tidigare.

Jag har även plockat bort värmaren för att se om de låter bli att leka lika ofta och kanske sköter om ynglena lite längre, det är nu ca 21 grader på natten och 23 grader på dagen, aggressionen verkar inte ha avtagit men med lite tur så kanske leken kan påverkas. Vi får se.

Mvh Fredrik Isaksson
                          Fredrik Isaksson
                          Bildarkivet

Kommentar

• walle_1
                            Användare
                            • February 2003
                            • 708

Orm: Skiljer dom sig mycket i färg och beteende mot de andra du hade?

MVH Martin

Kommentar

• Daniel Odell
                              Användare
                              • January 2003
                              • 2437

walle_1: inte i färg ännu, de är så små. men absolut i beteende. Mycket agressivare och rovgirigare. Dom är de enda av alla i det karet som börjat fightas sinsemellan och med andra. Dom är fortfarande som kattungar om man jämför med mina Trimacs dock.
                              fish r friend

Kommentar

• FI
                                Användare
                                • August 2002
                                • 3743

orm: Kul att höra att de nya jaggorna har ett "härligt" beteende. Det var faktiskt lite jobbigt att höra att dina förra var så... mjäkiga... det kändes nästan som att jag hade lurat dig med allt mitt pladder om rovgirigheten och allt det där. Det är ju uppenbart att beteendet varierar en hel del hos dessa firrar, det kanske krävs lite tur för att man ska finna individer som har det beteende man är ute efter.

Hur stora är de nu?
                                Börjar du kunna se någon skillnad på könen på dem? Prickar på fenorna osv?
                                Är det någon av dem som har börjat märka ut sig på något sätt? Aggressivare, växer snabbare, tydligare färger eller liknande?

Mvh Fredrik Isaksson
                                Fredrik Isaksson
                                Bildarkivet

Kommentar

Arbetssätt...