Jag har också säkrat ett 40 tal doviiybgel som jag har dragit upp.
Jag köpte ju malen Hemibargus Wyckii.
Det är en mal som har rykte om sig att vara den elakaste fisken av alla sötvattensfiskar om man lyssnar till planetcatfish.com.
Ett rykte som jag än så länge tycker är löjligt överdrivet.
Tack vare detta rykte bestämde jag mig att den skulle få gå själv tillfälligt i mitt mindre akvarium.
Eller själv tillsammans med en sebrahona som lämplig matbit.
Problemet var att även mina 2 festae gick där.
Jag rev då ur hela inredningen i dovii akvariumet plockade 40 yngel till ett yngelakvarium på 50 liter. och la i doviina i en hink.
Sedan byggde jag om totalt och stoppade sedan först i mina 2 festae i akvariumet.
Jag tänkte alltså chansa och hoppas att det skulle gå bra.
Efter ca 10 minuter stoppade jag i Doviina.
Då märkte jag ytterligare en gång att jag aldrig kommer kunna ha någon annan fisk tillsammans med Doviihanen.
Inom loppet av 3 minuter hade han demolerat festaehanen och festaehonan.
Min Doviihane är ca: 22 cm skulle jag tro.Han är som Jinnarparen säjer rena gentlemannen mot honorna men han är det brutalaste jag någonsin sätt mot allt annat.Jag undrar om han har blivit värre sedan jag fick honom?
I panik fick jag lyfta in mina festae i samma akvarium som Wyckiin går i och än så länge går det bra där??
Ingen får vara i närheten av malen då biter han efter dem men inget mer (än så länge).
Wyckiin är väldigt lurig och ligger helt stilla så länge akvariumet är tänt.
Släcker man akvariumet blir det däremot fart på honom.
Jag antar att det kommer hända saker inom ett par dagar.
Så vill någon ha mina Festae är det bara komma och hämta dem....
Mvh
Danne
Jag köpte ju malen Hemibargus Wyckii.
Det är en mal som har rykte om sig att vara den elakaste fisken av alla sötvattensfiskar om man lyssnar till planetcatfish.com.
Ett rykte som jag än så länge tycker är löjligt överdrivet.
Tack vare detta rykte bestämde jag mig att den skulle få gå själv tillfälligt i mitt mindre akvarium.
Eller själv tillsammans med en sebrahona som lämplig matbit.
Problemet var att även mina 2 festae gick där.
Jag rev då ur hela inredningen i dovii akvariumet plockade 40 yngel till ett yngelakvarium på 50 liter. och la i doviina i en hink.
Sedan byggde jag om totalt och stoppade sedan först i mina 2 festae i akvariumet.
Jag tänkte alltså chansa och hoppas att det skulle gå bra.
Efter ca 10 minuter stoppade jag i Doviina.
Då märkte jag ytterligare en gång att jag aldrig kommer kunna ha någon annan fisk tillsammans med Doviihanen.
Inom loppet av 3 minuter hade han demolerat festaehanen och festaehonan.
Min Doviihane är ca: 22 cm skulle jag tro.Han är som Jinnarparen säjer rena gentlemannen mot honorna men han är det brutalaste jag någonsin sätt mot allt annat.Jag undrar om han har blivit värre sedan jag fick honom?
I panik fick jag lyfta in mina festae i samma akvarium som Wyckiin går i och än så länge går det bra där??
Ingen får vara i närheten av malen då biter han efter dem men inget mer (än så länge).
Wyckiin är väldigt lurig och ligger helt stilla så länge akvariumet är tänt.
Släcker man akvariumet blir det däremot fart på honom.
Jag antar att det kommer hända saker inom ett par dagar.
Så vill någon ha mina Festae är det bara komma och hämta dem....
Mvh
Danne
Kommentar