Parachromis

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • pleco
    Användare
    • April 2002
    • 516

Är det inte enklare/närmare att beställa från Tyskland?
    ==> Mina video==> Mitt Bildarkiv på Zoopet ==> Min Zoon

Kommentar

• Daniel Odell
      Användare
      • January 2003
      • 2437

jag inte hittat ett enda ställe som säljer till sverige som har centraler öht.
      fish r friend

Kommentar

• Motaguensis
        Användare
        • June 2003
        • 250

orm og jinnarparen: Det var mye fin fisk dere skulle bestille Håper det er greit at jeg kommer med forslag til noen arter jeg synes dere kanske kunne bestilt. Bare noen forslag:
        Nandopsis festae F1
        Parachromis friedrichsthali
        Nandopsis istlanum
        Nandopsis bartoni
        Parachromis dovii hannen F1 som var 6 inch, hadde vært fin å blande med dine Dovii, jinnarparen så har du en som ikke er i slekt Håper det er greit at jeg kommer med disse forslagene!?!
        Preben

Kommentar

• walle_1
          Användare
          • February 2003
          • 708

citat:Vad det gäller jättedanio så tror jag nog att Menezesina klämmer dessa direkt. Fast släpper jag i dem på kvällen och går upp tidigt på morgonen så kanske...
          Skulle nog hålla med här. Gäddorna är fruktansvärt snabba att jaga skiten ur småfisk. Medan jaggor smyger sig på och ofta missar så sticker gäddorna i full kareta och hugger småfisken hur som helst, medan jaggor ofta försöker hugga huvudet först.

MVH Martin

http://m1.271.telia.com/~u27102612/

Kommentar

• Daniel Odell
            Användare
            • January 2003
            • 2437

Festae är för agressiv + att jag inte har plats för några mer sydamerikanare.
            Friedrichstalli har han inte i sina listor.
            istlanum kanske jag beställer faktiskt, den verkar riktigt trevlig.
            bartoni finns inte i listorna.
            fish r friend

Kommentar

• jinnarparen
              • April 2002
              • 2670

Jag hade funderat på att beställa N Grammodes också. Men sen insåg jag att för att få in alla dessa fiskar så måste jag i princip göra av med de jag har nu. Jag måste trots allt vänta på att de växer upp och parar ut sig så att jag får bra par först. Som det är nu så har jag redan för mycket fisk (38 st i det stora och 55 st i det lilla karet). Men visar det sig sedan att det inte är några större problem med att importera så kör vi väl ett nytt race nästa år kanske.

Det där med doviihanen har jag missat...
              Men runt 650:- för en fisk när man själv redan har likadana är i saftigaste laget, så det hoppar jag över.
              Åter till CA

Det är där jag hör hemma

Kommentar

• Daniel Odell
                Användare
                • January 2003
                • 2437

precis, det kommer fler tillfällen. dock måste jag i princip skaffa hus för att få plats med fler akvarier och mer fisk ...
                fish r friend

Kommentar

• Motaguensis
                  Användare
                  • June 2003
                  • 250

Ok! Han har jo Bartoni inne! Her er lista han har no tror jeg, er i hvertfall det som står på hjemmesiden. Ja, Istlanum og Grammodes er fine arter, men Istlanum er vist sinnsykt aggresiv. Det er i hvertfall mye fin fisk dere bestiller

Her har dere en side i Tyskland, som jeg tror kan sende til Sverige og Norge bare dere bestiller en del fisk. De har det meste. Foreldrene til mine F1 Friedrichsthali kommer derfra! Har sikkert lagt den ut før.

Preben

Kommentar

• Daniel Odell
                    Användare
                    • January 2003
                    • 2437

Jag har mailat dem (de tyska) ett flertal gånger utan att få något svar.

Såg att Jeff hadde Bartoni under Herichtys (sp?) ... men det är inget speciellt med den fisken tycker jag.

Rätt sugen på A. Lyonsi med .... men men ingen plats.
                    fish r friend

Kommentar

• Moga_
                      Användare
                      • September 2003
                      • 98

Lyonsi er praktfull da! Det er en morsom cichlide å følge med på.
                      Anbefales på det sterkeste!!
                      En annen fisk folk burde sett nermere på er Neetroplus nematopus som er en av de cichlidene som passer yngelen best!
                      Er det godt utvalg på mellomamerikanske cichlider i sverige?

Kommentar

• Daniel Odell
                        Användare
                        • January 2003
                        • 2437

nej, det är mycket dåligt utvalg i sverige. det är därför jag och jinnarparen kommer beställa från Jeff Rapps i USA.

Har du personliga erfarenheter av Lyonsi? hur skulle den fungera med Texas och Jaguarer tror du?
                        fish r friend

Kommentar

• Moga_
                          Användare
                          • September 2003
                          • 98

Lyonsi er en humørsyk fisk! Den forandrer raskt sinnet etter dagene.
                          Den vil nok gå bra sammen med ikke alt for store managuensiser, men vil tro det blir en del slossing med texas.
                          Burde ha ganske stort akvarium hvis du skal holde de sammen tror jeg.
                          Hadde lyonsi i en 325 og prøvde å kombinere den sammen med div. andre fisker som f.eks. spilurus,nigrofasciatus,jack denmpsey, salvini og noen andre men det gikk dårligt!
                          Jeg tror at hvis du holder dem i en 500+ ville de gått bra sammen med det meste om du har mange skjulesteder!
                          Tror en del arter innenfor Paratheraps slekten hadde vært en fin kombinasjon sammen med denne samt sebra og og theraps burde fungere fint.

Kommentar

• Daniel Odell
                            Användare
                            • January 2003
                            • 2437

ok, tack!
                            fish r friend

Kommentar

• Motaguensis
                              Användare
                              • June 2003
                              • 250

Her er en del nye bilder av mitt F1 Parachromis friedrichsthali par, Nandopsis salvini par og noen andre bilder

Preben

Kommentar

• FI
                                Användare
                                • August 2002
                                • 3743

friedrichsthalin är ju helt sanslöst vacker! Vilka färger! :O

Mvh Fredrik Isaksson
                                Fredrik Isaksson
                                Bildarkivet

Kommentar

Arbetssätt...