Hej jag har precis skaffat mig ett kar på 150-liter och undrar om det är för litet för Julidochromis transcriptus och ett par av prinssessan av Burundi?
150liters Tanganyika
Kollaps
X
-
150liters Tanganyika
Senast redigerad av Matz Karlsén; 28 June 2016, 23:57.To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!Taggar: Ingen -
Vad tror du själv Matz?
Du har varit aktiv här sedan 2004 och har en bit över 1000 inlägg här. Du har också haft Troffar och en del andra Tanganyika tidigare. Och du vet också exakt var du ska leta i artbeskrivningarna, jag menar att du är inte direkt någon nybörjare.
Ursäkta om jag låter krängd, det är inte meningen. Men det finns så himla mycket info i dessa forum om man bara ger sig tid och vill söka/leta. -
Vad tror du själv Matz?
Du har varit aktiv här sedan 2004 och har en bit över 1000 inlägg här. Du har också haft Troffar och en del andra Tanganyika tidigare. Och du vet också exakt var du ska leta i artbeskrivningarna, jag menar att du är inte direkt någon nybörjare.
Ursäkta om jag låter krängd, det är inte meningen. Men det finns så himla mycket info i dessa forum om man bara ger sig tid och vill söka/leta.
Kanske är en undran om någon haft den kombinationen i något liknande och hur det då fungerade.
Och vad händer när prinsesorna börjar bli en större grupp, ryker jullarna då eller har de etablerat sig tillräckligt?
Känns för mig mer som en kanske inte tillräckligt tydligt skriven fråga, även om tex artregistret säger att volymen på akvairet är ok...Kommentar
-
Fast är det inte trevligt med lite mänsklig dialog ICC?
Jag tycker man kan få välja ifall man vill söka bland all fantastiskt bra historik eller gå genvägen via en fråga.
Frågan kan ju mycket väl leda till en länkhänvisning som svar...
Tycker man att ämnet är gammalt och känt så kan man ju bara låta bli att öppna tråden.Kommentar
-
Det blev fyra Julidochromis Transcriptus och ett par Altolamprologus Compressiceps. Vad tror ni om att komplettera med ett par hästnosar. Sen vill jag bara säga det att trots att jag har över 1000 inlägg så kan jag inte allt.To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!Kommentar
-
Är det någon som vet vilken fångstplats det kan vara på den här Transcriptusen?
To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!Kommentar
-
Inte lätt att svara på, prova lägg upp en bild med ryggfenan fullt utspärrad, är buken vit eller gul,är den blå randen på fenorna på alla fenor runt om eller bara på rygg o stjärtfenan?Då får man lite mer att gå på. Bästa sättet är att spåra bakåt från säljaren. Mille.DieselråttanKommentar
-
-
Kommentar
-
Jag tror att hästnosarna kan få det lite hett om fenorna. Kanske kommer Jullarna att stressa dem, så åker de på buksoten och slår i värsta fall ut de andra fiskarna. Mitt råd är att köra på med Jullar och Altolamprologusarna och se hur det fungerar. Annars kör på med din vision om 3 arter och provar dig fram...men var vaksam så ingen trycks undan i ett hörn och tynar bort.Kommentar
-
150 liter låter väldigt litet i mina ögon men klart det funkar säkert ett tag men förr eller senare växer dom ur burken.Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar