Orm - bilderna fran Jeffs ar dom pa Aquamojo i 'Tangled up in Cichlids Photos' forumet.
Jaguarciklid 2003 - del 8
Kollaps
X
-
-
-
Ingen garanti(jag tog ner 30st till honom) men det ligger bilder pa foto forumet hos Mojo under 'Feeding and other fish pix' fran augusti tror jag (fjarde sidan 8/20)Kommentar
-
-
Hej,
Jinnarparen, jo dom är lite skrajja för slamsugen.
Walle_1 Akvariet är inte nystartat det har varit igång nu i ca ett år.
Vilket tror ni är bäst att ha kvar jaggkaret i källaren, tillsätta en del fisk eller ta upp det och ta ned 222an för att fiskbesätta den med tanganyika? Det hade ju varit mer fisk i tanganyika karet än jaggkaret så tanganyika karet måste väl ble minst skygga då? eller spekulerar jag helt fel?
Det blir rätt så mkt dyrare att ta upp jaguarkaret med eftersom det måste snyggas till en del.
Mvh Olaola lindebergKommentar
-
Lite nya bilder på jaguaren.
Testade att köra med iso 100 nu istället för 400 och blev mycket nöjdare nu med bilderna. Bilderna blir ganska mörka om man inte drar upp slutarhastigheten på långsammare. Dessa bilder är knäppta med 1/15 sekunds slutare. Väldigt känsligt för rörelse men jaguaren brukar vara ganska stilla när han har simmat fram. Tycker att det är lättare att få en bra bild då än att knäppa med iso 400 och få bilder som ser ut som havregrynsgröt Närå men visst är det lättare att få skarpa bilder om man kör med snabb slutare men då får man så gryniga bilder istället. För mig funkar det iaf bättre med lägre iso-tal.
MVH Martin
http://m1.271.telia.com/~u27102612/Kommentar
-
Snygga bilder walle! =)
Han börjar verkligen se grov ut nu, akta bara så att han inte blir lika fet som fettot i mitt kar.
Filma gärna också så vi även får se lite hur beteendet är.
Mvh Fredrik IsakssonFredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
-
Nu när jag ska flytta karet så funderar jag på om jag ska göra om inredningen. underar på att göra den mer biotop riktig, men från är bara om jag ska lägga ned sand som botten matrial? för dom har ju en tendens att skita ned rätt bra hehe.
Funderar även på att sätta dit en liten diskret bakrund, Juwels bakrunder verkar vara rätt bra.
Kanske för lite fisk i karet det som gör dom skygga också sa ni, Tycker Zonatan är rintigt snygg men den är inte så vanlig va? Hur tror ni den hade passat med jaggorna?
Kanske bra att köpa fisk nu såfall eftersom jaguarerna kommer ned i ett nyinrett kar så dom måste bilda nya revir?
Mvh Olaola lindebergKommentar
-
citat:Kanske bra att köpa fisk nu såfall eftersom jaguarerna kommer ned i ett nyinrett kar så dom måste bilda nya revir?
MVH Martin
http://m1.271.telia.com/~u27102612/Kommentar
-
Jaha, då var man Jagga pappa. Igår blev fyra (skulle haft fler) småttingar på ca 3-4cm inhandlade. Och detta Enbart tack vare denna tråd, och alla era berättelser.
Ser verkligen fram emot att få följa deras utveckling.Kommentar
-
Walle - trakigt schyssta bilder!! Jaggan ser rejalt cool ut, bra bakgrund och skarpa. Fin firre!
phases - valkommen!! Dom kommer att vaxa upp snabbt.Kommentar
-
-
Haha, zonatumen har börjat moppsa upp sig mot jaggorna, den spänner ut gälarna osv... Ser grymt skoj ut då en ca 10-12cm stor fisk försöker skrämma bort två stora "monster" som är mer än dubbelt så stora. ;D
Det är även kul att se att jaggorna än idag änvänder sig av samma metod som tidigare då de ska skrämma bort fiskar, så länge inkräktaren inte kan bli uppäten så hotar de istället för att attackera... En av de allra bästa sakerna med mina jaggor som jag ser det, det gör att man kan fylla ut karet med andra intressanta arter som kan göra karet intressant då jaggorna t.ex bara ligger och fläktar äggen eller liknande. Det ger mig även hopp om att jag kan flytta över någon av ciklidarterna i 222an då de blir större.
Här är en film där man ser det där med att de gapar och spänner ut gälarna istället för att bara helt brutalt attackera inkräktaren, man se även en gnutta av hanens uppvaktning av honan då han vid vissa tillfällen spänner sig som aldrig förr och slår med fenorna osv. Det är för övrigt honan som är aggressivast mot zonatumen, hanen verkar knappt bry sig...
(11.8MB)
Ni har väl för övrigt inte missat filmavdelningen i mitt bildgalleri, det finns nog en del filmer som inte är postade här i tråden...
Mvh Fredrik IsakssonFredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
Hm...
Fredrik, Köpte du bara en Zonata för att inte Zonatorna ska bilda revir också?
Vad tror ni jag kan köpa ex.
Texasciklid
Oscar
Jack d
Salvini
eller någon från veija släktet?
Kollade på dina filmer FI skit kul!! Kul att se när Zonatan simmade och nästan bråkade lite med jaggorna för den tyckte det var kul?
Mene den ära malawin som var ca 16cm blev dödar över en natt så är lite rödd för att skaffa mig någon annan ciklid uppe i vattenmassorna. Dom fiskarna som jag har nämnt kanske är agresivare på ett annat sätt än malawin?
När jag köper någon fisk till ska jag köpa en eller två av samma sort?
Mvhola lindebergKommentar
Kommentar