Ok, men jag menade aldrig att kritisera. Jag känner andra som vi inte kommer att kunna få tillbaka. De är helt enkelt inte intresserade av vad en förening har att erbjuda nu när det går få info om fiskarna på en minut. Men det du önskar är alltså vettigt att uppfylla om det enkelt gjort.
Ciklidbladet
Kollaps
X
-
-
mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Och gärna också vem som ska göra det.mvh
Mikael W
(NCS-medlem sedan 1981)Kommentar
-
Kommentar
-
För mig är det idag enkelt, är jag inte intresserad av CB så finns det ingen endaste anledning att vara medlem heller. Allt det övriga föreningen erbjuder finns liksom eller går att göra ändå.
Artregistret visst är det fint å så men google funkar oftast lika bra eller bättre, tyvärr.
Tror syftet med föreningen måste klargöras o förnyas omedelbums.
Sen borde styrelsen och dom som bestämmer förbjudas att säga nej.
Mina negativa vibbar som jag lyser upp tillvaron med är nog mest en frustration över hur jag tror väldigt många tänker och över NCS:s sätt att skrika NEJ så fort någon tycker något. Ajjabajja om man rör tidningen, egentligen är det Ajjabajja till alla nya förslag. Så till slut tänker man skit i det då.....
Fattar väl jag oxå att det inte finns någon patentlösning för att få fler att hänga med i föreningen.
Hemsidan kan jag numera tycka ha spelat ut sin roll även om den måste finnas kvar, men tror den måste få stämpeln som komplement till sociala medier. Det är FB som är NCS hemsida. Kan man spärra en del sköna saker på hemsidan, delar av artregistret eller liknande men ofta länka till det på fb, sänk sen medlemsavgiften för bara internet användare, man kanske kan betala 50:- för att komma in och få all information i länkarna typ betalar man 50:- så har man fri tillgång i 1 månad. Höj avgiften för dom som verkligen tycker om sin tidning, 300 eller 500 spänn om året vad spelar det för roll?
Om ni/vi verkligen ska ha tidningen kvar så måste saker från tidningen och fb integreras. Smarta inlägg från FB diskuteras djupare i tidningen och vise versa.
Viktigast av allt få in nya unga människor i styrelsen som brinner för hobbyn, en föryngring har skett och det är ett gott steg. Men det är väl dom yngre som har nycklarna till vad som fattas NCS.
Ursäkta om saker är lite luddigt skrivna men det var ett litet skrap på min yta. Nu ska vi ut i solen.Kommentar
-
Bra att det kommer in tankar och idéer, vi i styrelsen sitter knappast på lösningen när det gäller utmaningen att behålla och rekrytera nya medlemmar. Vi har såklart också tankar och idéer men vi behöver input från alla håll. Sen finns det anledningar till att allt inte går att genomföra då vi styrs av stadgar, det finns traditioner (som man självklart ska kunna rucka på men det kan innebära att föreningen blir något helt annat än idag, på gott och ont).
Den viktigaste punkten är väl ändå; vem ska göra jobbet? Vi är inte många kvar i styrelsen efter stämman i Oslo. Om du känner att du kan bidra så hör av dig!Kommentar
-
jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
Ja ja. Proportionerna är dock inte alls de samma dock.
Jag försöker argumentera för att låta gnabbet blomstra på fejan (där det passar bättre), och önskar att vi kunde föra en sakdiskussion här.
Fejan är ett socialt medium, då behöver inte Forumet vara det också, utan Forumet gör sig bättre som ett faktamedium.mvh
Mikael W
-
Om jag minns rätt skulle denna tråd då handla om Ciklidbladet. Jag är ganska övertygad (eftersom jag är en av dem) om att Ciklidbladet torkar bort ifall pappersversionen skippas helt. Ju mer jag funderar, desto riktigare smakar teges förslag. De som vill ha papperstidskriften är sannolikt beredda att betala ca 500 SEK för p-medlemskap. (Portot verka stiga successivt, och produktionskostnaden per nummer stiger då upplagan minskar.)
För e-medlemskap tror jag att man kunde ta ca 150 SEK, med tanke på vad allt man får för det.
Nån i styrelsen som vet hur mycket portokostnaden är per exemplar idag?mvh
Mikael W
-
Det som är grymt bra som Christer gör är att vara rabattbutik. Där hittar man en god anledning att vara med. Jag köper lätt akvariesaker för 2950:- per år. Så varför inte jobba mer på att få fler affärer som vill stödja NCS med rabatt såsom Christer och många andra. Där skulle vi ha argument 1.
Det jag som affär skulle vilja ha i utbyte är att NCS skickar ett gäng Ciklidbladet varje gång + att de verkar för främja akvariehobbyn i Norden.
Artregistret skapar ett sug hos oss som har Ciklider, det är bra för affärer. Förhoppningsvis vill vi ha dyra fiskar som kräver stora kar ;-)
-------
Fundera vidare på mer saker...Kommentar
-
Jag har både iPadverson av Ad's senaste Tanganyikabok och den nya med dålig tryckkvalité. Använder hellre den äldre upplagan än någon av dessa. Så en trycksak med bra tryck är viktigt för mig.
Fick detta brevet av Ad idag:
Other news: I have just sent the files for the 5th edition of the Malawi book to the printer (yeah, glossy paper). Expect to be ready in April.Kommentar
-
Koppla ihop tidningen med FB, förr drog importnytt. Låt typ Janne ha en egen kolumn i tidningen där han lyfter någon FB fråga och verkligen fördjupar sig i svaren. Kanske finns det fler experter som gör samma sak inom sitt område. Kanske kan man därmed få FB användare att bli nyfikna på tidningen och även tidningsläsare bli nyfikna på fb. Men klart det gäller att få dessa såkallade superexperter att hänga på.Kommentar
-
Det som är grymt bra som Christer gör är att vara rabattbutik. Där hittar man en god anledning att vara med. Jag köper lätt akvariesaker för 2950:- per år. Så varför inte jobba mer på att få fler affärer som vill stödja NCS med rabatt såsom Christer och många andra. Där skulle vi ha argument 1.
Det jag som affär skulle vilja ha i utbyte är att NCS skickar ett gäng Ciklidbladet varje gång + att de verkar för främja akvariehobbyn i Norden.
Artregistret skapar ett sug hos oss som har Ciklider, det är bra för affärer. Förhoppningsvis vill vi ha dyra fiskar som kräver stora kar ;-)
-------
Fundera vidare på mer saker...Kommentar
-
Tyvärr vi har försökt dela ut massor av gamla tidningar i 20 år o den som har lagret är som att sitta med svarte Petter när jag tog över lagret var det ca 10 pallar med snebäställningar o nu när Mankan fick svarte petter är vi nere på ca 2pallarjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
-
Hmmm ja då blev det 5000 inlägg ....jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
Kommentar