Parachromis

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • FI
    Användare
    • August 2002
    • 3743

orm: Suverän film, jättebra kvalitet!
    Carpintena ser ut att bli jättevackra, de ser ut att ha vuxit en hel del, mina är förmodligen hälften så stora och jag tror att de var ungefär lika stora som dina då jag köpte dem. Du har säkert redan noterat det men en av dina ser ju nästan ut att ha lekdräkt...?!?... svart buk osv.
    Hur stora är de egentligen?

Jaggorna såg ut att ha det tungt, de såg ut att vara lite tillbakadragna, de brukar bete sig så om de inte tillåts vara kung i karet. Är de citrinellumnarna som bossar i karet?
    Hur är det i övrigt med aggression i karet, fungerar det bra eller börjar det bli mycket tjafs?

Jättekul att du filmar för övrigt, film säger mer än tusen bilder... typ.

Mvh Fredrik Isaksson
    Fredrik Isaksson
    Bildarkivet

Kommentar

• Mattias Nilsson
      Användare
      • April 2002
      • 467

nu har Doviina lekt!!!
      Men de har inte tagit så stor del av karet än, de lade äggen i en grotta så de ser inte andra firrar förren de är ganska nära, än så länge är det ganska lugnt i karet. Men det ändras väl när/om det blir några frisimmande yngel? Hur lång tid tar det tills äggen kläcks?
      Ska försöka ta lite bilder

Mvh
      Mattias
      Mvh
      Mattias

http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=132646

Kommentar

• Mattias Nilsson
        Användare
        • April 2002
        • 467

nu har Doviina lekt!!!
        Men de har inte tagit så stor del av karet än, de lade äggen i en grotta så de ser inte andra firrar förren de är ganska nära, än så länge är det ganska lugnt i karet. Men det ändras väl när/om det blir några frisimmande yngel? Hur lång tid tar det tills äggen kläcks?
        Ska försöka ta lite bilder

Mvh
        Mattias
        Mvh
        Mattias

http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=132646

Kommentar

• Daniel Odell
          Användare
          • January 2003
          • 2437

FI: va kul att du gillar kvaliten på filmen

Mina carpinte e små, den största e kanske 6-7cm. En dag när ja kom hem hadde alla 4 färgat om till att ha svarta hakor. Nu är det bara en som ser ut så mest hela tiden.

Det finns i princip inga agressioner i karet, de enda som håller lite revir och är agressiva ibland är Jaguarerna. Största jaggan har bråkat lite med största Citrinellumen och där har Jaggan "vunnit" .... problemet i karet är mitt Sajica-par med alla sina yngel. Dom vallar ynglena fram å tillbaka över hela karet och ställer till oreda, mycket jobbigt. Jag skall göra mig av med dom och hoppas de andra fiskarna får visa lite beteende då.
          fish r friend

Kommentar

• Daniel Odell
            Användare
            • January 2003
            • 2437

FI: va kul att du gillar kvaliten på filmen

Mina carpinte e små, den största e kanske 6-7cm. En dag när ja kom hem hadde alla 4 färgat om till att ha svarta hakor. Nu är det bara en som ser ut så mest hela tiden.

Det finns i princip inga agressioner i karet, de enda som håller lite revir och är agressiva ibland är Jaguarerna. Största jaggan har bråkat lite med största Citrinellumen och där har Jaggan "vunnit" .... problemet i karet är mitt Sajica-par med alla sina yngel. Dom vallar ynglena fram å tillbaka över hela karet och ställer till oreda, mycket jobbigt. Jag skall göra mig av med dom och hoppas de andra fiskarna får visa lite beteende då.
            fish r friend

Kommentar

• Moga_
              Användare
              • September 2003
              • 98

Vet du kjønnsfordelingen på texasene orm?

Kommentar

• Moga_
                Användare
                • September 2003
                • 98

Vet du kjønnsfordelingen på texasene orm?

Kommentar

• Daniel Odell
                  Användare
                  • January 2003
                  • 2437

tror det är 2 hanar och två honor, baserat på mörka fläcken i ryggfenan på två av dem.
                  fish r friend

Kommentar

• Daniel Odell
                    Användare
                    • January 2003
                    • 2437

tror det är 2 hanar och två honor, baserat på mörka fläcken i ryggfenan på två av dem.
                    fish r friend

Kommentar

• Moga_
                      Användare
                      • September 2003
                      • 98

Ok. Har hatt en del problemer med carpinte selv da hannen bra dreper hunnen før eller etter lek. Tror gruppehold er koden for å lykkes med denne arten.

Kommentar

• Moga_
                        Användare
                        • September 2003
                        • 98

Ok. Har hatt en del problemer med carpinte selv da hannen bra dreper hunnen før eller etter lek. Tror gruppehold er koden for å lykkes med denne arten.

Kommentar

• FI
                          Användare
                          • August 2002
                          • 3743

citat:Ursprungligen skickat av orm

Största jaggan har bråkat lite med största Citrinellumen och där har Jaggan "vunnit" ....
                          Är du säker på att det inte är tvärtom, att citrinellumen har bråkat med jaggan och att jaggan sedan har vägrat ge upp tills citrinellumen tröttnade? Eller menar du att du har en monsterjagga på uppväxt?

Vet du vilket kön som har den mörka fläcken?
                          En av mina har en mörk fläck mitt på ryggfenan, de andra är utan fläck.

Mvh Fredrik Isaksson
                          Fredrik Isaksson
                          Bildarkivet

Kommentar

• FI
                            Användare
                            • August 2002
                            • 3743

Största jaggan har bråkat lite med största Citrinellumen och där har Jaggan "vunnit" ....
                            Är du säker på att det inte är tvärtom, att citrinellumen har bråkat med jaggan och att jaggan sedan har vägrat ge upp tills citrinellumen tröttnade? Eller menar du att du har en monsterjagga på uppväxt?

Vet du vilket kön som har den mörka fläcken?
                            En av mina har en mörk fläck mitt på ryggfenan, de andra är utan fläck.

Mvh Fredrik Isaksson
                            Fredrik Isaksson
                            Bildarkivet

Kommentar

• Moga_
                              Användare
                              • September 2003
                              • 98

Hunnen har ofte en flekk i rykkfinnen hos carpintisen.

Kommentar

• Moga_
                                Användare
                                • September 2003
                                • 98

Hunnen har ofte en flekk i rykkfinnen hos carpintisen.

Kommentar

Arbetssätt...