Hej vad finns det för bra snäckätare när det gäller tanganyika ciklider har fått invasion av sand snäckor (kanelbullesnäckor)
Snäckätande tanganyika ciklider?
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
N. Tetrosephalus är effektiva på snäckor. I de Karen jag haft de i har det blivit soprent. Nu har jag inte haft någon invasion direkt så jag vet inte hur mycket de orkar äta. Helt klart värt att prova då det är en underbart snygg ciklid också. De är ganska bråkiga inom arten men bryr sig inte om andra fiskar, även mindre fisk verkar den inte heller bry sig om.
// Peter -
Julidochromis. Mina Marlieri smällde malasiska sandsnäckor i akvarieglaset så hårt att jag trodde ljudet var från att det höll på spricka.1365 liter paludarium - 840 liter luft, 525 liter vattenKommentar
-
-
-
Går N.Tetrosephalus och marlieri och calvus och prinsessorna bra i hopp? Både N.Tetrosephalus och marlieri är ju riktigt snygga.Kommentar
-
//PeterKommentar
-
-
220 fungerar när de är små. Men de blir ju rätt stora så då bli det ju klockrent med 540 eller 720Kommentar
-
-
Kommentar
-
Ja de blir jag ju iåför sig. Tänkte inte på det faktiskt men ny sand och nya växter med ny inredning blir ju 0 snäckor men köper nog snäck ätare för säkerhets skull dom är ju skit snygga.Kommentar
-
Det gör du rätt iKommentar
-
Japp. Kollade din länk pettap och riktigt schyst kar du byggt man får ju lite idéer om inspiration där. Och som sakt tack för hjälpen.Kommentar
-
Hell, jag bytte akvarium för kanske 2 år sedan. En del stenar hade jag skrubbat, låtit ligga i torr miljö i 3 veckor. Bytte sand, håvade upp fiskar.
Snäckor i nya karet...
Nu har jag alternativa snäckätare, petrochromis som skrubbar ytan på allting så det blir inget problem men lyfter jag på stenar kan jag hitta microsnäckor på undersidan som ligger emot en annan sten (där inga fiskar kommer åt)Kommentar
Kommentar