Mina cuipea Diskus + akvariemiljö
Kollaps
X
-
Mina cuipea Diskus + akvariemiljö
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetTaggar: Ingen -
Vilka bilder!! Vilken härlig stämmning du lyckats få i karet David! Sist jag besökte forumet, vilket tyvärr var ett bra tag sen , men då hade dina diskus lagt rom vill jag minnas, hur gick det med det?Be careful when speaking. You create the world around you with your words. -
De leker hela tiden, men jag får inga frisimmare. Tålamod...Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
-
tackarKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Verkligen snyggt biotopakvarium, jag har också tänkt använda eklöv för mina Altumscalarer.
Gör du något särskilt vid vattenbyte för att kompensera PH skillnader vattnet i kranen och akvariet? förmodar att du har lågt PH i kakvariet jämfört med det i kranen.Man kan inte ha för stora akvarium men för lite platsKommentar
-
-
Jag byter kontinuerligt
Kranvatten (kallt) -> kolfilter -> torv (köpta på akvarielagret) -> akvariet
Lite mer än droppar, det ger cirka 50-100% vattenbyte per dag
Sedan har jag borrat akvarium med ett rör bakom BTN bakgrunden som vattnet rinner ned i och sedan ned i avloppet.
Nitrit + ammonium = 0
Nitrata: mycket lågt
pH: runt 6 (torv och byte av eklöv kontinuerligt ger nog det)Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
-
tackarKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
-
///David
-
-
Kommentar