Efter ganska precis ett års uppehåll, helt akvariefri (tom hållt mig från att besöka butiker osv) så har jag nu valt att ta tag i min gamla hobby igen.
Valde att lägga ner då jag för två årsedan kände att jag tappat all glädje i alla mina intressen, påfrestande jobb, småbarnsliv och annat gjorde att jag tappade sugen och akvarierna blev mest ett måste.
Har dock inte hållt mig ifrån undervattensliv, har tagit dykcert och dykt en hel del under året.
Jag kommer i år att starta upp 2 projekt.
Ett Juwel Lido 200 med Sydamerikansk inriktning samt ett 400 liters hörnakvarium med Tanganyika inrikting.
I denna tråden kan ni följa mitt projekt med Juwel Lido 200 akvariet.
Har haft samma modell tidigare och tyckte även den gången väldigt mycket om modellen.
Karet hämtas idag men jag kommer tyvärr få vänta lite på att få den nya möbeln.
Beställt ett Sera 400 ytterfilter med 5 e UV som jag varit sugen på att prova länge (hade ett sist med men valde att skicka tillbaka det då jag som sagt lade ner alla projekt).
Har även köpt en massa rötter av redmoore typen.
Kommer limma in en Btn slimline amazone med ett lite filterfack baktill där jag kan gömma insug och värmare samt förvara torv om jag vill köra svartvatten.
"Gött" att vara tillbaka!
Mvh Fredd (tidigare Punkfredd här på forumet)
Mycket text....
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Valde att lägga ner då jag för två årsedan kände att jag tappat all glädje i alla mina intressen, påfrestande jobb, småbarnsliv och annat gjorde att jag tappade sugen och akvarierna blev mest ett måste.
Har dock inte hållt mig ifrån undervattensliv, har tagit dykcert och dykt en hel del under året.
Jag kommer i år att starta upp 2 projekt.
Ett Juwel Lido 200 med Sydamerikansk inriktning samt ett 400 liters hörnakvarium med Tanganyika inrikting.
I denna tråden kan ni följa mitt projekt med Juwel Lido 200 akvariet.
Har haft samma modell tidigare och tyckte även den gången väldigt mycket om modellen.
Karet hämtas idag men jag kommer tyvärr få vänta lite på att få den nya möbeln.
Beställt ett Sera 400 ytterfilter med 5 e UV som jag varit sugen på att prova länge (hade ett sist med men valde att skicka tillbaka det då jag som sagt lade ner alla projekt).
Har även köpt en massa rötter av redmoore typen.
Kommer limma in en Btn slimline amazone med ett lite filterfack baktill där jag kan gömma insug och värmare samt förvara torv om jag vill köra svartvatten.
"Gött" att vara tillbaka!
Mvh Fredd (tidigare Punkfredd här på forumet)
Mycket text....
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Kommentar