Ancistrus hona eller hane?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • snysop
    Användare
    • October 2002
    • 98

    Ancistrus hona eller hane?

    Hej!

    Jag är osäker på om jag verkligen har en hona och en hane... De jagar bort varandra och båda har "antenner" eller spröt eller vad ni kallar det...

    Jag har alltid trott att det bara är hanen som har "spröt" och att honan inte har det?

    /Karin
  • David Johansson
    Användare
    • April 2002
    • 581

    #2
    Låter som du har två hanar om båda har antenner. Att de jagar varandra betyder väldigt lite för könsbestämning.
    David

    Kommentar

    • snysop
      Användare
      • October 2002
      • 98

      #3
      Ajdå... Killen i affären som sålde dem till mig sa att båda könen kan ha antenner... Men jag vet inte riktigt om jag kan lita på honom om just detta?

      Är det någon mer som tror att det är 2 killar jag har?

      Den ena malens antenner har lite fler "grenar", den andra malen har bara raka antenner... Men, det kanske kan beror på att de är liiite olika stora?

      Kommentar

      • Gäst

        #4
        Mig veterligen kan honan också ha "spröt" men inte alls lika många eller lika förgrenade.

        Föresten du är inte samma Karin Larsson som funderar på en Favor S, vars tråda jag sitter och läser i det andra fönstret?



        Kommentar

        • snysop
          Användare
          • October 2002
          • 98

          #5
          *hahahaa* OJ! Där kom du på mig... Hur kan jag vara på 2 ställen samtidigt?!

          /Karin

          Kommentar

          • Gäst

            #6
            Hehe där ser man, kan bara säga att jag hunnit med 1 dyk med min Favor S (problem med leveransen) och är väl så nöjd man kan vara efter så lite testande.

            Kommentar

            Arbetssätt...