Tackar, FI och walle_1, för dessa tips och för de snygga bilderna som är tagna med de kameror ni föreslår. Precis vad jag efterfrågade förutom att priset var det dubbla *s*. Jag förstår att kameror kostar en del om man vill ha godkänd kvalitet.
Budgetdigitalkameror och akvariefotografering
Kollaps
X
-
-
det finns mycket att fynda. kolla in www.cyberphoto.se deras cyberbörs. min kamera som jag har idag kostade för två år sedan 13000 jag köpte den nu i sommras för 3600:- då har jag en olympus uz-2100 , 10ggr zoom osv. det finns kameror för de flesta smaker. men det krävs en del av en digital kamera för att få riktigt fina bilder.Kommentar
-
det som gör mig vansinnig är att man inte kan focusera manuellt på billiga digitalkameror.
men om man inte vill lägga ut 20 000:- på en digitalkamera så...
Kommentar
-
-
Kommentar
-
Canon skall släppa en systemkamera med 6 mpixlar till ett pris av 10.500:- inkl. objektiv. Det börja arta sigM.v.h.
RickardKommentar
-
Hej hej!
Min digitalkamera kostade 99 kr på Rusta, inklusive mjukvara och usb-kabel. Den är sämre än min flickväns MMS-telefonkamera:
MikaelKommentar
-
alla bilder på min sida är tagna med en Olympus Camedia C3020, inte den nyaste eller speciellt dyr.
Kommentar
-
Det är jättekul att se alla bra bilder men jag vill bara påpeka att absolut inte går att bedöma en kamera genom att titta på bilder (om dessa inte är tagna under extremt kontrollerade former). Nu tror jag inte heller att det är vad ni gör men jag tänkte att det kunde vara värt en komentar.....
mvh,Kommentar
-
Det var nog bra att du påpekade detta Fredrik! Jag hade nog inte kunnat ta en bra bild på en snigel, inte ens med din proffsutrustning. Somliga av oss låter "riktiga" fotografer göra jobbet. =)
Mvh
Björnfisklokalen.se - MER ÄN BARA FISKARKommentar
-
Om jag bryter mot alla reklam regler får någon moderator ta bort detta:
Om någon är sugen skall jag just sälja en Olympus UZ-2100 för 3500 kronor. Tar helt ok bilder, se http://photogallery.dahlberg.se/ (notera att F1 bilderna från Augusti är tagna med en betydligt dyrare kamera)
Se även http://www.dpreview.com/reviews/olympusc2100uz/ för en test. Den har 10ggr zoom, optisk bildstabilisering, manuella / automatiska inställningar osv. 2.1 megapixel, vilket räcker för normala förstorningar även på fotopapper. (Om man dock tänker förstora mycket blir det dyrare) 64Mb minneskort.
Säljes då jag skall uppgradera till en digital spegelreflexkamera.Kommentar
Kommentar