citat:Ursprungligen skickat av dr. strange
klart kul att se när man släpper ner guppies eller platy och fisken lägger sig i bakhåll i en växt och hugger när det blir läge, när den hugger hörs det tydligt i rummet med akvariet.
klart kul att se när man släpper ner guppies eller platy och fisken lägger sig i bakhåll i en växt och hugger när det blir läge, när den hugger hörs det tydligt i rummet med akvariet.
Skämt åsido, det är precis den där typen av jaktteknik som jag intresserar mig för, fiskar som käkar foderfisk som om de var en pellets är roliga ett tag men till slut så vill man ha mer valuta för pengarna man har lagt ner på foderfiskarna och då är en "ambush-predator" det enda rätta. =)
Visst beter sig dvärgormhuvvena på många sätt precis som fengäddorna? Att de är ganska stillsamma av sig och att de hellre håller till på botten än i vattenmassorna?
Det är nämligen bara den typen av fisk som fungerar i längden med mina jaguarer, de tolererar inga fiskar i vattenmassorna men är väldigt givmilda när det gäller utrymmet på bottenytan. Min skovelnosmal har t.o.m tillträde till den öppna bottenytan även under leken... Skovelnosen är så stillsam av sig att jaggorna troligtvis inte ser den som något hot, väldigt skumt men givetvis väldigt bra eftersom man slipper en massa skadade fiskar och andra tråkigheter.
Mvh Fredrik Isaksson
Kommentar