Spännande fiskar! Hur många cm är Flowerhornen?
Centralamerikanare 2016, bilder och utbyte av erfarenheter
Kollaps
Det här är ett klibbigt ämne.
X
X
-
-
-
Kommentar
-
Sjukt snygga firrar!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Äntligen, min första lek med CA. Vieja Synspila först ut... ,otroligt roligt och intressant. Beteendet är så annorlunda mot "munruvande-Malawis". Ännu bara rom. Än så länge är lekparet otroligt lugna och reviret som är väldigt litet är under en sten. Där all sand är bortrensad. Honan uteslutande under stenen hannen cirkulerar om vartannat ovan och sedan under. Övriga fiskar lämnar dem i fred...
Även mina Bifascia Rio Chacamax tror jag är på G...
Försöker skicka ett par bilder, får se om det fungerar...Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Äntligen, min första lek med CA. Vieja Synspila först ut... ,otroligt roligt och intressant. Beteendet är så annorlunda mot "munruvande-Malawis". Ännu bara rom. Än så länge är lekparet otroligt lugna och reviret som är väldigt litet är under en sten. Där all sand är bortrensad. Honan uteslutande under stenen hannen cirkulerar om vartannat ovan och sedan under. Övriga fiskar lämnar dem i fred...
Även mina Bifascia Rio Chacamax tror jag är på G...
Försöker skicka ett par bilder, får se om det fungerar...mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
-
Kommentar
-
Mycket fina! De har den där långsmala kroppen som i det vilda. Du måste varit noga med födan, annars blir de lätt biffiga i fångenskapKommentar
-
Kommentar
-
akvariet är ju nästan 1800 liter kanske det påverkar?
Matar:
50-60 % är NLS
25 % räkmix
15-25 % blandat (tetra PRO, räkor eller dylikt)
Gillar Tetra Pro, inte bara för dess speciella typ av unika (lika stora och hårda rundskurna) flingor som
alla fiskar verkar gilla, inbillar mig också att det är ett riktigt bra foder.
Eftersom 3 av mina 5 Herichthys tamasopoensis inte äter NLS så har jag under en period kört
mer Tetra Pro och räkmix.
Matar i snitt en gång per dag. Någon enstaka gång två gånger. Hoppar över matning 2-3 dagar/månad.
Vet inte om det är rätt med det verkar fungera ganska bra.Kommentar
-
Låter utmärkt. Jag har också i åratal använt Tetra Pro vegtable. Köper en 10 litershink om året kanske. Som du säger, alla fiskar är heltokiga i det. Malawi, Tanganyika, kött eller växtätare, ungfödare.Kommentar
-
Läste i en äldre tråd där någon lätt bli att mata sina CA i en vecka och då blev honan helt plötsligt lekvillig!
Läste också hur någon lät bli och amta ett par dagar och då blev till och med snälla Viejor mer rovgiriga!
Kanske värt att testa "fasta eller 5-2-diet" för att få honan på andra tankar....Kommentar
Kommentar