Har varit och handlat fiskar idag men tyvärr så hade det inte kommit några festae så det blev Påfåglar istället =).
Jaguarciklid 2003 - del 8
Kollaps
X
-
-
Funderar iaf starkt på flytta upp karet på mitt rum, men det är en hel del arbete eftersom karet isig är rätt skabbigt. ramen måste målas, ska sätta en tegelvägg som är målad på spånskivor m.m... tegelväggen är grymt snygg.
Får iaf hem digitalkamren imorron igen=) (varit på lagning)
Jaggornas naturliga miljö bestod ju av stora släta stenar lite växter samt rätt så finkronggrus, men dom släta stenarna är det sådana som man tar från naturen??
Chrillo, lite avis! önska rjag hade ett kar till då hade jag helt klart köpt mig ett par unga Påfåglar!
Mvhola lindebergKommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av Ola
Chrillo, lite avis! önska rjag hade ett kar till då hade jag helt klart köpt mig ett par unga Påfåglar!
Mvh Fredrik Isaksson
Fredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
Jag har så tur att min sambo är lika intresserad av akvarium som jag =) och samma fiskar till på köpet. Så vi delar på alla kostnader och bor i en trea =). Det är riktigt fint faktist.720liter Malawi
Mvh /Christian
http://www.akvaristforeningnord.orgKommentar
-
Ooo vad skönt=)
Ska nog fotografera lite idag, får hem digitalkamran idag.
FI hur får du så bra bilder?ola lindebergKommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av Ola
FI hur får du så bra bilder?
Så det bästa rådet jag kan ge är att vara envis och fortsätta fota trots att majoriteten av bilderna inte är mycket att hurra för, förr eller senare så lyckas man få det där kononfotot.
Här är några tips och mina inställningar:
ISO 400
Ingen blixt
Mycket ljus(flytta fram lysrampen och byt eventuellt till Power-Glo-rör eller något annat lysrör som lyser kraftigt)
Förfokusera på fisken eller något som är på samma avstånd som fisken och vänta tills fisken står still och står på rätt ställe innan du trycker av. Följ eventuellt med fisken i exakt samma hastighet som fisken(svårt...) om den inte står still.
Ge inte upp.
Mvh Fredrik IsakssonFredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
Ville bara meddela att jag kommer dra iväg en beställning till Jeff Rapps om ca 2 månader. Om någon är intreserad att sambeställa så emaila mig så sköter vi den kontakten utanför forumet. Jag har pratat med jordbruksverket så de administrativa bitarna är strax klara.fish r friendKommentar
-
-
Kolla här. Första gången jag försöker och det var inga problem. Jag har lärt han hoppa efter maten under den här tiden. Fruktansvärt kul firre. Jag vågar påstå att FI skulle gilla gäddciklider.
MVH Martin
http://m1.271.telia.com/~u27102612/Kommentar
-
walle_1: lite beroende vad som finns inne när det är dags att beställa så blir det 4-5 arter av följande kandidater...
managuense, bifasciatum, carpinte "escondido", istlantum, argentea, trimaculatum, lyonsi och barred citrinellum
de jag absolut helst vill ha är Trimac och barred midas. sen är det svårt att välja mellan resterande fiskar för de är alla klockrena.
det är härligt att läsa på jeffs prislista, kommentaren om sina managuense "juvenile black and white jaguar cichlids" BLACK AND WHITE!
PS: ja kan inte kolla din film :-/
fish r friendKommentar
-
-
Gar inte att misslyckas med Citrinellum eller Trimac. Mycket trevliga fisk val. Har sjalv ett Trimac par - dom ar otroligt trevliga fisk bitar att innehava. Citrinellumen ar valdigt STOR och ARGSINT. Dvs. en hangar-ciklid alas "Har vaktar jag". Kul!
Lycka till
Kommentar
-
Varför funkar inte filmen? kan du inte ladda hem den eller funkar den inte att kolla på när den är hemma?
För mig funkar det iaf. Testa att högerklicka och välja "spara mål som".
Jo visst skulle det vara snyggt med svart vita men jinnarparen har ju bevisat att våra jaguarer kan bli minst lika snygga som vuxna. Jag tänker iaf inte börja om från början, jag tänker dra upp min till ett monster=).
MVH Martin
http://m1.271.telia.com/~u27102612/Kommentar
-
-
walle; Kul att höra att gamle Magne uppskattas fortfarande. Det tog några år innan han blev stor och grann. Men har man tålamod så...Åter till CA
Det är där jag hör hemmaKommentar
Kommentar