Parachromis

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • pleco
    Användare
    • April 2002
    • 516

Undrar också vad frakt,tull,veterinärenintygg/besiktning...kostar?är lite sugen på att beställa några fiskar.
    ==> Mina video==> Mitt Bildarkiv på Zoopet ==> Min Zoon

Kommentar

• Daniel Odell
      Användare
      • January 2003
      • 2437

minsta order vid international orders = $250 + $100 i pappersarbete i USA + frakt ingen aning, typ $100 skulle ja tro. sen ett par hundralappar för veterinärsbesiktningen när de anländer vi arlanda.

Tricella: är det några speciella arter du undrar om som vi ska beställa som du vill se bilder på eller menar du jaguarerna? jag har bara druckit 2 koppar kaffe så ja kanske e lite trög Mitt akvarie med jaguarer e iallafall så fult nu så ja visar inga bilder. Det ska göras om totalt innan nya fiskarna kommer. Sen håller ja på att sätta upp två 310L till som ska fungera som growout tanks till lite fisk som kommer i sändningen.
      fish r friend

Kommentar

• StefanL
        Användare
        • August 2002
        • 10784

citat:är det några speciella arter du undrar om som vi ska beställa som du vill se bilder på eller menar du jaguarerna?
        Jag menar i stort på de akvarier ni har dessa fiskar inuti...jag är intresserad av hur ni skapat miljö för dom.

Jag såg på din sajt några bilder på dina akvarier, men det var helbild nästan utan fisk på bilderna...fotoskygga? Inga wannabee(famous) firrar? Anti-Linslus?

Kommentar

• Daniel Odell
          Användare
          • January 2003
          • 2437

jag har hafft lite fisk i karena vid fototillfällena

jag är inte nöjd med hur det set ut för tillfället så ja ska möblera om, sen fota lite.

hittade det här fotot, så ser det ut idag *kräkas*
          fish r friend

Kommentar

• FI
            Användare
            • August 2002
            • 3743

citat:Ursprungligen skickat av orm

hittade det här fotot, så ser det ut idag *kräkas*
            http://akvarie.vatt.net/images/576_030830.jpg
            Det där är väl absolut ingenting att skämmas för, sanden gör halva karet som jag ser det och jag tycker även att inredningen med växterna och de "vanliga" stenarna gör att karet får ett mycket naturtroget utseende. Mycket snyggt.

Mvh Fredrik Isaksson
            Fredrik Isaksson
            Bildarkivet

Kommentar

• StefanL
              Användare
              • August 2002
              • 10784

Visst jag håller med FI...det var väl inte så farligt det där? Huvudsaken är ju att fiskarna trivs och får utrymme för sitt beteende.

Jag tyckte t o m att det var snyggt i sin enkelhet, men visst kan man alltid förbättra...till oändlighet...

Kommentar

• Daniel Odell
                Användare
                • January 2003
                • 2437

man får väll tacka för det .. å visst finns en del komponenter som kan fungera om man gör det rätt. Det är en stressad inredning och kompositionen är helt fel. Jag har efter ett par veckor fått en bra bild i huvudet hur det skall se ut
                fish r friend

Kommentar

• StefanL
                  Användare
                  • August 2002
                  • 10784

Blir intressant att se vad du har i huvudet...eller...hm...

(oj...nu postwhorar jag)

Ok...jag skickar en fråga med detta inlägg...

Vad menar du med komposition? Arter eller biotop?

Kommentar

• Daniel Odell
                    Användare
                    • January 2003
                    • 2437

med komposition menar jag hur växter/rötter/stenar är placerade för att skapa en harmoni för ögat ....
                    fish r friend

Kommentar

• jinnarparen
                      • April 2002
                      • 2670

...och så har doviina klämt en Splendida till, så igår kväll förflyttades de till 600 l karet. Passade på att mäta en av dem, 12 cm. Doviihanarna är runt 18 cm. De har förmodligen bara gått och väntat på rätt tillfälle att anfalla. Man märker ingenting på dagarna. Misstänker att detta händer på morgnarna när det börjar bli ljust. Doviina kanske vaknar till fortare då, jag har för mig att det är så Frontosorna i Tanganyikasjön jagar.
                      På Loisseleihonan börjar det komma fram ett äggläggningsrör, vi får se vad detta leder till. De har en hörna där de kan vara ifred. Den doviihona som hade detta revir verkar nu vara övergiven av bägge hanarna. Alla honor accepterar att bägge hanarna kommer på besök. Hanarna accepterar dock inte varandra, den ena hanen är dominant över den andra. Men de lyckas ändå hålla sig undan från varandra nästan hela tiden.
                      Åter till CA

Det är där jag hör hemma

Kommentar

• Daniel Odell
                        Användare
                        • January 2003
                        • 2437

hehehe onda dovii's
                        fish r friend

Kommentar

• FI
                          Användare
                          • August 2002
                          • 3743

citat:Ursprungligen skickat av jinnarparen

Doviina kanske vaknar till fortare då, jag har för mig att det är så Frontosorna i Tanganyikasjön jagar.
                          Jo jag har också hört att Frontosorna jagar så, de kniper de andra fiskarna då de gnuggar gruset ur ögonen så att säga. Grymt men effektivt. Tufft om Doviina också jagar så, intresset ökade genast ett par snäpp.
                          Du borde köra ner några jättedanior eller liknande i karet, de är snabba som blixten och lockar verkligen fram alla de ovanligare jaktmetoderna som normalt inte behövs, det vore grymt kul att höra mer om hur doviis jagar den typen av fiskar.

Mvh Fredrik Isaksson
                          Fredrik Isaksson
                          Bildarkivet

Kommentar

• jinnarparen
                            • April 2002
                            • 2670

Vad det gäller jättedanio så tror jag nog att Menezesina klämmer dessa direkt. Fast släpper jag i dem på kvällen och går upp tidigt på morgonen så kanske...
                            Doviina visar inget intresse för småfisk på dagarna, men på nätterna händer det tydligen saker.
                            Jag vet inte om ni kommer ihåg när jag släppte i dessa dovii i mitt 375 l kar någon gång i Februari för att de skulle växa till sig. Efter ett tag så började mina L Golden och M Maingano försvinna. Man såg aldrig något på dagarna...
                            Åter till CA

Det är där jag hör hemma

Kommentar

• Motaguensis
                              Användare
                              • June 2003
                              • 250

orm: Hva hadde du tenkt å bestille?

jinnarparen: Hva skal du bestille? Vet ikke når på døgnet Dovii jager, men de jager i åpent vann, der skyter de fart og tar igjen byttet og griper tak i det med tennene. Managuense går under byttet og er en litt mer bakholdsangriper, men Dovii tror jeg heller ikke at går rett på, men sirkler urndt byttet litt til den finner en sjanse, men det er jo også mulig at de jakter på søvnige fisk som dere foreslo. Får håpe at dine Loisellei legger egg da

Preben

Kommentar

• Daniel Odell
                                Användare
                                • January 2003
                                • 2437

Motaguensis: massor eller detta tänker jag och jinnarparen beställa:

2x A. Citrinellus Barred
                                2x A. Trimaculatus 3.5" males
                                5x H. carpintis "Escondido"
                                16x P. managuense black & white
                                8x V. Bifasciatus
                                10x V. Regani

Sen har vi frågat om han kan fixxa dessa innan vi beställer:

N. Tetracanthus V. Fenestratum
                                V. Argentea
                                V. Synspillum (only very very red specimens)
                                P. Motaguense "Red tiger"

Väntar på svar från Jeff nu.
                                fish r friend

Kommentar

Arbetssätt...