Firefish hona som blir mobbad

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pierre
    Användare
    • May 2016
    • 234

Firefish hona som blir mobbad

Hej där vad gör man när en av mina firefish honor blir mobbad och in jagad bakom pumpen så fort hon visar sig hon är lite mindre en den andra honan och hon blir även mobbad av rödzebra som går i sama kar.
  • Pabbe
    NCS Medlem
    • September 2006
    • 1805

Du har nog för få firrar i karet. Såg en bild i ett annat inlägg. Fler av varje art sprider aggressionerna. Sen är kanske inte rödsebra och aulonocara en optimal kombination.

Kommentar

• Pierre
      Användare
      • May 2016
      • 234

Aha ja ska ju köpa fler firrar nästa vecka när jag startar om karet dom både i först. Det var zoobutiker som sa att det funkade o jag litade på dom är första gången jag har just firefish men haft rödzebra med flera inan men tji fick jag jäkla zoobutiker.

Kommentar

• Pabbe
        NCS Medlem
        • September 2006
        • 1805

Det är ju inte uteslutet att ha denna kombination, så skäll inte för mycket på butiken;-)

Kommentar

• Erik Österlund
          Användare
          • January 2005
          • 3788

Jag håller med Pabbe, bästa sättet att lösa aggressivitet är att ha fler firrar i burken. Det spelar ingen roll hur mycket gömställen man har så hittar dom alltid sitt offer ändå. Har man tillräckligt mycket fisk så blir det omöjligt för de aggressiva att hålla ordning på alla

Firefish ska kunna gå bra ihop med mbuna då dom anses vara lite tuffare än andra aulonocara. Men färgmässigt kanske honan krockar lite och rödzebrahanen tror att det är "hans" hona?

Fiskar är individer och man vet aldrig hur det kommer att fungera just i din burk med dom individerna du har. Det är det som gör det så spännande med akvarium. Tänk vad trist om det var typ "fyll på med vatten och tillsätt fisk så är det klart"

Kommentar

• Pabbe
            NCS Medlem
            • September 2006
            • 1805

Ursprungligen postat av Erik Österlund
            Fiskar är individer och man vet aldrig hur det kommer att fungera just i din burk med dom individerna du har. Det är det som gör det så spännande med akvarium. Tänk vad trist om det var typ "fyll på med vatten och tillsätt fisk så är det klart"
            Precis!

Kommentar

• Pierre
              Användare
              • May 2016
              • 234

Aha ja hade ju tänkt mig hongi och nåt anat vet ej vad en finns ju så mycket fint att välja på. Ne då ska bara voffa på dom lite. Ja det är alltid lika spännande och se vad som händer när man startar upp olika kar hade vat skit trist om allt va sama. Men nu byggs det lite mer grottor och sen blir det mer firrar så får vi se vad som händer kommer självfallet bilder. Tack så jätte mycket för hjälpen ni är stötsköna

Kommentar

Arbetssätt...