Hej forumet.
Då jag och frugan kikar efter nytt och större, så tänkte jag faktiskt passa på och inreda med ett nytt kar hemma.
Letar därför efter ett akvarium att köpa hem.
Har dock ett par saker jag kräver:
1. Det skall vara nytt.
2. Kommer köra Tanganyika, så behöver inte vara med sump.
3. Komplett med bänk.
4. Stilrent/Snyggt!
5. Ej vara överdrivet plastigt, Får med fördel kännas att det är byggt med kvalité.
6. Skall vara 540 liter eller mer. Mitt absoluta max är på 720, men föredrar mellan 500-600.
7. Skall finnas plats för relativt stort ytterfilter i skåpet under.
8. Helst vitt. Kanske blankvitt?
9. Har väl en budget på kanske 20.000-25.000kr för akvarium samt bänk.
Har kikat lite på Akvastabil Move samt Fusion, och tycker att dessa kar har en fin design rent estetiskt. Stilrent och fint. Dock med störiga inslag av metall vilket jag ogillar starkt.
Har ett exempel på ett kar jag tycker är sjukt snyggt där man slipper den här metallkänslan i toppen samt i bänken.
Se länk:
Tänkte kanske måtten BxHxD 160x70x60
Får då litervolymen 672 liter.
Vad tycker ni gällande hål i botten av karen? Något ni rekommenderar eller skall man köra heltäppt kar och dra slangar på baksida?
Har aldrig tidigare haft erfarenhet av kar med hål i botten med kopplingar till och från ytterfilter.
Här nedan ser ni stilen på kar samt bänk jag är ute efter.
Då jag och frugan kikar efter nytt och större, så tänkte jag faktiskt passa på och inreda med ett nytt kar hemma.
Letar därför efter ett akvarium att köpa hem.
Har dock ett par saker jag kräver:
1. Det skall vara nytt.
2. Kommer köra Tanganyika, så behöver inte vara med sump.
3. Komplett med bänk.
4. Stilrent/Snyggt!
5. Ej vara överdrivet plastigt, Får med fördel kännas att det är byggt med kvalité.
6. Skall vara 540 liter eller mer. Mitt absoluta max är på 720, men föredrar mellan 500-600.
7. Skall finnas plats för relativt stort ytterfilter i skåpet under.
8. Helst vitt. Kanske blankvitt?
9. Har väl en budget på kanske 20.000-25.000kr för akvarium samt bänk.
Har kikat lite på Akvastabil Move samt Fusion, och tycker att dessa kar har en fin design rent estetiskt. Stilrent och fint. Dock med störiga inslag av metall vilket jag ogillar starkt.
Har ett exempel på ett kar jag tycker är sjukt snyggt där man slipper den här metallkänslan i toppen samt i bänken.
Se länk:
Tänkte kanske måtten BxHxD 160x70x60
Får då litervolymen 672 liter.
Vad tycker ni gällande hål i botten av karen? Något ni rekommenderar eller skall man köra heltäppt kar och dra slangar på baksida?
Har aldrig tidigare haft erfarenhet av kar med hål i botten med kopplingar till och från ytterfilter.
Här nedan ser ni stilen på kar samt bänk jag är ute efter.
Kommentar