Parachromis

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • FI
    Användare
    • August 2002
    • 3743

Några färska bilder på jaggorna.

Någonting har hänt efter bytet till sanden... Jag vet inte om det beror på den sparsmakade inredningen eller att fiskarna nu är ljusare och ser varandra på ett annat sätt men hanen har nu attackerat honan flera gånger på samma våldsamma sätt som han gjorde då de var mindre... Honan viker dock undan och det ser inte ut som att hon har blivit träffad men jag är fortfarande lite orolig för henne. Jag ska avvakta och se hur det utvecklar sig men blir det värre så blir det till att skaffa ett stim jättedanior igen.

Mvh Fredrik Isaksson
    Fredrik Isaksson
    Bildarkivet

Kommentar

• Mattias Nilsson
      Användare
      • April 2002
      • 467

Hehe jag kanske får plats med 2 kar! Har ett 450l och ett 660l, tänkte sälja 450l, men efter om-möblering kanske båda får plats!!!
      Isåfall blir det definitivt Dovii, då har jag ju ett kar att "rädda" fisk till om det inte funkar, dessutom kan jag skaffa lite mindre firrar (typ Texas som ofta finns små) och dra upp i 450l karet, så slipper jag hitta fisk som passar med Doviina direkt.
      Nåja inte helt säkert, men det hade varit skönt om det går!!
      Mvh
      Mattias

http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=132646

Kommentar

• Robin
        Användare
        • January 2003
        • 4526

FI: Tack för informationen om sanden..ska bli kul att leta =)
        Måste verkligen ge dig beröm för dina jaggor, skit läckra! Hur stor är hanen egentligen? på senaste bilderna ser han uta att vara runt 35-40 cm...
        Mvh
        Robin

Kommentar

• Daniel Odell
          Användare
          • January 2003
          • 2437

well, det är inte en parachromis, men eftersom det är här vi balla killar med elaka ciklider samlas så ... kolla in min Trimac!

Den där djävulen har dödat så mycket fisk redan .. å allt är mitt fel som inte hadde ett kar åt honom färdigt när han kom ... men jag kunde aldrig tro att han skulle slakta fisk som va 50% större än honom. eller bry sig i L-malar ... eller guramis.
          fish r friend

Kommentar

• Mattias Nilsson
            Användare
            • April 2002
            • 467

häftig!!! Hur går det med resten av fisken du fick hem?
            Mvh
            Mattias

http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=132646

Kommentar

• Daniel Odell
              Användare
              • January 2003
              • 2437

går super, en jagga som inte hänger med resten av fiskarna bara, han är bra mycket mindre å mörk å tillbakadragen. men frisk verkar det som, käkar å så.
              fish r friend

Kommentar

• FI
                Användare
                • August 2002
                • 3743

orm: Grymt fin trimac! Kul att färgerna börjar titta fram redan nu och man kan riktigt se att det där kommer att bli en kraftig rackare, han är ju skapligt grov redan nu. =)
                Går han i ett helt eget kar?

Mvh Fredrik Isaksson
                Fredrik Isaksson
                Bildarkivet

Kommentar

• FI
                  Användare
                  • August 2002
                  • 3743

citat:Ursprungligen skickat av robin

Måste verkligen ge dig beröm för dina jaggor, skit läckra! Hur stor är hanen egentligen? på senaste bilderna ser han uta att vara runt 35-40 cm...
                  Hehe tackar tackar, hanen är väl inte riktigt 35-40cm men han har i alla fall passerat 27cm, det är svårt att mäta exakt då man mäter utanför karet men säger jag drygt 27cm så lämnar jag lite ytrymme för mätfel.

Mvh Fredrik Isaksson
                  Fredrik Isaksson
                  Bildarkivet

Kommentar

• Motaguensis
                    Användare
                    • June 2003
                    • 250

orm: Utrolig fin Amphilophus trimaculatum Hvor stor er han? Har hatt 4 ekte trimac selv, som jeg kjøpte i Tyskland, men de døde av sjukdom før de ble 10cm, men allerede da var de aggresive og hadde veldig mye personlighet.

FI: Fine bilder og managuense. Din managuense hann ser større ut enn han er

Preben

Kommentar

• Daniel Odell
                      Användare
                      • January 2003
                      • 2437

han får ett eget kar imorgon, nu går han med mina chokladciklider. eller en chokladciklid, han slog ihjäl min hona ... :-(

han är ca 10-12 cm tror jag, jag ska mäta honom imorgon när jag flyttar honom.
                      fish r friend

Kommentar

• anli
                        Användare
                        • March 2003
                        • 3740

Orm: Du menar väl inte att besten har tagit kål på en av dina L-malar oxå!
                        Hm...[V]
                        Anders L

Kommentar

• anli
                          Användare
                          • March 2003
                          • 3740

citat:Ursprungligen skickat av orm
                          ... men jag kunde aldrig tro att han skulle slakta fisk som va 50% större än honom. eller bry sig i L-malar ... eller guramis.
                          Ok, jag fattade fel han har bara nafsat lite antar jag...
                          Anders L

Kommentar

• Robin
                            Användare
                            • January 2003
                            • 4526

FI: Jag ber om ursäkt för min otroligt dåliga längduppfattning. Tittade på en linjal igår kväll och kom på att jag var helt ute och cyklade. 40 cm är ruskigt stor för en akvariefisk.
                            Mvh
                            Robin

Kommentar

• FI
                              Användare
                              • August 2002
                              • 3743

robin: Jo 40cm jaguarciklid är inte bara stort, det är väldigt ovanligt också. Jag hittade detta på ett amerikanskt forum där en jaguarveteran yttrade sig i en fråga om jaggornas storlek.

"The largest jaguar on record is just over 16 inches in total length. The average size for a jagaur in capitivy is 12 to 14 inches. In there native habitat it is uncommon to see them over 12 inches. I have kept and bred jags for more than 16 years. I have also attended more than 100 shows and conventions and have never seen or hear of a jaguar even close to 18 inches. 24 inches is out of the question period. 18 to 24 inch jag are a rumor along with the 3 foot umbee and a 2 foot festae. A 12 inch male jagaur would be considered full adult size by most judges and awarded max point value for size (unless competing against another larger male in the same class)."

Lite tråkigt att läsa faktiskt då jag gillar stora fiskar och då mina jaggor inte kommer att växa så fasligt mycket mer om man ska lita på vad amerikanen säger. 12-14 tum är ju bara 30-35cm...

Mvh Fredrik Isaksson
                              Fredrik Isaksson
                              Bildarkivet

Kommentar

• Ola Svensson
                                • April 2002
                                • 14633

Nu orkar jag inte sitta och räkna men sportfiskerekordet är 55.0 cm TL och 1,580 g enligt "IGFA, 2001 Database of IGFA angling records until 2001. IGFA, Fort Lauderdale, USA" (www.igfa.org via FishBase) vilket borde vara relativt sannt. Hur mång tum är 55 cm?
                                Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

Arbetssätt...