Jag har skaffat mig ett större kar och har flyttat över mina Tanganyikafirrar dit. Jag valde att inte ha någon bakgrund eftersom jag vill utnyttja hela karet. Jag kompletterade med två compressicips till och ett par Neolamprologus brevis. Så nu har jag tio firrar där. Jag skaffade ett riktigt kraftfullt ytterfilter som pumpar 1400 liter i timmen.
240-liters Tanganyika
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
Taggar: Ingen
-
-
Härligt vad har du mer för arter?
//PeterKommentar
-
Jag har ett säkert par av Julidochromis transcriptus eftersom de har bildats utifrån en grupp av fyra. Sedan har jag några ancistrusmalar. Tror du att man kunde ha i något mer och i så fall vad? Sen har jag ett tomt 150-literskar som jag inte vet vad jag skall ha i. Har ni något bra förslag?To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!Kommentar
-
Kommentar
-
Jag hade kört någon stim fisk i 240 liters akvariumet typ Leptosoma, tanganyika killi eller nigripinis. Även ett mindre hästnos par är ett roligt komplement. Någon snäcklekare är ju aldrig fel heller. I 150 liters karet kan du ha ett par Princessor av någon sort eller lite olika snäcklekare multisar bygger ju stora kolonier.
//PeterSenast redigerad av Pettap; 09 August 2016, 23:21.Kommentar
-
-
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Transcriptushonan i närbild. Är det någon som har en aning vilken sort det är. Jag tippar på Gombi.
To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!Kommentar
-
Skulle man kunna ha i någon mer snäcklekare i samma kar. Där går nu ett Altolamprologus Compressiceps, Ett par Julidochromis Transcriptus och ett par Lamprologus Brevis samt tre ancistrusar.
-
Om Transcriptusen är vit och inte gul i färgen så är det troligtvis en Gombi. Du kan säkert ha någon mer snäcklekare utan problem.
//PeterKommentar
-
Kan det vara ett par? I alla fall har de utkristalliserats från fyra stycken och håller ihop.
De har ännu inte färgat ut. De är bara ca 5cm långa. De är tanzania goldhead.
-
Den här bilden blev jag extra nöjd med. Speciellt när den är tagen med en mobilkamera.
Ni får ursäkta att jag bombarderar med bilder. Men jag är väldigt intresserad nu eftersom jag har varit borta från hobbyn sedan 2011.
Kommentar