Kallvatten Ciklider - Kylning
Kollaps
X
-
-
Om mitt inlägg går att tolka som *glatt* eller *oglatt* så är det alltid *glatt* jag menar.
Har jag missat en detalj eller glömt något väsentligt! Berätta gärna så blir jag kunnigare.Kommentar
-
riktlinjer: Flera bra tankar där, jag har sett några exempel på gamla hemmagjorda kylare där man satt bakplattan direkt i akvariet istället. Har man sötvatten så bör det vara en förhållandevis enkel operation och då får man ju en perfekt överföring.
Det går även att bygga om en luftavfuktare till kylare väldigt lätt, man behöver bara placera slingan som luftens fukt kondenserar mot direkt i vattnet, det är nog lättare än att bygga om ett kylskåp om man vill fixa en kylare själv.Kommentar
-
Intressant input om gas
Gå direkt till information för butiksägare. Vad är då en f-gas? f-gas står för en konstgjord gas som bland annat innehåller fluor. Fluor har kemisk
"Ett exempel på ett sådant framsteg är att använda koldioxid i kylmaskiner. Detta ställer nya krav på bland annat kompressorer och värmeväxlare på grund av det högre arbetstrycket men visar att det är fullt möjligt att ställa om."
Om koldioxid
http://www.energi-miljo.se/energi-mi...ramtidens-kyla (år 2010)
En annan intressant sak är vortexen
Här behöver man inte ens ta hans om värmen, den sprutar rakt ut i rummet.
Komprimeringen av luft kan göras DYI
Om mitt inlägg går att tolka som *glatt* eller *oglatt* så är det alltid *glatt* jag menar.
Har jag missat en detalj eller glömt något väsentligt! Berätta gärna så blir jag kunnigare.Kommentar
Kommentar