göra egen ställning
Kollaps
X
-
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Japp råkade stöta på ett problem ena på 150 cm var för kort drygt 0.5 cm få fixa en ny.
plus fundera ha på som stöttar upp ramarna ha 45x95 lättar att skruva in 3 st skruvar där då.
kommer fortlöpande berätta här hur det går. kommer med bilder ocksåKommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
-
Kommentar
-
-
Riktigt snyggt Bengt !
Raka reglar och räta vinklar...snyggt och prydligt, som vi vill ha det !Kommentar
-
Hej,
tackar skall ha strävare överst ramen, ser du den skiva på golvet ena hörnet fick lägga den för var ojämnt på golvet.
Den delen blir botten har tänkt mig.
Den sidan som syns vid plattan var inte rak men det rättade sig när satte på övre ramen plus skall sätta strävare 3 st där uppe och två där nere borde väl räcka.
sen sa en på messenger till ta slipa ner benen lite men om sätter plywooden så jämnar den ut också eller skall slipa ner de 1 mm som saknas.Kommentar
-
Hej igen,
har lite frågor om min ställning jag håller på göra här!!
Har här en bild benen är klara. det som syns utöver benen är stöttor för andra ramen:
Det jag undra över innan jag fäster dem skall för i andra ramen så jag kan vända dra ner ramen så kan fästa benen andra ramen.
Sen placera de stöttor och skruva fast dem då.
Sen har skaffat ett liggunderlag ha mellan plywood skivan och akvariet iafKommentar
-
Hej,
här kommer en uppdatering:
Har gjort några strävare ha under och överdelen, fick ta några kilar få det bra.
har fäst två skall göra sista imorgon pga den skruvdragare har tar mycket på batteriet.
men börjar se lite vad det skall bli
har tänkt när skivan kommit på plats ha skivor på sidorna också som extra stöd.Kommentar
-
Kommentar
-
Hejsan,
Här kommer en uppdatering.
Är helt klar med bänken, var köpte plyywood skiva idag, de skar ut ha där uppe och på sidorna(sidorna få stabil bänk)
De ligger på löst bara där ena sidan lite glapp men tro det försvinner när har skruvat fast dem.
När det gjort skall måla den vit pga har möbler på båda sidorna är vita.
Skall man ta vit utefärg som tål väta om skulle råka ut för läckageKommentar
Kommentar