Gentlemens, ni får ursäkta men. Alla ni är att betrakta som ledande NCS-profiler. Visst alla får ha en egen åsikt om saker o ting. Men betänk att ni just nu bara uttrycker negativa tankar om NCS verksamhet och dess medlemmar. Hur kul tror ni det är för nytillkomna att hoppa på ett tåg där stinsen inte vet att man kommer fram i tid?
Ciklidbladet
Kollaps
X
-
-
Men betänk att ni just nu bara uttrycker negativa tankar om NCS verksamhet och dess medlemmar.
Pynta in medlemsavgiften Ta dig till stämman i Oslo och låt din stämma bli hörd på stämman!mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Tege varför hänger du här ...... inte mycket positiva inlägg dom senaste 10 åren .... men du kan ändra digjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
Gentlemens, ni får ursäkta men. Alla ni är att betrakta som ledande NCS-profiler. Visst alla får ha en egen åsikt om saker o ting. Men betänk att ni just nu bara uttrycker negativa tankar om NCS verksamhet och dess medlemmar. Hur kul tror ni det är för nytillkomna att hoppa på ett tåg där stinsen inte vet att man kommer fram i tid?
Känns tyvärr som att du mest är intresserad av att skapa konflikt än att du är genuint intresserad av att komma med något konstruktivt som ger föreningen något. Det om något ser dåligt ut för nypåstigna på NCS-tågetKommentar
-
Hej allihopa.
Tänk efter, och sluta med det där nu (eller ta det på fejan).
Diskutera sakförslag här i stället.mvh
Mikael W
(NCS-medlem sedan 1981)Kommentar
-
Jag tycker bara att som representanter för NCS bör man vara positiv till saker som NCS pysslar med, typ Sidan på FB. Det ger inga bra vibbar att i var och varannat inlägg poängtera att forumet är bättre, forumet är kvalitet, FB är dåligt.
I övrigt är jag en konflikträdd person som helst ser att alla drar åt samma håll, ganska trist med andra ord.Kommentar
-
Hej,
jag ger mig också in i denna tråd. Ciklidbladets framtid ska väl vara ämnet. Jag blev nyfiken på vilka som betalar medlemskap, och vilka kan de vara. Så jag skrollade igenom "Medlemslistan" som finns under fliken "Nätverk" och gjorde en väldigt rudimentär statistisk koll. Detta kan ju säkert kollas exakt och ta med flera parametrar, som senast inloggad, inträde i forumet etc.
Men detta ger kanske en liten fingervisning. Jag har som sagt skrollat i listan och räknat de som står som "NCS Medlem" och kollat antal inlägg i sekvenserna nedan. Det är inte exakt på ental.
Jag vet ju heller inte hur uppdaterad denna lista är.
Många i gruppen 0-30 inlägg, och som utgör mer än hälften av medlemsantalet har varit med länge. En del i 10 år och har kanske inte varit inloggade på länge, men betalar tydligen medlemskapet. Kanske enbart för att få tidningen och ev medlemsrabatter?
Sen verkar det vara en ganska stor grupp av relativt nya medlemmar, från 2014/15, som inte hunnit samla på sig så mycket aktivitet i form av inlägg.
När det gäller alla övriga, enbart "användare", så blir det lite ogörligt att skrolla i listan, då det är tusental...
I alla fall, en hint kanske, om att det finns en betydande del procentuellt sett av betalande medlemmar som fortsätter vara det utan att vara så aktiva på forumet. Jag antar att man inte betalar bara för att vara medlem i ett forum där man kanske inte är så aktiv, utan det är väl CB i lådan som drar
Sen frågan om hur locka medlemmar och facebookfrågan, lämnar jag därhän tills vidare.
Antal personer
NCS Medlem
-----------------------------------------
85 personer Inlägg 0
------------------------------------------
45 personer Inlägg 1-10
---------------------------------------
25 personer Inlägg 10-30
-------------------------------------------
15 personer Inlägg 30-50
-----------------------------------------
20 personer Inlägg 50-100
----------------------------------------------
30 personer Inlägg 100-600
------------------------------------------------
15 personer Inlägg 600-1000
----------------------------------------
30 personer Inlägg 1000-Kommentar
-
Hur är det med Ciklidbladet på kommunala bibliotek numera? I slutet av 80-talet och början på 90, innan jag var medlem och knappt visste om föreningen, brukade jag läsa den på Stockholms stadsbibliotek, huvudbiblioteket, Odenplan. Det var så jag fick veta att tidningen fanns att få hem via medlemskap. Tror kanske den fanns på enstaka filialbibliotek.
