Snart dags för bonuserbjudande

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • StefanL
    Användare
    • August 2002
    • 10784

    #16
    citat:Här i Göteborgt säljs t.ex. Eheim, Fluval och även akvarier till priser som är lägre än vad grossiterna säljer dem till affärerna för.
    Verkligen märkligt att göra affärer på det viset och ändå ha grossistfirman kvar...
    Jag ställer mig aningen frågande till detta påstående då jag aldrig själv sett en så billig pump eller ett så billigt akvarium att jag ens skulle kunnat få känslan av att "priset snuddar vid grossistpris".

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Användare
      • April 2002
      • 4619

      #17
      Vissa affärer säljer faktiskt under grossistpris (inte så märkligt lockpriser finns i alla brancher) och en del affärer som har mycket pengar passar också på att handla väldigt mycket när en grossist har en kampanj på en vara (även på detta sätt funkar det inom alla brancher så inget märkvärdigt med det).
      Ett litet exempel - för ett antal år sedan så köpte jag fyra större akvarier till min fiskgrossistodling till ordinarie pris av en affär i Göteborg, detta blev billigare än om jag även hade möjligheten att åka till grossisten och där köpa akvarierna till deras ordinarie priser.
      Ciklidhälsningar
      Kjell
      PS; Innan debatten spårar ur alltför mycket - ingen som har ytterligare ideer om vad bonuserbjudandet skall innehålla.

      Kommentar

      • Torsten
        NCS Medlem
        • September 2002
        • 647

        #18
        Pumpar är något som jag skulle gilla som bonuserbjudande, även torrfoder, tex. ciklid-pellets eller spirulina-tabletter. Ja det finns ju granulater och flingor.. =)) Sånt går ju lixom åt helatiden!!

        /Torsten

        Kommentar

        • StefanL
          Användare
          • August 2002
          • 10784

          #19
          Lite dumt uttryckt "Innan debatten spårar ur för mycket"...jag har inte efterfrågat någon debatt, men jag ville diskutera det påstående som du skrev Kjell...inget annat.

          Jag anser att priser är relevant när det gäller dessa bonuserbjudanden.

          Över till huvudfrågan:

          Aqualex har några intressanta cd´s som kanske skulle kunna vara intressanta i dessa sammanhang också...

          Mediciner...kan vara trevligt att bygga upp ett "första hjälpen"-förråd.

          Bikarbonat...går åt en del när man ofta gör vattenbyten åt Malawi/tanganyika ciklider så ett fint paketpris skulle sitta gott!

          Det har kommit in många goa tips så ni får nog några grubblande dagar för att försöka binda ihop ett gott bonuserbjudande...*s* Det ska bli riktigt intressant att se vad som kommer ut av detta.

          Ett väldigt bra initiativ att fråga "kunderna"...

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Användare
            • April 2002
            • 4619

            #20
            Vid "kraschen" igår försvann flera inlägg och dämed de "önskemål" som nämndes där.
            Var vänlig och lägg in dem igen.
            Ciklidhälsningar
            Kjell

            Kommentar

            • Ola Svensson
              Användare
              • April 2002
              • 14633

              #21
              Jag föreslog cd på http://www.amazonian-fish.co.uk/
              Den kostar i dagsläget en hel del 45 pund (inklussive frakt) + 17,5% skatt men jag (och Kjell) är intresserade. Det ska finnas massor av bilder, filmklipp mm. För att ens teoretiskt få ner priset så krävs det nog ett gäng intresserade.
              Med vänliga hälsningar

              Ola

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Användare
                • April 2002
                • 4619

                #22
                Så om ni är intresserade av den CD som Ola nämner så anmäl er här.
                Kommer också ihåg att en del i inläggen som försvann nämnde att de var intresserade av Ad Konings Malawi-CD. Jag har kollat med Ad Konings och han har fortfarande några stycken kvar så det finns därför en möjlighet att den kan komma med.
                Ciklidhälsningar
                Kjell

