Snart dags för bonuserbjudande

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • David Johansson
    Användare
    • April 2002
    • 581

    Snart dags för bonuserbjudande

    För tredje året i rad tänkte vi åter erbjuda alla medlemmar möjligheten att handla ett urval produkter till mycket förmånliga priser. Tidigare har böcker, filter och foder tillhört de mer populära produkterna i erbjudandet därför är det sannolikt att detta också finns med i årets erbjudande.

    Men ni får gärna framföra förslag och önskemål av produkter, specifika eller typ av. En restriktion är att det skall vara möjligt att skicka i ett s.k. Sverigepaket, har inte exakta måtten men ett ytterfilter får t.ex. inte plats.
    David
  • Hank
    Användare
    • April 2002
    • 1321

    #2
    Kolla här,kolla här!


    /#378 Hank
    Zoonen:
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=76285

    NCS medlemsbilder:
    http://www.ciklid.se/medlemsbilder_f...20Persson'

    Kommentar

    • Johan
      Användare
      • August 2002
      • 3029

      #3
      skulle kunna tänka mig cd-en med konings om malawi till ett "bra" pris.

      Kommentar

      • Bilbo
        NCS Medlem
        • April 2002
        • 1159

        #4
        Någon typ av "powerhead" på runt 3000 l/timma vore inte fel. Annars instämmer jag med Henrik (Hank), även boken "Malawiciklider i sin naturliga miljö" på svenska eller engelska vore trevligt. Stora bitar av filtermatta
        // Magnus Arvidsson

        Kommentar

        • Rickard
          Användare
          • April 2002
          • 727

          #5
          Jag är också extremt intresserad av CD-skivan om Malawi
          M.v.h.
          Rickard

          Kommentar

          • Rickard
            Användare
            • April 2002
            • 727

            #6
            Det finns en jättebok som heter något i stilen "all fish and cichlids in lake Malawi" Den är på ca. 600 sidor. Den är inte heller fel.
            M.v.h.
            Rickard

            Kommentar

            • H.E.J.
              Användare
              • April 2002
              • 179

              #7
              Synd att det inte får vara så stort för BTN moduler hadde varit bra!
              4620l Tropheus med blandad Tanganyika...
              http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=2853371

              Kommentar

              • StefanL
                Användare
                • August 2002
                • 10784

                #8
                Den nya boken från Aqualog om Tropheus skulle nog vara rejält uppskattad av alla Tropheus älskare här (givetvis inkl mig *s*).

                Boken som heter "South American Eartheaters"...pga det stora intresset för just jordätare som är HETT just nu...inte minst på detta forum!

                Tanganyika böcker finns det också en del av och jag skulle vilja köpa en med t ex snäckskalslekare.

                CD´s från Aqualex...

                BTN moduler om inte BTN bakgrund...

                Föreningen kan samtidigt passa på med detta erbjudande för medlemmar att lotta ut ett gratis medlemskort för kommande år...detta skulle också kunna vara en kul julklapp när den tiden kommer...*S*

                Annars är ovanstående idéer fullt godkända som andra medlemmar föreslagit...

                Jag tycker att förra årets erbjudanden var lite "ointressanta" och gav inte så mycket rabatt som jag trodde...hoppas att detta års erbjudande överträffar föregående årets.

                P.s. Varför begränsa utbudet pga att det inte får plats i ett sverigepaket? Jag betalar gärna fraktkostnad på paket om ni kan erbjuda bra prylar till kanonpris.

                Kommentar

                • B-Lunn
                  Användare
                  • April 2003
                  • 47

                  #9
                  Har hört att det ska finnas nån video från national geogrphic om tanganyikaciklider. vet inte alls hur den är men om den är bra så kunde ju den åxå vara intressant.

