NCS-styrelse i telefonmöte

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Användare
    • April 2002
    • 4619

    NCS-styrelse i telefonmöte

    Igår kväll testade vi för första gången att hålla ett telefonkonferens-möte. Detta var en ny och intressant erfarenhet att hålla möte på och för att vara första gången tyckte jag att det fungerade mycket bra och det fungerar bra som komplement till de vanliga mötena där man träffas.

    Vad sas då - jo bl.a. diskuterade vi hur man kan förbättra ciklid.se och vi bestämde bl.a. att vi framöver kommer att ta upp detta ämne till diskussion här på webben.
    Vad gäller Ciklidbladet så finns det för tillfället relativt gott med artiklar till både nr. 3 och 4, men vi konstaterade också att vi för tillfället har gott om artiklar om Sydamerikanska ciklider på lager vilket är väldigt ovanligt. Normalt sett har vi ett överskott av Malawi- och Tanganyikaartiklar och brist på Sydamerika, men nu är det tvärtom - dvs vi efterlyser Malawi och Tanganyika.
    Vi kunde också konstatera att vi med råge (med ca. 30 medlemmar)redan har passerat föregående års slutliga medlemstal. Detta innebär också att vi även i år kommer att skicka med en kalender med nr. 4 av Ciklidbladet (blev mycket uppskattat förra året). I år är det Fredrik Hagblom som plockar ihop fotona vilket borgar för en kalender utöver det vanliga. Dessutom att nr 4 blir ett utökat nummer med 48 sidor istället för 40.
    Vi beslutade också att även i år satsa på ett bonuserbjudande till våra medlemmar. Det blir en lite ny inriktning i år genom att vi bestämde att denna gång inrikta oss på att plocka med en del rejält dyra ciklidböcker till starkt reducerade priser.
    Ciklidhälsningar
    Kjell
  • Hank
    Användare
    • April 2002
    • 1321

    #2
    "Tanganyika cichlids in their natural habitat", finns den
    på svenska,om inte, kommer du att översätta den?
    Den hoppas man ju på som bonuserbjudande!!
    (har malawivarianten signerad av Ad)
    /#378 Hank
    Zoonen:
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=76285

    NCS medlemsbilder:
    http://www.ciklid.se/medlemsbilder_f...20Persson'

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Användare
      • April 2002
      • 4619

      #3
      Nej den finns inte på svenska och lär tyvärr inte heller bli översatt.
      Ciklidhälsningar
      Kjell

      Kommentar

      • Tommy K
        Användare
        • May 2002
        • 309

        #4
        Det är kul att intresset för Sydamerikaner (SA) är tillbaka. Jag (som är återfallsakvarist) fick låna flera årgångar av CB av en jobbarkompis 2001. Nästan alla artiklar handlar om Malawi, vilket fick honom att hoppa av medlemskapet. Jag själv blev inspirerad och skaffade både Malawi- och Tanganyikaciklider. Nu är jag tillbaka i Sydamerika (2003) igen, precis som när jag var i moppeåldern. Så jag hoppas givetvis att NCS lämnar utrymme både i tidningen och i bonuserbjudandet för SA-ciklider. Tanganyika- och framför allt Malawi-oterna har haft det mycket bra förspänt under många år och behöver inte vara ledsna för att intresset börjar fokuseras på Sydamerikanare.

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Användare
          • April 2002
          • 4619

          #5
          citat:Tanganyika- och framför allt Malawi-oterna har haft det mycket bra förspänt under många år...
          Jag vill nog med bestämdhet påstå att både årgångarna 2001, 2002 och 2003 har haft en mycket bra balans av artiklar om de olika fiskgrupperna.
          Åren dessförinnan däremot var det ett klar övervikt för Rift Valley ciklider, detta hade dock sin naturliga förklaring i att Ciklidbladet är beroende av de artiklar som medlemmarna skickar in - kommer det bara in malawi-artiklar så blir det bara malawi-artiklar i tidningen, kommer det bara om sydamerika så blir det bara sådana artiklar osv.
          En del har tidigare bara gnällt över att det varit övervikt för det ena eller det andra, men aldrig själv som medlem varit intresserad av att dra sitt strå till stacken (detta är absolut inte riktat mot dig Tommy) men uppenbarligen har vårt tjat här på ciklid.se och i Ciklidbladet till slut börjat ge rejäl utdelning och artiklar har börjat flyta in (så nu börjar vi tjata om Malawi och Tanganyika istället[8D]).
          Vill dock fortsätta tjata på "Amerika-fansen" om en sak. En populär reportageserie i Ciklidbladet är "Hemma Hos" och här har vi bara haft Hemma Hos-artiklar om MALTA-odlare. Vi har flera gånger efterlyst "amerikaodlare" utan napp - så här fortsätter jag tjata.
          Ciklidhälsningar
          Kjell

          Kommentar

          Arbetssätt...