Parachromis

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Magnus Pettersson

Min største hanne skiftet ikke farge før den var rundt 18cm.. Så, de skifter nok farge skal du se

Tja, de er jo litt like, men er ikke så vanskelig og se forskjell på større eksemplarer!
    Skal se om jeg får tatt noen bilder!

Kommentar

• jinnarparen
      • April 2002
      • 2670

Liten artikel som jag hittade om dovii

Citat "If you have not kept C. dovii you haven't really kept a "Cichlid"."

Artikeln http://www.jef-b.com/Cichlids/dovii2.htm

Fast det han skriver om att man inte kan odla dovii i sällskapsakvarium är kanske inte helt sant.
      Jag har frisimmande yngel just nu och det går bra. Fast det är klart föräldrarna är inte så stora, .....än...
      Åter till CA

Det är där jag hör hemma

Kommentar

• jinnarparen
        • April 2002
        • 2670

Nu har jag äntligen blivit färdig till att ta lite bilder på de nya fiskarna. Alla arter fick jag inte bra bilder på och de flesta bilder som trots allt är med är av dålig kvalite.
        Sen är det väl inte så mycket att se egentligen heller, då de flesta fiksarna är gråa, men så är det med CA-yngel. Det är en av orsakerna till att det inte säljs så mycket av dem.

Länk http://medlem.spray.se/jinnarparen/bilder_20031015.htm

Vad det gäller min stora Texas så blir jag mer och mer fundersam på om det är en hane eller hona. Den håller en hörna i karet (samma hörna som doviina har sina yngel vid). Så det är allt som oftast strid om denna hörna, men Texasen ger sig inte, trots att den är mindre och är ensam mot två yngelvårdande dovii. Följden har nu blivit att de mer eller mindre accepterar den såvida den inte kommer allt för nära. Övriga fiskar får hålla till i andra ändan av karet.
        Åter till CA

Det är där jag hör hemma

Kommentar

• FI
          Användare
          • August 2002
          • 3743

Fina bilder jinnarparen! Kul att få se hur små motaguensis ser ut, de var mycket vackrare än jag trodde, det syns också att escondidon kommer att bli väldigt speciell, fläckarna är betydligt större och tydligare än på mina vanliga carpinte.

Den stora texascikliden måste du ta väl hand om, tveklöst en av de vackraste fiskar jag har sett, så färggrann, så mäktig. Mina amåttingar är av mini-modell, den största är 4cm och den minsta max 2,5-3cm och särskilt färggranna är de väl inte direkt... men den som väntar på något gott.

Mvh Fredrik Isaksson
          Fredrik Isaksson
          Bildarkivet

Kommentar

• Moga_
            Användare
            • September 2003
            • 98

NYDELIG CARPINTE!!!
            De andre fiskene var også fine!
            Ser ut som managuensisene blir kjempe fine når de blir større.
            Det lyste jo blått av kvevepartiet dens.

Kommentar

• INXS

Jinnarparen,
              Fina bilder!

Enligt min erfarenhet sa ar texas/escondido/carpinte otroligt ettrig och jag tror att man far halla ett oga pa dem om man forsoker ha dom med andra fiskar.

Mina escondido ar dom aggressivaste fiskarna jag nagansin har haft.

Kommentar

• Motaguensis
                Användare
                • June 2003
                • 250

Jinnarparen: Fine bilder og fisk. Likte spesielt Parachromis motaguensene, no fikk jeg bare mere lyst til å få tak i Motaguense
                Hvordan gikk det med de misdannede Tetracanthusene? Var det mange fisk som døde?
                Preben

Kommentar

• Daniel Odell
                  Användare
                  • January 2003
                  • 2437

motaguensen ser redan bra ut. jaggorna kommer nog bli fina med de ser lovande ut likaså texaserna, kommer rocka detta
                  fish r friend

Kommentar

• Motaguensis
                    Användare
                    • June 2003
                    • 250

Her er min hjemmeside: http://www.freewebs.com/american_cichlids/index.htm
                    Jeg har ikke kommet særlig langt på den ennå, og den er ikke noe stor og bra men dere får i hvertfall se noen av fiksene mine.
                    Preben

Kommentar

• INXS

Fin sida motaguensis. Hur lange tar vattenbytena varje vecka?

Kommentar

• Daniel Odell
                        Användare
                        • January 2003
                        • 2437

freddyn ser underbar ut preben. du har rätt många F1r ser jag .... kanske kan idka byteshandel lite senare
                        fish r friend

Kommentar

• Motaguensis
                          Användare
                          • June 2003
                          • 250

orm: Takk Ja, det vi kan jo sikkert bytte litt fisk en gang

INXS: Takk Jeg bruker omtrent 3 timer per uke til å bytte vann i akvariene. Bytter vann i hvert akvarie hver ca. hver 9 ende dag.
                          Preben

Kommentar

• Motaguensis
                            Användare
                            • June 2003
                            • 250

INXS: Jeg så på forumet til Aquamojo og penere Amphilophus labiatum enn dine har jeg ikke sett Er de som var F1 fra Nicaragua på lista til Jeff? Rå fine farger, de skulle jeg gjerne hatt og betalt mye for Fin Salvini også!
                            Preben

Kommentar

• INXS

Motaguensis,Tack,
                              nej, dom jag har bilder pa dar ar gammla och fran 2 olika stallen. Jag tror inte att dom ar renodlade naganting utan olika delar labiatus/citronellum.

Jag har 3 st F1 labiatus hemma men jag har inte postat nagra bilder av dom an. Fargerna pa dom ar inte alls lika fina som dom jag har bilder pa.

Salvinin ar ocksa aldre - jag har 4-5 st mindre som kom fran Jeff och ser mer farg granna ut an den jag har bilder pa.

Kommentar

• Motaguensis
                                Användare
                                • June 2003
                                • 250

INXS: ok! Fiskene var i hvertfall veldig vakre, får håpe at de F1 Labiatumene vokser opp og blir like fine Jeg har 2 Labiatum par, men er ikke sikker på om det er renodlad Labiatum, men de har i hvertfall mye Labiatum i seg Men jeg planlegger å skaffe nye Labiatum.
                                Preben

Kommentar

Arbetssätt...