Går den ut till några bibliotek i landet?Kommentar
-
Hur är det med Ciklidbladet på kommunala bibliotek numera? I slutet av 80-talet och början på 90, innan jag var medlem och knappt visste om föreningen, brukade jag läsa den på Stockholms stadsbibliotek, huvudbiblioteket, Odenplan. Det var så jag fick veta att tidningen fanns att få hem via medlemskap. Tror kanske den fanns på enstaka filialbibliotek.
Går den ut till några bibliotek i landet?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Jag tycker bara att som representanter för NCS bör man vara positiv till saker som NCS pysslar med, typ Sidan på FB. Det ger inga bra vibbar att i var och varannat inlägg poängtera att forumet är bättre, forumet är kvalitet, FB är dåligt.
I övrigt är jag en konflikträdd person som helst ser att alla drar åt samma håll, ganska trist med andra ord.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Jag aktiverade mitt Facebook-konto tidigare i år. Jag är nog en av de sämsta användarna där. Och kommer förmodligen förbli i den skaran. Jag har ingen aning om vad som sker där förrän jag loggar in, eftersom jag inte har Facebook i mobilen. Det kommer inte ske. Jag tar inte emot aviseringar via sms eller mejl. Och därmed faller hela konceptet med ett socialt media som Facebook, för det är uppbyggt och strukturerat så att man alltid måste vara tillgänglig, helst dygnet runt, annars blir det meningslöst. Om jag inte loggat in där på ett par dagar, eller kan räcka med ett dygn, då vet jag inte vad jag missat.
Så om jag drar en parallell till detta forum: säg att jag går in på morgonen, med en fråga eller ett inlägg. Då kan jag lugnt vänta till kvällen eller nästa dag. Inlägget ligger där. Besvarat eller inte.
Gör jag samma på Facebook lär jag få leta ordentligt om jag inte är på hugget. Eller tar emot aviseringar. Det gäller ju inte bara specifika grupper på Facebook. Överlag.
Ja, många gillar ju att hela tiden vara i standbyläge i förhållande till sociala medier. Inte jag.
För ett tag sedan undrade en kompis till mig varför jag inte dök upp på en tillställning. Jag sa jag inte visste om det. Han hade ju annonserat det på Facebook och utgick från att jag sett det eftersom jag gått med där...
Så skulle det vara möjligt att få till en struktur på Facebook som inte bygger på att man måste vara konstant tillgänglig för att inte missa något, då kan jag tänka mig att det skulle funka för även såna som jag.
Eller så har jag totalt missuppfattat det hela.Kommentar
-
mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Det är tvärt om när det gäller egna ämnen. Funktionerna för att följs finns på Facebook men inte på forumet. Problemet de beskriver finns om du är mycket aktiv på Facebook. Det är skillnad på sida och grupp. Annonsering från föreningen sker på sidan, diskussionen sker i gruppen.
Edit: jag ser att NCS inte skrivit något i gruppen på ett år.Senast redigerad av Ola Svensson; 01 March 2016, 07:56.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Annonsering från föreningen sker också på hemsidan. Men det är inte en grund för indelning eller jämförelse, man ska annonsera där läsarna finns.
Det som jag tycker är överlägset med hemsidan är att den fungerar som en faktabas, där jag kan söka information. Där finns Ciklidbladet med alla artiklar, där finns Artregistret med koncentrerade fakta om cikliderna, och där finns Forumet med sparade erfarenheter och synpunkter från både NCS-medlemmar och andra användare. Och fakta i Ciklidbladet och Forumet är sökbara.
Facebook är som sagt ett socialt medium, ypperligt för dagsaktuella diskussioner (färskvara), men inget vidare att leta information i.mvh
Mikael W
(NCS-medlem sedan 1981)Kommentar
-
Du satte ord på det jag känner Mikael W. Väl formulerat.1365 liter paludarium - 840 liter luft, 525 liter vattenKommentar
Kommentar