                Kommentar

                • David Johansson
                  Användare
                  • April 2002
                  • 581

                  #23
                  Bland mina anteckningar finns nu:

                  - Krafiga pumpar, filter och cirkulationspumpar men även någon luftpump modell kraftigare.
                  - Dyrare böcker svenska och engelska, blandning av både afrika och amerika.
                  - CD-rom och videofilmer
                  - Foder med hög kvalitet typ pellets, flingor.
                  - Preparat såsom vattentester och beredningsmedel

                  Så sakteliga växer det också fram specifika produkter under varje rubrik. Men kom med fler önskemål.
                  David

                  Kommentar

                  • mikael33
                    Användare
                    • July 2003
                    • 69

                    #24
                    Jag skulle uppskatta Ad Konings malawi cd den verkar väldigt intressant.
                    Samt vatten tester och beredningsmedel

                    (Har bet in medlemsavgiften för någon vecka sedan men ej fått något medlems kort/nr ännu)
                    Mikael O
                    450L: Biotodoma Cupido, Regnbågar; Hantel, Pristella tetror, Ancistrus dolichopterus; Royal pleco, Kakaduor, Gröna tigerbarber, Odessabarber, Glasmalar.

                    112L: Mosaik guramin, Kampfisk Blå gurami, Neontetror, Zebrafisk och en mal

                    Kommentar

                    • Anne E
                      Användare
                      • April 2002
                      • 117

                      #25
                      Hej!
                      Bonuspaketet får gärna innehålla senaste Ciklidboken om det går denna gång.Jag köper gärna prylar från erbjudandet om det är något som jag behöver och är "bra att ha".Om priset sedan är överkommligt.
                      Tycker att det är ett för mig smidigt sätt att handla på eftersom jag bor en bit från de stora metropolerna där man verkar kunna fynda rejält.( Vill knappast åka till en större stad och handla bara för att tex mjölken kostar 4 kr/l[]) Tryggt att veta att prylarna kvalitetsvaror.Dessutom vill jag stödja min förening för det arbete de lägger ner för att ordna bonusvarorna.
                      Blir det en kalender 2004 ?
                      Mvh Anne[:p]

                      Kommentar

                      • Kjell Fohrman
                        Användare
                        • April 2002
                        • 4619

                        #26
                        Exakt vilka produkter som kommer med bestämmer vi på nästa styrelsemöte, men med all sannolikhet kommer både Ads Malawi-Cd samt Ciklidboken med. Just Ciklidboken nämnde vi på senaste styrelsemötet.

                        citat:Blir det en kalender 2004?
                        Den kommer tillsammans med nr 4 av Ciklidbladet - som även blir utökat till 48 A4-sidor.
                        Ciklidhälsningar
                        Kjell

                        Kommentar

                        • zeke
                          Användare
                          • November 2002
                          • 75

                          #27
                          Kommer man att kunna välja vad man skall köpa ifrån bonuserbjudandet?
                          med tanke på att man kanske redan har något i erbjudandet.
                          Bara det bästa är gott nog ;-)

                          Kommentar

                          • spaceace
                            Användare
                            • February 2003
                            • 93

                            #28
                            Bonuserbjudandet kommer förmodligen som tidigare i form av en A4 sida där man kryssar för vilka prylar man vill ha. Jag skulle uppskatta om boken Back to nature Malawi fanns med.
                            http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=99418

                            Kommentar

                            • Henrik Dehlin
                              NCS Medlem
                              • September 2002
                              • 1913

                              #29
                              Den tillvärkas inte längre och den nya versionen har dom inte släppt än så det är nog inte stor chans att den är med =((

                              Kommentar

                              • Gäst

                                #30
                                Jag skulle gärna se Tanganyika böcker och kraftigare cirkulationspumpar i bonuserbjudandet samt även förbrukningsartiklar.

                                En liten undran, hur har tidigare bonuserbjudanden utfallit succe? Jag har själv inte beställt något då det mest varit fråga om en algskrapa eller en burk mat som varit intresant för mig.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...