                  Kommentar

                  • mariaa
                    Användare
                    • May 2002
                    • 97

                    #10
                    Hej!
                    Jag ser verkligen fram emor bonuserbjudandet i år. Hoppas bara att det inte bara kommer att bli Malawi böcker. Men det tror jag inte heller. För att så många som möjligt ska vilja utnyttja detta erbjudande så ska väl böckerna vara väldigt olika varandra, alltså ciklider från många olika ställen.
                    Mvh Maria

                    Kommentar

                    • Daniel Odell
                      Användare
                      • January 2003
                      • 2437

                      #11
                      lite aqualog-böcker svinbilligt vore inte fel. å jag håller med tricella om eartheater-boken. åsså medtanke på det utrymme centralamerikaner har fått på forumet på sistonde så kanske en bok om CA vore på sin plats *hoppas*
                      fish r friend

                      Kommentar

                      • David Johansson
                        Användare
                        • April 2002
                        • 581

                        #12
                        citat:Ursprungligen skickat av Tricella
                        P.s. Varför begränsa utbudet pga att det inte får plats i ett sverigepaket? Jag betalar gärna fraktkostnad på paket om ni kan erbjuda bra prylar till kanonpris.
                        Det är helt enkelt av praktiska skäl som vi begränsat oss till ett Sverigepaket. Det är en väldig skillnad för oss som paketerar att packa 100 paket som varierar i storlek mot att packa 100 stycken i samma storlek. Vi tog då beslutet att välja en pakettyp, så om man bara vill beställa en termometer som klistras på rutan så kommer den hem i ett luftigt Sverigepaket.
                        David

                        Kommentar

                        • David Johansson
                          Användare
                          • April 2002
                          • 581

                          #13
                          Fortsätt komma med förslag, mycket bra har kommit hittills och jag har påbörjat listan efter era önskemål.

                          David

                          Kommentar

                          • Tony
                            Användare
                            • April 2002
                            • 4594

                            #14
                            Pumpar i ett antal storlekar ligger i topp på min lista. Även någon kraftig luftpump som orkar med några odlingskar vore perfekt då de dels kostar en slant och kan vara lite kniviga att få tag på.

                            På andra plats kommer bättre priser. Förra årets Eheimpumpar var billigare på hercules zoo än i bonusen vilket kan se lite knepigt ut.

                            Tony Englund

                            Kommentar

                            • Kjell Fohrman
                              Användare
                              • April 2002
                              • 4619

                              #15
                              citat:Förra årets Eheimpumpar var billigare på hercules zoo än i bonusen vilket kan se lite knepigt ut.
                              "Problemet" med att vissa affärer säljer vissa produkter till inköpspris och t.o.m. ibland under som lockpris är ju svårt att göra något åt. Vi kan ju inte börja ta medlemmarnas pengar till att subventionera t.ex. pumpinköp.
                              I detta fallet är det snarare så att göteborgarna är att gratulera till att de kan köpa så billigt och de som kommer från Göteborg kan ju då handla andra prylar, medan de från resten av landet kan handla Eheim-pumpar (om inte affärerna i deras stad även de har lockpriser på Eheim).
                              Här i Göteborgt säljs t.ex. Eheim, Fluval och även akvarier till priser som är lägre än vad grossiterna säljer dem till affärerna för.

                              Om man helt skulle avstå från att ha med en produkt bara för att man kan handla den billigare i en affär någonstans i Sverige så kan man man nog helt glömma idén med bonuserbjudande.
                              Visst om det blev massor av medlemmar som beställde massor av produkter på bonus-erbjudandet så skulle vi säkert kunna få betydligt bättre priser eller varför inte t.o.m. börja importera själva. Vi är dock långt därifrån - bonuserbjudandet omsätter totalt mindre än vad en liten akvarieaffär omsätter i akvarieprylar på en månad.
                              Nu kör vi en test till i år för att se hur det faller ut och om det inte finns intresse så får man lägga ner hela idén och kanske hitta på något nytt som har "mer värde" för medlemmarna.
                              Ciklidhälsningar
                              Kjell

                              Kommentar

                              Arbetssätt...