Kartor?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Björn
    Användare
    • April 2002
    • 787

    Kartor?

    Hej!

    Någon som känner till någon bra hemsida eller som kanske har några bra kartor på datorn över Malawi- och Tanganyikasjön? Vill ha tag på en karta över varje sjö med de olika reven utsatta, i så bra kvalité att man kan skriva ut det (läsbart) på A3-papper. Det känns lite tomt på väggarna i "fiskestugan" och det skulle vara tt välkommet tillskott med lite kartor så man kan se (och visa) var de olika firrarna kommer ifrån.

    Mvh
    Björn
    fisklokalen.se - MER ÄN BARA FISKAR
  • Joakim Draktoft
    NCS Medlem
    • April 2002
    • 7334

    #2
    Dessa två kartor som jag fått lov att använda på min site, har gjorts av Christian Wrang, och är i min mening bra kartor över sjöarna.





    Ta kontakt med Christian, på christian@wrang.com , för att själv få lov att använda dem...

    Joakim Draktoft
    f.d Webmaster Ciklid.se
    ____________________________________________

    Kommentar

    • Björn
      Användare
      • April 2002
      • 787

      #3
      Tack för tipset, men detta kartor är inte gjorda i tillräckligt bra kvalité för att fungera i A3-format.

      Nån annan?

      Mvh
      Björn
      fisklokalen.se - MER ÄN BARA FISKAR

      Kommentar

      • Micke
        Användare
        • April 2002
        • 9579

        #4
        I den andra utgåvan av "Malawiciklider i sin naturliga miljö" medföljer en karta något större än A3. Detaljerade kartor över Malawi- och Tanganyikasjön med fångstplatser utsatta är svårt att få tag på eftersom dessa platser främst har ett intresse för oss akvarister. Jag har kartor som jag köpt på Zambias lantmäteriverk. Trots att dessa kartor är mycket detaljerade finns inte många av de kända fångstplatserna inte med, eller så har de andra namn eftersom platserna heter olika på de många olika språk som talas runt sjöarna.
        De bästa kartorna ur akvaristisk synpunkt är de som Ad Konings har i sina böcker. Jag vet att kommer att finnas med en ny förbättrad karta i den nya BTN-Malawiboken som kommer ut i höst.
        Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
        Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

        Kommentar

        • odilou
          Användare
          • April 2002
          • 308

          #5
          Den ur tangayikaciklidsynpunkt mest intressanta och detaljerade kartan är nog den som Eric Genevelle säljer(sålde?). Den är två meter hög och 70 bred och har med åtminstone 500 lokaler samt har bathymetriska(heter det så?) angivelser. Kostade 100 franc förut, säkert 10 EURO efter övergången.
          Maila Eric på tanganyika@bigfoot.com och fråga vetja.

          Kommentar

          • Micke
            Användare
            • April 2002
            • 9579

            #6
            Den finns för utskrift här;
            Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
            Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

            Kommentar

            Arbetssätt...