If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Sådär då var BTN plattorna limmade med Tec7 lim som jag varmt kan rekommendera. Tack Pettap för tips. Även Btn plattorna var enkla och smidiga att jobba med.
Tror han la ner projektet, såg att det var ute till försäljning . Tec7 är precis som Frepgun skriver. jag använder det till alla mina hemmabyggen, och limmar bakgrunder och moduler mm. Det härdar under vatten, så du kan limma en modul och hälla vatten på fogen så blir den hård direkt och sen är det bara att fylla upp
//Peter
Tec7 innehåller inte anti-mögel eller annat skit man inte vill ha i ett akvarium? Låter ju väldigt bra att man kan limma utan att tömma och hålla på!
Nja - tömma bör du. Det fäster sådär på blöta ytor, tömma - göra rent - torka - limma - fylla på vatten direkt (om du inte har BTN moduler, med den flytkraft de har måste det få härda)
Har limmat sten i mitt kar med Tech7, suveränt man bygger lite mer som man känner för och säkrar med Tech7 så det inte rasar.
Den du behöver för fogning, tätning och limning!
Tec7 är mycket universell och ersätter monteringslim, trälim, polyuretanmassa, silikon, sanitet-fogmassa, akryl, butyltätning, fönsterkitt etc.
Kan användas till limning, fogning och tätning
Fäster också på våta ytor, kan även användas under vatten
Tål att frysa/tina upprepade gånger i patron utan att tappa egenskaperna
Härdar snabbt, krymper inte, rinner inte och förblir flexibelt
Limmar starkt, primer behövs inte
Efter 7 dagar: 26,5 kg/cm²
Efter 1 mnd: 28 kg/cm²
Efter 3 mnd: 31 kg/cm²
Livsmedelgodkänd, giftfri och luktfri, innehåller inte ftalater, isocyanater eller skadliga lösningsmedel
Tål UV-strålar och är mycket åldringsbeständigt
Motstår svamp och bakterier
Kan övermålas med de flesta typer av målarfärg och lack (se produktinformation)
310 ml patron finns i kulörerna:
vit, ljusgrå, grå, svart, antracit, beige, ek, brun och tegelstensröd
Förpackning:
310 ml återvinningsbar PE-patron, levereras även som 50 ml tub i blisterforpackning (vit och svart), 600 ml korvförpackning (vit, svart och grå)
Det måste vara tort när du limmar annars stelnar den direkt.
I damm branschen har de ett populärt lim som heter poundseal. Det är Tec7 i en annan förpackning och 100kr dyrare
//Peter
Kommentar