Efter en riktig svacka för intresset i vinter, så tog jag till botemedlet att skaffa något nytt. Blev ett litet gäng Lamprologus cocngoensis, VF. Riktigt välväxta. De huserar ensamma i 140 liter. Riktigt roliga att ha. Deras säregna personligheter och rörelsemönster pga deras underutvecklade simblåsa gör att de ligger mycket, för att ta skutt. Ibland nästan som ekorrar från gren till gren där de ibland stannar upp och liksom vilande betraktar omgivningen.
Lamprologus congoensis, VF
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Fina firrar!mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.se -
Köpte du de på Akvarielagret?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
-
Ja de är verkligen snygga fiskar, har varit intresserad av dom länge, men har aldrig haft några själv.
Har haft lite Lejonhuvudciklider tidigare, men congoensisen tycker jag är mycket snyggare.
Hur stora är de nu och hur stora blir dom ?Mvh ThomasKommentar
-
mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
-
Ja de är verkligen snygga i sin diskreta färgdräkt. Coola verkligen.
Dessa är 10-11 cm och är väl nära nog vuxna då. Kanske enstaka hanar kan bli 15 cm. Vet inte. Jag ska nog dock flytta dem till ett mer långsträckt kar med mera strömmande vatten tror jag, även om de verkar funnit säg tillrätta i detta kvadratiska kar.Kommentar
-
Hur har det gått? Några fler bilder?Legitimerad Nortonist.
"Reality is merely an illusion, although a very persistent one."Kommentar
-
De har pågått vad som ser ut som lekförberedelser ett tag. Så jag vet att jag kanske har ett blivande par iaf. Återkommer om något sker:-)Kommentar
-
-
-
-
-
Kommentar