bra remissvar, Ni skall ha stor ära för det. Jag hoppas bara att det påverkar de på jordbruksverket.
Ny lag - dråpslag mot akvariehobbyn
Kollaps
X
-
-
Mycket välskrivet och genomtänkt. Jag är MYCKET nöjd med NCS styrelse och hur de har hanterat detta ärende! Hoppas bara att det får genomslag hos JBV.// Magnus ArvidssonKommentar
-
Trevligt att ni uppskattade styrelsens remissvar och nu får vi hoppas att jordbruksverket också gör det.
Nu är vi uppe i 1652 namnunderskrifter - har du inte redan skrivit under är det hög tid att göra det nu.
Ciklidhälsningar
KjellKommentar
-
-
Hej!
Jag tycker det är vansinnigt att hota akvariehobbyn när man vet vad den betyder för så många människor.Även apotek vårdcentraler har ju akvarier.LÅT AKVARIEHOBBYN FÅ LEVAKommentar
-
-
I Bohusläningen idag finns en artikel om mina akvarier och min syn på den nya lagen. Där finns också en kommentar om Jordbruksverket, som börjar med att "Kritiken från bland annat landets akvarieföreningar har fått Jordbruksverket att tänka om". Dock utan närmare besked än "Jag hoppas att vi kan lösa det, men vi kan inte gå emot vad riksdagen har beslutat".
OlleKommentar
-
Jag får ansluta mig till tidigare skribenter; ett mycket förnämligt remissvar. Om inte detta får vederbörande att tänka om, får vi nog inse att teori och praktik inte överensstämmer heller i detta fall.Kommentar
-
Jag pratade just med den ansvarige på jordbruksverket. Han sa att de just nu håller på och sammanställer alla remissvar som kommit in och detta kommer att ta några veckor. Först därefter kommer de att fatta ett beslut utifrån de förslag som inkommit.
Jag talade om vår syn på förslaget samt att vi kommer att gå vidare till pressen, uppvakta de politiska partierna samt överklaga till Europadomstolen om deras förslag står fast.
Han förstod våra problem och tyckte att vi skulle vänta med att agera vidare tills deras slutsummering var klar, vilket jag instämde i.
Namninsamlingen skall dock självklart fortsätta - ju fler som skriver under desto större chans är det att vi får igenom våra krav.
Akvaristiska hälsningar
KjellKommentar
-
Ja det blir bra.
Sådana korkade lagar finns ingen annanstans i Europa, så att då får det inte finnas i Sverige, om inte Europadomstlen har godkänt detta.
Affischering o namninsammling i akvarieaffärerna blir bra!
mvh
FishermanKommentar
-
Mycket bra att informera om pressen och Europadomstolen. Väldigt få vill ta strid i enfaldiga frågor som detta, och det skulle förvåna mig mycket om tjänstemännen i jordbruksverket skulle vara trakterade av detta.
I fall det skulle behövas få hjälp av pressen gentemot jordbruksverket, som berövar ungdomar deras fritidssysselsättning ( akvaristik )gäller det att ha ett bra manuskript till sitt förfogande, och då är ju remissvaret suveränt!Kommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av Kjell Fohrman
citat:Varför inte trycka upp affischer på hemsidornas framsidor som handlare kunde sätta upp i affären eller i akvarieavdelningarna??
Sedan får man kanske också inse att bara för att man är akvarieintresserad så behöver man inte vara intresserad av internet, det är t.ex. så att en mycket klar minoritet av NCS medlemmar är aktiva på internet och det beror knappast på att de inte känner till ciklid.se, eftersom det görs en hel del reklam i Ciklidbladet för hemsidan, utan är helt enkelt ointresse.
Ciklidhälsningar
Kjellwww.discusklubben.seKommentar
-
Det blev lite fel där.
Ett bra remissvar & ser fram emot lappar i affärerna.www.discusklubben.seKommentar
-
-
Kommentar