Ciklidbladet

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DaRe
    NCS Medlem
    • September 2009
    • 22830

Vi har haft "Mina Akvarier" förut och mina fiskar. Jag hoppas de kan få återkomma.
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• Ola Svensson
      Användare
      • April 2002
      • 14633

Ursprungligen postat av tege
      Att få medlemmar att synas på hemsidan har jag föreslagit förr gärna på första sidan, en levande första sida kan få folk att inte bara läsa forumet. Bara en tanke som slog mig just nu, gör ett enkelt script på hemsidan där jag som akvarist kan lägga in lite bilder på mig och mina akvarier med innevånare samt skriva lite eller mycket om vem jag är. Det blir lite som hemmareportage. Går sen att länka in från andra medier typ fb mfl så många kan se att föreningen finns, om det blir bra kan det i framtiden duga som i alla fall en start till tidningsartiklar. Alla får möjlighet till en egen hemsida i NCS regi.
      Det fanns en enklare variant av presentation tidigare (när blev jag medlem i NCS, varför är jag medlem). Jag håller helt med om att det bör byggas ut.
      Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• mikoto
        NCS Medlem
        • March 2014
        • 314

Den här tråden har ju snart 9000 visningar, det är ju ganska otroligt med tanke på hur få inlägg som skrivs här på sidan. Är det bottar eller liknande som driver upp visningarna eller vad är det som sker?

Jag är medlem på ganska många forum och har märkt en nedgång överlag på många. Jag skriver nästan inget på FB så jag vet inte om folk börjat skriva där, men jag tycker det borde ju ändå finnas fler dårar som mig :-) Jag har en tendens att skriva ganska mycket så jag tycker ett forum är roligare. FB kortar ner inlägg så att man får trycka på "läs mer" för att se hela inläggen och jag vet med att jag själv är så lat att jag inte alltid orkar bry mig om hur mycket mer som göms där bakom. Jag tycker forum är ett bättre medium för att skriva och dokumentera lite mer utförligt och jag hoppas ofta att informationen jag skriver kan vara till glädje för någon annan tok. Att nysta upp en gammal väldokumenterad tråd är som att läsa en bok ibland.

Men det är väldigt tråkigt att forumet är så inaktivt som sagt, annonserna uppdateras ju ibland. Jag använder ju "new posts" länken där uppe för att se vad som skett här när jag besöker sidan. Om man möts av den tråkiga skylten att det inte finns något nytt sedan sist blir det ju lätt att man blir lite uppgiven. Kan inte köp och sälj inläggen visas där med? Så ser man att det händer något. Så är det ju på saltvattensguiden tex och det fungerar ju någorlunda.

Överlag tror jag att detta är lite av en fas dock, jag tror det kommer komma tillbaka någon gång med forumen igen. Men när vet jag inte.

Det är lite synd att se att tidningen får lite stryk här i tråden. Jag tycker den är i princip huvudrepresentanten för föreningen då det sker ganska lite fysiska möten och nu när forumet är så dött så känns det som tidningen är saken som binder ihop föreningens medlemmar.

Kommentar

• Mathias-D
          Styrelsemedlem
          • January 2003
          • 513

Tidningen är absolut NCS huvudattraktion, läggs den ner så är det slut. Hemsidan innehåller en hel del fel och buggar som har blivit påpekade men inte åtgärdade vilket är lite synd och annonserna borde absolut bli integrerade i "nya inlägg" som "mikoto" säger.

En stor eloge till ALLA som engagerar sig i både föreningen, hemsidan och tidningen nu och förr, ni gör ett bra jobb i motvind.

Kommentar

• Kjell Fohrman
            Användare
            • April 2002
            • 4619

Ursprungligen postat av Mathias-D
            Tidningen är absolut NCS huvudattraktion, läggs den ner så är det slut. Hemsidan innehåller en hel del fel och buggar som har blivit påpekade men inte åtgärdade vilket är lite synd och annonserna borde absolut bli integrerade i "nya inlägg" som "mikoto" säger.

En stor eloge till ALLA som engagerar sig i både föreningen, hemsidan och tidningen nu och förr, ni gör ett bra jobb i motvind.
            Håller helt med om att Ciklidbladet (fast bara som papperstidning) är det särklassigt viktigaste som medlemsfördel. Men jag tycker även att artregistret är väldigt bra.

Forumet har gått väldigt bakåt fast jag kollar ändå in några ggr i veckan vad som skrivs, dock om man också tvingas se annonserna i flödet så är det helt slut med det för min del. Detta är t.ex. anledningen till att jag aldrig kollar på saltvattensguiden längre.

Kommentar

• Mathias-D
              Styrelsemedlem
              • January 2003
              • 513

..halva diskussionen är ju att det inte finns nått flöde på forumet så annonserna tar inte upp nått utrymme som borde använts till annat direkt.

Ja, absolut som papperstidning.
              PDF.. okej format men inget som kommer betalas för. bättre folk får skriva artiklar som publiceras direkt på sidan.
              Senast redigerad av Mathias-D; 05 March 2016, 21:44.

Kommentar

• JRB
                NCS Medlem
                • January 2013
                • 274

Jag är en av alla dessa som läser men tyvärr är dålig på att bifoga egna inlägg, jag går in nästan varje dag och skummar rubrikerna, kollar de trådar som uppdaterats och har stort utbyte av detta! ser mig inte som en inbiten "Ciklidiot" som direkt har så mycket att tillföra, men vill hänga med lite vad som händer ändå. Tidningen är alltid en höjdare och tillsammans med artregistret, forumstrådar, köp o sälj täcker den mitt behov. Jag vill rikta ett stort tack till alla dessa personer som med massor av ideellt nedplöjda timmar möjliggör NCS i dess nuvarande form och vet av egen erfarenhet vad som krävs då jag suttit med i andra föreningars styrelser, satt med i en handikappförenings styrelse under åtta år och rätt som det var tog energin slut... Förhoppningen är ju att det finns andra som kan ta över budkaveln ett tag när eldsjälar kroknar men jag tror också att man får tänka om och helt enkelt anpassa aktiviteter/ambitioner efter de resurser man har. Vem är jag eller nån annan medlem för den delen att kräva en massa timmar och toppklassiga produkter som tidning och websida av andra när vi inte bidrar så speciellt själva? jag är tacksam för allt vi får för den futtiga medlemsavgiften och skulle ex tidningen bli försenad så är jag glad när den kommer.

Kommentar

Arbetssätt...