Australoheros scitulus vill ju ha ända ner till 12 grader.
Jag kommer ihåg ett program som handlade om termoelektrisk kylning, vem vill ha ett kylskåp som surrar när det kan vara helt tyst, inte massa blåst och jobbiga slangar, dessa termoelektriska element kan sitta klistrade på akvarieglasets baksida.
Denna länk hittade jag
Se länk
Det är samma typ av kylare som är i vinskåp, läsk-kylare mm. De kostar runt 500 kr
Coolast vore den riktiga framtiden med ett laserkylt akvarium
Tillbaka till de termoelektriska och verkligheten.
Med dessa som både kyler och värmer så borde man kunna hålla ett akvarium på en exakt
temperatur hela tiden.
Med en liten datakrets av något slag så skulle akvariet kunna byta temperatur och bli kallare på natten. Eller följa säsongen. = Sommar, höst, vinter, vår.
Man skulle kunna mata in förra årets data
Se länk
Ja hur reagerar egentligen fiskarna när vintern börjar närma sig.
Jag kommer ihåg ett program som handlade om termoelektrisk kylning, vem vill ha ett kylskåp som surrar när det kan vara helt tyst, inte massa blåst och jobbiga slangar, dessa termoelektriska element kan sitta klistrade på akvarieglasets baksida.
Denna länk hittade jag
Se länk
Det är samma typ av kylare som är i vinskåp, läsk-kylare mm. De kostar runt 500 kr
Coolast vore den riktiga framtiden med ett laserkylt akvarium
Tillbaka till de termoelektriska och verkligheten.
Med dessa som både kyler och värmer så borde man kunna hålla ett akvarium på en exakt
temperatur hela tiden.
Med en liten datakrets av något slag så skulle akvariet kunna byta temperatur och bli kallare på natten. Eller följa säsongen. = Sommar, höst, vinter, vår.
Man skulle kunna mata in förra årets data
Se länk
Ja hur reagerar egentligen fiskarna när vintern börjar närma sig.
Kommentar