Hej har några funderingar in för inhandla av tanganyika ciklider. Går prinsessorna från Burundi och altolamprologus calvus/compressiceps bra ihop lr är det helt fel?
Prinsessorna och altolamprologus calvus
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Min erfarenhet av altolamprologus är att de håller sig för sig själva och inte överhuvudtaget bryr sig i andra arter, förutom deras yngel. Princessor är ju normalt duktiga föräldrar så det kan väl vara en intressant mix för att se om några överlever.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet -
Aha okej intressant blir bara mer och mer spännande att starta tanganyika karet. Inväntar bara yterfilter och alustälningen till karet sen är det dags o starta ska bli skit kul.Kommentar
-
-
Fungerar utmärkt. Prinsessorna är väldigt revirhållande när det vankas yngel. Calvus älskar yngel. Det är en av få arter som kan ta ordentligt med stryk från sessorna utan att ta skada. De ställer sig bara med bredsidan och tar stötarna alternativt drar sig undan, dock utan att ha stillat sin nyfikenhet för ynglena. Deras fjäll är ett effektivt skalskydd. Tycker dessa 2 arters "relation" är en av de mest intressanta i ett mindre rovtanganyika.1365 liter paludarium - 840 liter luft, 525 liter vattenKommentar
-
-
-
Så bra hittade såna i butiken och tänkta såna vill jag ha. Men vill ju ha prinsessorna me så jag tänkte det funkat dom och de gjorde dom ju.
Nån mer liten fisk som kan gå med dom?Kommentar
-
Varför inte någon Julidochromisart? Det tror jag skulle bli ett bra komplement!To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!Kommentar
-
Tack blev några prinsessor och några julidochromis transcriptus och ett 10 tal multisar till att börja med lite kul och titta på då dom är helt olika malawi i betende och allt. Väldigt intressanta firrar.Kommentar
-
Jag har en riktigt trevlig kombo av Frontosor, Prinsessor och altolamprologus compressiceps som funkar kanon.
Hade dock önskat att mina compressiceps var lite effektivare. Även om jag har 720 liter så ser oroväckande många yngel ut att klara sig sedan jag gjorde om i karet.Kommentar
-
Jag har en riktigt trevlig kombo av Frontosor, Prinsessor och altolamprologus compressiceps som funkar kanon.
Hade dock önskat att mina compressiceps var lite effektivare. Även om jag har 720 liter så ser oroväckande många yngel ut att klara sig sedan jag gjorde om i karet.960 liter...snart!Kommentar
Kommentar