Vet att detta vart ett hett ämne i många år.
Har sökt, googlat och frågat olika lokala handlare.
Hittar dock inget på nätet som är senare än 2012 ungefär, finns säkert men jag får skylla på inkompetens i då fall.
Tänkte att det har ju hänt lite sen dom sista inläggen jag hittat. Är NLS lika hypad och bra som de var för några år sen. Beskrevs ju som ett super foder men verkar ha runnit ut i sanden. Va det bara en fluga?
Min fråga är hur 'NLS cichlid formula' står sig mot den traditionella räkmixen.
Främst vad gäller färg men även allmänt välmående.
Fick rådet av större lokal ciklid handlare att gå över till NLS efter att jag precis gått igenom en härva buksot.
Han var helt övertygad om att maten hade en stor inverkan på buken.
Vilket jag matade med innan buken bröt ut.
Sagt och gjort efter ett bortfall på ca 10 individer gick jag på NLS' n.
Har dock varit sparsam då jag haft lite nitrit toppar m.m sen medicineringen.
Så kan inte göra någon direkt utvärdering vad gäller färg och så men har inte haft några mer dödsfall.
Så är det någon som varit konsekvent med NLS och kan ge någon bra utvärdering? Alltså kört nåt halvår eller så.
Söker här helst erfarenheter. Ingen diskussion om vilket foder eller räkmix som är bäst.
Har Golden, Rös zebra ob, maingano och acei mari gold.
/Andreas
Har sökt, googlat och frågat olika lokala handlare.
Hittar dock inget på nätet som är senare än 2012 ungefär, finns säkert men jag får skylla på inkompetens i då fall.
Tänkte att det har ju hänt lite sen dom sista inläggen jag hittat. Är NLS lika hypad och bra som de var för några år sen. Beskrevs ju som ett super foder men verkar ha runnit ut i sanden. Va det bara en fluga?
Min fråga är hur 'NLS cichlid formula' står sig mot den traditionella räkmixen.
Främst vad gäller färg men även allmänt välmående.
Fick rådet av större lokal ciklid handlare att gå över till NLS efter att jag precis gått igenom en härva buksot.
Han var helt övertygad om att maten hade en stor inverkan på buken.
Vilket jag matade med innan buken bröt ut.
Sagt och gjort efter ett bortfall på ca 10 individer gick jag på NLS' n.
Har dock varit sparsam då jag haft lite nitrit toppar m.m sen medicineringen.
Så kan inte göra någon direkt utvärdering vad gäller färg och så men har inte haft några mer dödsfall.
Så är det någon som varit konsekvent med NLS och kan ge någon bra utvärdering? Alltså kört nåt halvår eller så.
Söker här helst erfarenheter. Ingen diskussion om vilket foder eller räkmix som är bäst.
Har Golden, Rös zebra ob, maingano och acei mari gold.
/Andreas
Kommentar