Parachromis

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Daniel Odell
    Användare
    • January 2003
    • 2437

coola bilder. nästa gång hon utan kläder är med när ni spelar så får du säga till
    fish r friend

Kommentar

• mrgreed
      Användare
      • July 2002
      • 494

Jag får nog lägga bilderna på en annan sida i fortsättningen.
      >Orm Wyckiin är längre än 15 han är nog närmare 18 cm.

Mvh
      Danne

Kommentar

• Motaguensis
        Användare
        • June 2003
        • 250

orm og Jinnarparen: Hadde dere tenkt å bestille fra Jeff igjen til våren?
        Preben

Kommentar

• Daniel Odell
          Användare
          • January 2003
          • 2437

ja vet inte om jag har plats för mer fisk, jag kan inte bestämma mig förrens om ett par månader tidigast.
          fish r friend

Kommentar

• jinnarparen
            • April 2002
            • 2670

motaguensis: Jag bestämmer mig också om några månader, behöver faktisk skaffa fler kar först men vet än så länge inte var jag skall ställa dem.
            Förresten så verkar det var överskott på motaguense honor, 2 säkra hanar kan jag se. En av dem håller faktisk på tillsammans med en hona, men det är rätt så mycket bråk dem emellan just nu, tror att de måste testa varandra först för att se om de är jämnstarka. Annars så verkar motaguensen vara den mest bitska av de guapotes som jag har haft än så länge, åtminstone när de är små. Vi får se hur de blir när de blir större.
            Åter till CA

Det är där jag hör hemma

Kommentar

• mrgreed
              Användare
              • July 2002
              • 494

>jinnarparen
              Lyckades du se din gamla Doviihane?
              Han har växt en del framförallt på bredden tror jag.

Mvh
              Danne

Kommentar

• Mattias Nilsson
                Användare
                • April 2002
                • 467

mrgreed: min hane verkar ha bestämmt sig för den hona han först lekte med, det kan kanske bero på att hon har frisimmande yngel. Den andra honan, vars yngel blir frisimmande när som helst, har nästan fått klara sig själv. Endast kortare stunder hanen är borta och hjälper henne, frågan är väl vad han kommer att göra när även denna hona får frisimmande yngel. Jag har fiskat upp en del av de första ynglena (?) så de har inte så många kvar i den kullen, han kanske rent av hjälper hona2 oxå? Men jag hoppas nästan att han inte gör det utan håller sig till hona1 istället, så de kan bli ett stabilt par.
                Förresten jag köpte några Zebrafiskar (7st) för ett tag sedan, tänkte prova lite levande mat, det märks att de inte är så vana vid att jaga, de missar många gånger innan de lyckas fånga nån. Zebrorna är dock väldigt snabba och håller sig ju vid ytan hela tiden, modulerna i mitt kar ger oxå ett visst skydd. Men det är kul att se dom jaga.

Mvh
                Mattias
                Mvh
                Mattias

http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=132646

Kommentar

• mrgreed
                  Användare
                  • July 2002
                  • 494

>Mattias
                  Intressant!
                  Jag trodde också min hane hade bestämt sig för den minsta av honorna som för övrigt är bra i ögat nu igen efter skada.
                  Men nu är han tillbaka och flörtar med den andra större honan igen:-)

Mvh
                  Danne

Kommentar

• jinnarparen
                    • April 2002
                    • 2670

mrgreed: Jo, jag såg "min" gamla hane. Som du skriver så ser han kraftigare ut nu. Så nu är det väl bara färgen som skiljer (och humöret verkar det som). Min har inte så mycket iriserande grönt i fenorna.
                    Har du försökt med att fota utan blixt? Sätt då slutartiden på 1/30 s för att få in mer ljus, och ingen zoom. Många av bilderna kommer då att bli suddiga men då du använder digitalkamera så är det ju bara att radera dessa tills du endast har bra bilder kvar. Så gör jag och ibland så blir det ju en bra bild, men oftast blir det suddigt.
                    Sätter jag mig framför karet med kameran så blir det åtminstone 50-60 bilder tagna (ibland ända upp till 100 st) och endast en handfull är det som jag är nöjd med.
                    Åter till CA

Det är där jag hör hemma

Kommentar

• Mattias Nilsson
                      Användare
                      • April 2002
                      • 467

hm nu är yngelen(?) hos hona2 frisimmande och nu håller hanen till där istället för hos hona1, där finns några yngel kvar i den kullen oxå. Hanen är iallafall en ansvarsfull far....
                      Hur ska man veta vilken av dom han har bäst parband med, han har ju varit hos båda honorna och som sina bröder är han en gentleman mot honorna (båda)...
                      Mvh
                      Mattias

Kommentar

• jinnarparen
                        • April 2002
                        • 2670

mattias: Det ser ut som om hanen har överlämnat ansvaret till dig att plocka bort en hona.
                        Om du nu skall plocka bort någon vill säga, fast det måste du göra om du överhuvudtaget skall kunna ha andra fiskar i karet.
                        För tillfället så är mina dovii på lite bråkhumör, inte mot varandra, utan mot andra fiskar i karet. Fastän de inte har yngel så rensar de undan i halva karet. De stöter på patrull då de går mot Loiselleiparet och hör och häpna en av de Zonata som de fjällade när de hade yngel. Denna Zonata, troligtvis en hane, har hittat en liten håla som han försvarar ilsket mot alla andra. Det är bara en Maculicaudahane som lyckas köra bort honom ibland. Mestadels för att han på något sätt ormar sig ner i hålan och på så sätt kan trycka ut Zonatahanen. Roligt att se är det i alla fall när de två hanarna håller på.
                        Åter till CA

Det är där jag hör hemma

Kommentar

• mrgreed
                          Användare
                          • July 2002
                          • 494

Inget ovanligt fenomen tydligen Mattias ,min hane är precis likadan han kan inte heller bestämma sig utan försvarar båda 2 mot mig

Mvh
                          Danne

Kommentar

• jinnarparen
                            • April 2002
                            • 2670

Vem vill bestämma sig när man har 2 (eller 3) toppensnäckor som är välvilligt inställda.
                            Förmodar att min hane är lite sur på mig när jag plockade bort 2 honor.
                            Åter till CA

Det är där jag hör hemma

Kommentar

• Mattias Nilsson
                              Användare
                              • April 2002
                              • 467

Ja jag får nog välja bort en hona snart, övriga fiskar (läs Maculicadorna) åker på rejält med stryk nu, mest faktiskt av min Synspilla hane (som oxå ska bort så fort det går). Synspillan verkar ta ut sitt missnöje över att tvingas hålla sig i mitten av karet på Maculicadorna, som då tvingas ut i sidorna och där får smäll av Doviina, ganska ohållbart....
                              Måste bara hitta nånstans att lämna Synspillan ska runt i affärerna i morgon!
                              Mvh
                              Mattias

Kommentar

• Mattias Nilsson
                                Användare
                                • April 2002
                                • 467

hur har ni gjort med övriga yngel? låter ni dom gå kvar i karet, eller tar ni bort alla? Kanske blir lite lugnare i karet då?
                                Fast för tillfället är det ganska lugnt hos mig trots yngel på båda sidorna, gjorde mig av med Synspillan idag, det ger Maculicadorna lite andrum
                                Mvh
                                Mattias

Kommentar

Arbetssätt...