Jinnarparen: Underbart att se! Bra jobbat!
Parachromis
Kollaps
X
-
-
chrillo: Förutom den skarpare kontrasten på mönstret så tycker jag man ser att det är större skillnad mellan den gula färgen på huvudet och den vitare på kroppen på Rapps jaggan. Det var väl lite grann det vi pratade om tidigare, att "svenska" jaggor är lite mer beige på kroppen än de amerikanska. Jag tror den kommer bli riktigt grann den där.
Extremt off-topic men har du sett jaggan som går i redtailkaret hos Rolle?
Det är min gamla jaguarhane!!!!! =D
Haha, så ballt att få se han igen, stor och kraftig(läs fet) och inte en gnutta skygg precis som jag kom ihåg honom. Väldigt trevligt åtserseende, han såg också ut att ha det bra i det karet vilket var roligt att se.Fredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
citat:Extremt off-topic men har du sett jaggan som går i redtailkaret hos Rolle?
Det är min gamla jaguarhane!!!!! =D
Nytt på parachromis fronten härnere är att Stoby akvarieaffär lär ha fått hem Friedrichstahlii !!!! (5-6 cm stora)Åter till CA
Det är där jag hör hemmaKommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av jinnarparen
...och var är honan?
citat:Ursprungligen skickat av jinnarparen
Nytt på parachromis fronten härnere är att Stoby akvarieaffär lär ha fått hem Friedrichstahlii !!!! (5-6 cm stora)
Och som en liten kontring från min sida så kan jag berätta att Guldfisken här uppe i Luleå kunde få in dovii! Och själv fick jag tag på 4st synspila idag!
Äntligen börjar det hända nåt på centralamerika-fronten.
Jag fick även tag på en stor bamsing till sebraciklid-hane med pannpuckel och 3st vackra honor som nu ska hjälpa natalcikliderna att få fram mat till fengäddorna.
Och innan ni frågar... Jepp, det är fullt i karen. ;DFredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
Jo det stämmer FI vi såg din hane hos rolles jag gisade till och med på att det var din gammla jagga . Beställde precis yttefilter till 720liters. Blev 2st eheim 2217 filter. Du får komma hit och hälsa på då vi kört igång 720liters tycker jag =) och kika på jeff rapps jaggan.720liter Malawi
Mvh /Christian
http://www.akvaristforeningnord.orgKommentar
-
Det var faktist någon från pite som köpte vårt gammla jaguarpar också =)720liter Malawi
Mvh /Christian
-
Jinnarparen: Gratulerer med yngel på freddiene Ser ut som du har fått de til å trives bra, og unger fra det paret hjelper sikkert på bestanden i Sverige. Veldig pent bilde av de. Jeg skal snart sette hunnen min sammen med hannen igjen også, og det ser jeg fram til. Her er detfortsatt masse motaguense yngel, og bedre foreldre har jeg aldri sett. De samarbeider meget godt, og deler på jobben.
Chrillo: Velig fin managuense, håper du får tak i ei fin hunne til han.PrebenKommentar
-
Var precis med om det sjukaste på länge =). Vi skulle rengöra ytterfiltret till ett av våra kar eftersom vi ska sälja det och ge plats för 720liters karet som vi väntar på. Vad hittar vi inte i ytterfiltret om inte en livslevande jaguarciklid på 4cm i toppform. Där måste han ha levt i säkert 6 månader. Nu har vi stoppat han i vårat 105liters tills en bekant kommer och hämtar honom. Det roliga är att han inte är ett dugg rädd heller och ser ut att vara i fin form.
Bild på överlevaren
Smått komiskt =)720liter Malawi
Mvh /Christian
-
-
Hey
Nå er det noen oppdateringer på hjemmesiden min, hvis noen har lyst til å se. Blant annet bilder av motaguense par med yngel. Bildene er en måned gamle egentlig, har bare ikke fått ordnet med kameraet før nå. Motaguensene har blitt penere og større nå. Hannen er 15-17cm og hunnen 13-15cm. Mange andre bilder også, ingen av bildene er tatt med blitz, så man får stort sett se de riktige fargene selv om de ikke blir like fine på bilder som på ekte
Chrillo: Sykt at den lille rakkeren overlevde i filteret. Heldig når du fikk den ut av filteret.PrebenKommentar
-
Motaguensis: Lite off-topic men ojojoj vilket festae-par! T.o.m. hanen är ju färggrann, grymt vackra firrar!! Min hane är rätt blek nu för tiden och det skarpa mönstret försvann för ett par veckor sedan, vet inte varför...
Motaguense-paret var också fint! Är det lekdräkten honan visar upp i de där bilderna? Ser riktigt vacker ut.Fredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
FI: Takk Festae hannen har ganske mye rød farge i forskjell til den forrige jeg hadde ja
Motaguense hunnen ser egentlig sånn ut hele tiden, har fått enda litt mer farger enn på bildene i det siste, så skal prøve å få tatt noen nye snart. Din festae hann er jo meget vakker i forskjell til størrelsen! Kommer sikkert til å bli et prakteksemplar.PrebenKommentar
-
Hallå! jag blev tvärt sugen på P. friedrichsthalli, men har inte orkat gå igenom denna maratontråd
Ser att de slutar på behändiga30 cm... hur är de i beteende jämfört med Motaguense? Aggresivitet mot andra CA, honor m.m.
Funder på att göra en storsatsning på CA i höst, det är de enda ciklider frugan gillar... .. så mina SA åker väl väck då
Anders LKommentar
-
Aha... hittade denna beskrivning:
Webs.com has been shut down on the 31st of August 2023. Find out what that means for your site and how to move it to another provider.
Motaguensis: Det låter som det är fisken för mig! Jag skall nog försöka fixa hem ett gäng.
Ps. jag märkte att jag inte behövde leta så väldigt långt bak i tråden för att få lite infoAnders LKommentar
-
Kan ni inte ro iland en artikel till CB om SA? Jag kan iofs skriva om Troffar i varje nummer.Kommentar
Kommentar