Jaguarciklid 2003 - del 8

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • chrillo
    Användare
    • February 2003
    • 180

Har ändrat om i karen en del. Här är lite nya bilder.
    375l Jack Dempsey

540l Jaguar ciklid

sedan 2 bilder på jagghanen

720liter Malawi

Mvh /Christian
    http://www.akvaristforeningnord.org

Kommentar

• FI
      Användare
      • August 2002
      • 3743

Jättesnygg jagga chrillo! Det är härligt att se karet också, sanden gör verkligen underverk för utseendet. Mycket snyggt. =)

Mvh Fredrik Isaksson
      Fredrik Isaksson
      Bildarkivet

Kommentar

• Ola
        Användare
        • August 2002
        • 1232

Har lagt märke till att många av era jagghanar skiljer sig lite från min. Min jagghanes stjärt, anal? och ryggfena går nästan ihop iaf mer än din chrillos och FI,s

Blev otroligt snygg till jack dempseyna!

Mvh
        ola lindeberg

Kommentar

• INXS

Skitsnygg jagga Chrillo!

Har ar mina senast:

Kommentar

• FI
            Användare
            • August 2002
            • 3743

Härligt INXS, hanen börjar verkligen bli vacker nu! Riktigt vacker!
            Är Sonny ett av ynglena?

Mvh Fredrik Isaksson
            Fredrik Isaksson
            Bildarkivet

Kommentar

• Ricard
              Användare
              • August 2003
              • 476

HEJ IGEN!

Jag har blivit biten!

Alltså, inte så att det blöder från fingrarna, men plånboken komemr att "blöda" så småningom... Fredrik, tack för ditt passionerade sätt att skriva om dessa firrar. Det har smittat.

Mvh

Ricard
              Ricard Hulteke - Välkommen till Min zoon

Kommentar

• chrillo
                Användare
                • February 2003
                • 180

Har postat lite bilder på mojos forum. Fick fina kommentarer om karet och jagghanen. Mojo gillade honom . Roligt att höra att man lyckats med ett kar nån gång .
                720liter Malawi

Mvh /Christian
                http://www.akvaristforeningnord.org

Kommentar

• INXS

FI - jo Sonny ar storsta sonen. Ser ut som pappa lite?

Han ar den aggressivaste jaggan jag nagansin har haft redan nu vid 7cm.

Kommentar

• Daniel Odell
                    Användare
                    • January 2003
                    • 2437

hohoho chrillo å FI's jaggor är syskon iallafalll, shit va lika de är i kroppen.

INXS din jagga är precis en sån jagga jag vill ha, perfekt färg å form.

chrillo: snyggt jagga-kar!
                    fish r friend

Kommentar

• Ola
                      Användare
                      • August 2002
                      • 1232

Chrillo, skit snyggt! sanden gör helt klart mkt, vad är det för sand?

det börjar lukta lek för mina jaggor nu... hanen skakar framför honan... Han har även början gräva runt lite.

Mvh
                      ola lindeberg

Kommentar

• FI
                        Användare
                        • August 2002
                        • 3743

"det börjar lukta lek för mina jaggor nu... hanen skakar framför honan... Han har även början gräva runt lite."

Kul att höra Ola.
                        Har de även börjat bli mindre skygga sedan du flyttade dem upp till rummet?

Här hos mig så har det blivit lite problem... Zonatumen har nu ett stort vitt och ganska djupt sår på huvudet, det hänger även någon slamsa och dinglar... Ser inte alls bra ut.
                        Jag har inte sett jaggorna attackera henne(jo det är en hona) så pass mycket att en sådan skada skall ha uppståt men jag antar att de passar på under natten eller då jag inte är hemma, jag förstår i alla fall inte var skadan ska ha kommit från om det inte är från jaggorna. Jaggornas yngel är snart frisimmande och då lär det knappast bli bättre, jag ska vänta någon dag till men som det ser ut nu så får jag nog förbereda zonatumen för en flytt till 222-litrarn igen. Trist.

Mvh Fredrik Isaksson
                        Fredrik Isaksson
                        Bildarkivet

Kommentar

• INXS

FI,
                          Jag har markt att manga skador som uppstar pa fisk i ett aggressivt kar ar pa grund av att fisken har simmat in i nagan av dekorationerna och skadat sig sjalv.

Det ar klart att nar det blir lek sa jagas fisk ivag och inkraktaren sa val som bevakaren skadar sig ofta.

Troligen kan det minimaliseras med att ta bort dekorationer som ar skarpa och kan skada fisken.

Kommentar

• Ola
                            Användare
                            • August 2002
                            • 1232

Minder skygga tror jag inte dom har hunnit bli men det är klart mer rörelse runt karet nu än det vart innan. hanen är inte riktigt lika mörk i kroppen längre.
                            Ibland så lägger dom sig under en sten och trycker när jag precis satt mig vid karet men dom kommer fram efter några minuter...
                            Jag tryckte ned en hyffsat stor vattenpest bunke mitt i karet ändå uppe vid bakrunden, den har så klart hanen rykt upp nu hehe...

Den mörka bakrunden gör kanske också att fiskarna blir mindre skygga (kanske känner sig mer trygga då)? vem vet?
                            Jag är iaf rätt så nöjd med inredningen.
                            Men vill så gärna ha ett par centraler till där i!! För att få fram svaret på det finns det väl bara en sak att göra, nämnligen testa sig fram?
                            Salvinin är kanske lite liten?
                            Oscar vetifan var problemet skulle ligga?
                            Texas sugen på=)
                            Guldsöm mkt fin vet dock inte hur den skulle funka, kanske inte riktigt tillräklit agro?
                            Sebracikliden är väl sissta utvägen, tror den blir lite för liten + att den har inte fallit mig helt i smak än.
                            Jack dempsey kanske för liten?
                            Vilken skulle ni satsat på?
                            Har du bild på såret på Zonatumen? Låter ju inte allt för bra kanske tag bort den nu under leken och hoppas på att det funkar om någon vecka igen?

Mvh
                            ola lindeberg

Kommentar

• walle_1
                              Användare
                              • February 2003
                              • 708

Håller med orm, chrillos jagga har precis samma uppfenor som FI:s har. Med det menar jag att den bakre delen av rygg och analfenan står upp respektive ner väldigt mycket. Dessutom en hög kropp.

MVH Martin

http://m1.271.telia.com/~u27102612/

Kommentar

• Ricard
                                Användare
                                • August 2003
                                • 476

HEJ OLA, FREDRIK & ALLIHOP...

Svart sand, är det ngn som har det..? Jag vet att det finns en variant som jag tror heter bassalt eller ngt i den stilen. När jag håller på med killis (äägläggande tandkarp) så trycker hanen ner honan mot substratet och det gör att bassaltet inte går at använda då det är lite "vasst". Har ngn erfarenhet av detta???

Sandkornens storlek - finns det gränser..? Det finns ju sand som är mer som rund småsten på 20-25mm. Det blir mer som sten än sand.

Varför jag undrar är för att jag tror att svart botten vore riktigt snyggt för dessa firra och om man tänker sig ngn L-mal också så blir det inte tråkigt...

Cirkulation - är det för mkt att köra runt 5000l/h i ett 600-literskar..?

Ricard
                                Ricard Hulteke - Välkommen till Min zoon

Kommentar

Arbetssätt...