2 akvarium

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • olaw
    NCS Medlem

• July 2006
    • 474

Uppsala: 2 akvarium

Kommande försäljning av 2 akvarium:

På grund av tidsbrist och till förmån för ett nytt projekt så kommer jag inom några veckor att lägga ner två akvarium. Dom finns kort beskrivna i tråden på ciklid.org som jag länkar till:

Beskrivning av mina olika akvaristiska projekt. Jag inspirerades av Alf på forumet att också jag skapa en tråd där alla mina akvarieprojekt finns med. Det blir lättare översikt och om vill jag uppdatera någon förändring så ligger allt i samma tråd. Mycket har visats förut i andra trådar.

Det är 240 liters och 678 liters akvariumen som kommer att bli till salu. Akvariumen finns i Uppsala. Så fort jag är klar med dom så uppdaterar jag annonsen med pris och exakt vad som ingår.

/ Ola
  • olaw
    NCS Medlem

• July 2006
    • 474

Säljes
    Juwel möbelakvarium 240 liter

Modellen på akvariet heter Juwel Rio 240. Möbeln är i bokträ. Mått på själva akvariet är längd 120 cm, djup 40 cm och höjd 50 cm. Akvariet är i gott skick men vissa modifikationer har gjorts. Lysrörsarmaturen som ingick från början och satt monterad under plastluckorna har gått sönder. Plastluckorna och lysrörsarmaturen är utbytta mot rejäla täckglas och en ovanpåliggande akvariearmatur för två lysrör. Lysrör inköpta förra året ingår samt något äldre rör i reserv. Pumpen byttes ut förra året mot en ny, den nya är också tillverkad av Juwel och sitter i pumphuset till höger i akvariet precis som den gamla gjorde. Det som ingår i övrigt är doppvärmare (2 månader gammal), sand, naturstenar så mycket man vill ha, några mindre rötter och någon enstaka växt. Inga fiskar ingår.

Pris 1500
    Finns och hämtas i Uppsala. Akvariumet står igång med vatten i och inkört filter så det är bara att flytta hem det och starta upp direkt om man vill. Skriv i tråden eller skicka pm eller sms vid intresse/frågor, då jag inte alltid har så bra mobiltäckning. Mitt nummer är 0703027259

Med vänlig hälsning,
    Ola

Kommentar

• olaw
      NCS Medlem

• July 2006
      • 474

Sänkt pris på 240 liters juwelakvariet. Nu 1000:-.

Kommentar

• olaw
        NCS Medlem

• July 2006
        • 474

240 liters akvariumet är sålt.

Kommentar

• olaw
          NCS Medlem

• July 2006
          • 474

Från och med nästa måndag (19/12) kommer mitt 678 liters akvarium att vara till salu.

Kommentar

• olaw
            NCS Medlem

• July 2006
            • 474

Annons

Säljes
            Akvarium 678 liter

I korthet:

Ett rejält akvarium i gott skick. Mått på själva akvariet: längd 135 cm, djup 67 cm och höjd 75 cm. Man skulle kunna säga att akvariet har måtten som en riktigt stor platt-tv fast med ett grymt bra djup. Akvariet är byggt av Akvarielagret i 12mm glas. Akvariet är i gott skick med fräscht silikon, det är nyligen tömt och rengjort.

Det som medföljer akvariet är
            akvariemöbeln och täckglas. Plastgaller anpassade för akvariebruk, som man kan lägga inuti akvariet på bottnen för att skydda bottenglaset mot punktbelastning från stora stenar, kan medfölja om så önskas annars behåller jag dom. Gallren syns alltså inte sen när stenar och sand ligger ovanpå. Stora och små naturstenar finns också om man vill ha.

Mera info:

Trämöbeln som medföljer går inte alls att jämföra med någon klen aluställning utan är riktigt stabil och byggd för att kunna ställa två ton på vilket är mycket mer än vad akvariumet fyllt med vatten och inredning väger. Utrymme finns under möbeln för hinkar och andra akvarietillbehör.

Som bakgrund sitter mörk film på utsidan av bakrutan och höger sidoruta, det ger ännu mer djupkänsla åt akvariet för betraktaren men går att ta bort om man så önskar. Två glaslister sitter fast med silikon i det bakre högra hörnet i akvariet. Detta för att enkelt kunna fästa filtermatta med ett pumphuvud bakom och på så sätt skapa en stor filtervolym i inuti akvariet och slippa ytterfilter. Listerna kan enkelt monteras bort om man vill. Akvariet är riktigt tungt. Köpare står för transport och tar med sig bärhjälp. Akvariet finns i Uppsala. Hör gärna av er vid frågor.

Pris:
            2500:-

Kommentar

• olaw
              NCS Medlem

• July 2006
              • 474

Bokat

Kommentar

• olaw
                NCS Medlem

• July 2006