3 nya rabattaffärer på gång

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Användare
    • April 2002
    • 4619

    3 nya rabattaffärer på gång

    Jag kan nämna att inom kort så kommer listan med ciklidaffärer som lämnar rabatt till NCS-medlemmar att utökas mer ytterligare 3 affärer.
    Ciklidhälsningar
    Kjell
  • Tony
    Användare
    • April 2002
    • 4594

    #2
    Kul!

    En liten undran angående anslutna butiker, vore det helt galet att be dem prismärka sina produkter/fiskar? Jag känner själv ibland att man blir blåst på sin rabatt då inga fiskar är prismärkta och när man skall betala kalaset, slänger fram sitt medlemskort så "har jag redan fått rabatten eftersom jag vet att du är medlem i NCS". En ickemedlem hade ju säkerligen fått betala samma summa.

    Tony Englund

    Kommentar

    • mikro
      Användare
      • November 2002
      • 666

      #3
      Hur är läget med affären i Stoby egentligen? Senast jag var där, för någon månad sen, så sa han att de inte hade rabatt. Lite tråkigt eftersom de är rätt stora på ciklider här nere i Skåne. I och för sig fick jag rabatt ändå så jag ska kanske inte klaga, men jag var lite nyfiken på om det var något missförstånd eller vad.
      /Mikael

      Kommentar

      • Bilbo
        NCS Medlem
        • April 2002
        • 1159

        #4
        I Stoby lämnar han ingen rabatt till medlemmar pga att han tycker att han lämnar rabatt till alla, det sade han sist i alla fall.
        // Magnus Arvidsson

        Kommentar

        • Rickard
          Användare
          • April 2002
          • 727

          #5
          Hur är det med jägers zoo i Malmö? Dom är relativt nya som butik.
          M.v.h.
          Rickard

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Användare
            • April 2002
            • 4619

            #6
            citat:Hur är läget med affären i Stoby egentligen?
            Stoby stöder NCS genom att annonsera i Ciklidbladet, men lämnar tyvärr ingen rabatt till NCS-medlemmar med de skäl som Magnus nämner.
            Att lämna rabatt är självklart helt frivilligt.

            citat:Hur är det med jägers zoo i Malmö?
            Nya affärer tillkommer oftast genom att en affärer kontaktar oss om de är intresserade. Känner du till någon affär som du tror kan vara intresserad så prata med affärsinnehavaren för att kolla om de är det. Om det visar sig att så är fallet så kontakta oss så pratar vi med affären.

            citat:vore det helt galet att be dem prismärka sina produkter/fiskar?
            Håller med och tycker att det är dåligt om inte fiskarna/varorna i affären är prismärkta - det gäller väl inte bara en del anslutna butiker utan är ett vanligt problem. Tråkigt om det är så men vi kan knappast tvinga dem att göra detta. En liten undran bara - säger inte konsumentköplagen att varor i en affär skall vara prismärkta?
            Ciklidhälsningar
            Kjell
            2/ eller så

            Kommentar

            • Tony
              Användare
              • April 2002
              • 4594

              #7
              "En liten undran bara - säger inte konsumentköplagen att varor i en affär skall vara prismärkta?"

              Alldeles säkert med tanke på att tom varor i skyltfönster måste vara märkta. Hur som helst är det ett problem som jag har svårt att tro att butiksinnehavarna själva kommer att åtgärda.

              Tony Englund

              Kommentar

              • Henrik Dehlin
                NCS Medlem
                • September 2002
                • 1913

                #8
                Tänkte bara fråga om ni har hört nån gång om Malawi AB vill lämna rabbet till NCS medlemmar ?? enligt mig sveriges bästa affär =P

                Kommentar

                • Björn
                  Användare
                  • April 2002
                  • 787

                  #9
                  Jag kan höra efter med Tomas på Jäger Zoo och se om han är intresserad. Om han är det så ber jag honom skicka ett mail till Kjell.

                  Mvh
                  Björn
                  fisklokalen.se - MER ÄN BARA FISKAR

                  Kommentar

                  • Kjell Fohrman
                    Användare
                    • April 2002
                    • 4619

                    #10
                    citat:Tänkte bara fråga om ni har hört nån gång om Malawi AB vill lämna rabbet till NCS medlemmar ??
                    Om du menar Aquarium Malawi så har vi frågat. Anledningen som de angav till att de inte kunde göra det var att de ju egentligen i huvudsak är grossister och bara har ett begränsat öppethållande för privatpersoner.
                    Ciklidhälsningar
                    Kjell

                    Kommentar

                    • Kjell Fohrman
                      Användare
                      • April 2002
                      • 4619

                      #11
                      Kan också meddela att nu är de tre nya affärerna inlagda - Thomas Zoologiska i Karlskoga, Gubbero Zoo i Göteborg och Staffanstorp fiskimport i Staffanstorp.
                      Ciklidhälsningar
                      Kjell

                      Kommentar

                      • Henrik Dehlin
                        NCS Medlem
                        • September 2002
                        • 1913

                        #12
                        Japp det var dom jag mena...På en skylt utanför står det MALAWI AB därför kallar jag affären det och på deras listor står det samma sak...Men men det var juh tråkigt att dom inte ville det för dom är väldigt trevlig kunniga och har absolut bra fisk där därför jag undra =D..

                        Kommentar

                        • Tony
                          Användare
                          • April 2002
                          • 4594

                          #13
                          "Om det finns praktiska hinder"? Kan de då slingra sig genom att påvisa att olika storlekar ger prisskillnader, att de byter arter för ofta för att ha möjlighet att märka om etc?

                          Tony Englund

                          Kommentar

                          • Tony
                            Användare
                            • April 2002
                            • 4594

                            #14
                            Hmm, kan det vara så att ncs kanske kan lägga fram det som en önskan att anslutna butiker följer lagen? =) Att stövla in som privatkund och tjafsa om sådant gör nog inte mig till en önskad kund..

                            Tony Englund

                            Kommentar

                            • Kjell Fohrman
                              Användare
                              • April 2002
                              • 4619

                              #15
                              citat:kan det vara så att ncs kanske kan lägga fram det som en önskan att anslutna butiker följer lagen?
                              Det finns hundratals med lagar som en affär skall följa och självklart tycker vi att affärerna skall föja dessa men vi varken kan eller vill ta på oss uppgiften att kolla att de affärer som lämnar rabatt till NCS-medlemmar följer dessa lagar.
                              Själv gör jag så att jag väljer att inte handla i de affärer som jag tycker inte överensstämmer med de krav jag ställer på en affär. Ett exempel på detta är just att inte ha priserna utsatta på varorna som tas upp här.

                              Apropå att följa lagar så kommer det snart att införas en lag som definitivt är riktad mot oss akvarister. Vi kommer att få välja mellan att bryta mot lagen eller att följa den, men det senare innebär akvariehobbyns hädanfärd.
                              Detta låter kryptiskt och jag lovar att återkomma inom kort när jag har alla fakta på bordet (inom några dagar) eftersom jag än så länge bara ryktesvägen har hört om lagen.
                              Ciklidhälsningar
                              Kjell

                              Kommentar

                              Arbetssätt...